1399/05/09-19:52

پامپئو: ۹۰ درصد درآمد نفتی ایران را کاهش دادیم

پامپئو: ۹۰ درصد درآمد نفتی ایران را کاهش دادیم

وزیر امور خارجه آمریکا در نشستی در مجلس سنا مدعی شد تحریم‌های این کشور ۹۰ درصد از درآمدهای نفتی ایران را کاهش داده است.

به گزارش دولت بهار به نقل از فارس، «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا در جلسه کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا به دفاع از سیاست دولت این کشور علیه ایران پرداخت.

او گفت: «ما دنیا را با همان واقع‌گرایی بنیانگذاران آمریکا ارزیابی کردیم. ما جمهوری اسلامی ایران را همان چیزی دیدیم که هست: یعنی یک کشور متجاوز نه یک قربانی.»

پامپئو اضافه کرد: «ما با تمام قوا کارزار فشار حداکثری را اجرا کردیم. از مه ۲۰۱۸، ۹۰ درصد از درآمدهای نفتی که رژیم از آنها برای تروریسم و فعالیت‌های هسته‌ای غیرقانونی استفاده می‌کند را کاهش دادیم.»

وزیر خارجه آمریکا در ادامه گفت: «ما از طریق دیپلماسی کشروها را به سمت خودمان آورده‌ایم- تحریم حزب‌الله از طرف کشورهای اروپایی و کشورهای جنوب آمریکا ببینید.»

پامپئو تصریح کرد: «ضمن آنکه آمادگی نظامی خودمان را در برابر تهران تقویت کرده‌ایم. کارهای بیشتری هستند که باید انجام داد. شورای امنیت باید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را قبل از انقضای آن در روز ا۸ اکتبر تمدید کند.»

وزیر خارجه آمریکا در ادامه با تکرار ادعاهای اثبات‌نشده علیه ایران گفت: «ایران، همین حالا اقدام به مین‌گذاری علیه کشتی‌ها در تنگه هرمز می‌کند، به سمت تأسیسات عربستان سعودی موشک شلیک می‌کند، برای حوثی‌های تسلیحات ارسال می‌کند و از رژیم غیرقانونی مادورو حمایت می‌کند.»

پامپئو در ادامه از شورای امنیت خواست برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی اقدام کند. او گفت: «اگر شورای امنیت اقدام نکند، ایران دست بازتری برای تخریبگری در سراسر خاورمیانه و در واقع در سراسر دنیا خواهد داشت.»

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب