1399/11/26-16:43

دکتر احمدی‌نژاد: وقتی رای مخفی می شود، افراد مسئولیت نمی پذیرند

به گزارش دولت بهار، دكتر احمدي نژاد در بخشی از مصاحبه با قرن جدید گفت:

من اعتراض کردم، اين را نوشتم كه خلاف قانون اساسي است. يادم مي آيد آن زمان كه مي خواستند آن را بسازند اعتراض كردم. گفتم آقا اين سيستم را كه مي گذاريد، راي مخفي مي شود. حالا یک خاطره بگویم که فضای بحثمان عوض شود. وقتی رای مخفی می شود، افراد مسئولیت نمی پذیرند. می‌رفتند یک وزیر را استیضاح می کردند یا یک وزیر را معرفی کرده بودیم. کل نماینده ها 270 نفر هستند، مثلا 230 نفر حضور داشتند. ما هم نشسته بودیم 400 نفر مي آمدند و مي گفتند غصه نخوري، راي مي آورد، نگران نباش راي مي آورد و بعد راي نمي آورد. برخي دو بار، سه بار مي آمدند. بعد به هر كس كه مي گفتيم، مي گفت من كه راي دادم!

یک خاطره دیگر هم بگویم. می خواهم تبعات عدم وجود شفافیت را بگویم. مجلس یک چیزی را تصویب کرده بود که دولت این کار را انجام ندهد. یک نماینده ای دائما یک نامه می نوشت که این کار را برای من انجام بده، ما هم می گفتیم خلاف قانون است. یک روز رفت پشت تریبون و بعنوان تذکر به رئیس جمهور هر چه خواست گفت! ما هم معمولا جواب نمی دادیم. گذشت و بعدا وقت ملاقات گرفت و دوباره با توپ پر آمد که چرا اجرا نکردید؟

گفتم قانون خود مجلس است. گفت نه! گفتم چرا! قانون مجلس است، شما نمی خوانید، ما می خوانیم. دوباره جلوی جمع گفت نه! من تماس گرفتم و گفتم این قانون را بیاورید. آوردیم و جلویش گذاشتیم، وقتی خواند، یکدفعه گفت من که رای ندادم! گفتم حالا رای دادی یا ندادی، بالاخره از همان مجلس بیرون آمده است.

وقتی شما مسئولیت را از اختیار بر می دارید، جز فساد چیزی در آن نیست. الان در قوانین ما، نمایندگان مجلس به جایی پاسخگو نیستند. حداقل تمام مذاکرات و رای هایشان را علنی کنیم تا یک نظارت عمومی روی آنها باشد، حداقل یک مسئولیتی درست شود و الّا فساد درست می شود.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب