1399/11/23-12:49
در دیدار با جمعی از مردم استان کرمانشاه؛

دکتر احمدی‌نژاد: به مردم اعتماد کنید تا مردم به شما اعتماد کنند

دکتر احمدی‌نژاد: به مردم اعتماد کنید تا مردم به شما اعتماد کنند

دکتر احمدی‌نژاد در دیدار با جمعی از مردم کرمانشاه با تأکید بر بی‌نظیر بودن سطح آگاهی مردم ایران گفت: وقتی مسئولان به ملّت اعتماد نداشته باشند، چگونه انتظار دارند که ملّت به آنها اعتماد کند؟ وقتی حرف مردم را گوش نمی‌دهند، چگونه انتظار دارند که مردم حرف آنها را گوش کنند؟ این در حالی است که ملّت ایران بسیار قدرشناس است و من در هر جای ایران با مردم مواجه شده‌ام به ایرانی بودن خود و عضو ملّت ایران بودن افتخار کرده‌ام.

به گزارش دولت بهار، دکتر احمدی‌نژاد در دیدار با جمعی از مردم استان کرمانشاه که روز سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ در تهران برگزار شد، اهالی این منطقه را مردمانی صادق، شجاع، صمیمی و مقاوم در برابر هجوم بیگانگان توصیف کرد و گفت: مردم کرمانشاه مظهر صداقت، پهلوانی و جوانمردی هستند و من يكايک مردم این منطقه را صمیمانه و از عمق جان دوست دارم.

ایشان با ابراز نگرانی نسبت به فشارهای سنگین سیاسی، اقتصادی و تبلیغی وارده به مردم گفت: درد و رنج ناشی از شرایط سخت امروز تا اعماق وجود مردم نفوذ کرده است اما وقتی اخبار فسادهای چند هزار میلیارد تومانی عدّه‌ای خاص به گوش مردم می‌رسد و در مقابل برخی از مسئولان کشور، وضع را خیلی خوب وانمود می‌سازند و عدّه‌ای نیز با زرنگی و شیطنت، فقر، بیکاری و پارتی‌بازی را متوجه انقلاب می‌كنند، دل مردم از این همه نامردی به درد می‌آید و روح و روان آنها را در هم می‌شکند.

دکتر احمدی‌نژاد، انقلاب را نتيجه یک تصمیم بزرگ ملت ایران و آن را متعلّق به همه مردم دانست و گفت: مشکلات امروز کشور، برآمده از مطالبات مردم یا پی‌جویی آرمان‌های انقلاب نیست بلکه ثمره عمل نکردن به خواسته‌های مردم و رها کردن ارزش‌ها و آرمان‌هاست. متأسفانه عدّه‌ای رندانه در تلاش هستند تا زیرآب ملّت ایران را به نحوی بزنند که ديگر هيچ‌گاه جرأت نکند یک تصمیم بزرگ بگیرد. بدون تردید ملّت ایران نمی‌خواهد خانه‌ای که خودش آن را ساخته است، خراب کند.

ایشان مردم ایران را صاحبان واقعی مملکت و ثروت طبیعی مانند نفت، معادن، جنگل و سایر منابع و ذخایر کشور دانست و افزود: عدّه‌ای هستند که انقلاب را یک سفره اختصاصی برای خودشان فرض کرده‌اند و برای دیگران هیچ حقّی قائل نیستند. نقطه شروع فساد و بی‌عدالتی از جایی شروع می‌شود که آنها با کنار زدن ملّت می‌خواهند به جای آنها فکر کنند، برای آنها تصمیم بگیرند و از طرف آنها ثروت کشور را خرج کنند، در حالی که ثروت باید به طور مساوی میان آحاد ملّت تقسیم شود و خودشان چگونه خرج کردن آن را بلد هستند.

دکتر احمدی‌نژاد رانت و انحصار و احتکار را نتیجه تمرکز ثروت در دست دولت دانست و با انتقاد از تداوم برخورد با کوله‌بران به ویژه در شرایط تحریم اقتصادی گفت: رواج کوله‌بری ناشی از تمرکز تجارت در دست عدّه‌ای خاص است، در حالی که با پشتیبانی دولت از مرزنشینان و ساماندهی آنان و اختصاص سهمیه، می توان برای همیشه به کوله‌بری پایان داد و به شکلی عزّتمندانه، آنها را در خدمت تأمین نیازهای کشور بسیج کرد.

خادم ملت ایران در ادامه سخنانش، رفع تبعیض و تأمین عزّت مردم را یکی از مهم‌ترین اهداف انقلاب برشمرد و گفت: تک تک مردم ایران باید احساس عزّت کنند و هیچ تبعیض و تفاوتی میان کسانی که در تهران زندگی می‌کنند با دیگرانی که در دورترین نقاط، حافظ مرزهای کشور هستند،  وجود نداشته باشد. تبعیض موجب قوّت عده‌ای خاص و تضعیف اکثریتی بزرگ می‌شود به گونه‌ای که امروز ثروت از مناطق مرزی دائم به مرکز می‌آید، از دست محرومان به جیب پولدارها می‌رود و کارهای دائمی و ماندگار به کارهای موقت و ناپایدار تبدیل می‌شود. باید چرخه را به کمک خود ملّت معکوس کنیم و این کار شدنی است.

ایشان راه نجات کشور را در بازگشت به آرمان‌های انقلاب ازجمله آزادی، عدالت، استقلال، برادری، همبستگی، رفع تبعیض و از بین بردن فاصله طبقاتی و پایان دادن به دعواها بر سر قدرت دانست و افزود: شیاطین از حرکت‌های تاریخی ملّت ایران بسیار عصبانی هستند. چند هزار سال است که ملّتی با هویت و فرهنگ و آداب و سنن و آیین مشخص در ایران زندگی می‌کند امّا در ساير نقاط دنیا، ملت‌ها مخلوط شده‌اند. ما همیشه مانند یک خانواده و با صداقت، پاکی و انسانیت با هم رفتار کرده‌ایم و امروز باید به اخلاق و فرهنگ و انقلاب خودمان برگردیم. کسانی که دست در جیب دیگران دارند یا وقتی به پستی مى‌رسند، به دنبال پر کردن جیب خودشان هستند، در واقع با ملّت خویش بیگانه‌اند.

دکتر احمدی‌نژاد با تأکید بر بی‌نظیر بودن سطح آگاهی مردم ایران گفت: وقتی مسئولان به ملّت اعتماد نداشته باشند، چگونه انتظار دارند که ملّت به آنها اعتماد کند؟ وقتی حرف مردم را گوش نمی‌دهند، چگونه انتظار دارند که مردم حرف آنها را گوش کنند؟ این در حالی است که ملّت ایران بسیار قدرشناس است و من در هر جای ایران با مردم مواجه شده‌ام به ایرانی بودن خود و عضو ملّت ایران بودن افتخار کرده‌ام.

خاطر نشان می‌سازد، در هنگام ايراد سخنان دکتر احمدی‌نژاد، شماری از دیدار کنندگان، مصرّانه خواستار نامزدی ایشان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ شدند و راه نجات كشور را در بازگشت به مديريت انقلابی دانستند .

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب