1399/11/29-15:40

آزمایش مجدد سامانه C-RAM در سفارت آمریکا در بغداد

منابع آگاه از انجام یک تمرین نظامی آزمایشی جدید سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد و فعال شدن سامانه پدافندی C-RAM خبر دادند.

به گزارش دولت بهار به نقل از فارس، منابع آگاه رسانه‌ای از فعال شدن سامانه پدافندی آمریکا در منطقه سبز بغداد خبر دادند و اعلام کردند که این اقدام در چارچوب یک تمرین آزمایشی است. 

پایگاه خبری «المعلومه» با انتشار این خبر از پرواز بالگردهای آمریکایی از نوع UH -60 بلک هاوک بر فراز ساختمان سفارت آمریکا خبر داد.

کانال تلگرامی «صابرین نیوز»، امروز (چهارشنبه - ۱۷ فوریه)، از شنیده شدن صدای آژیر در پایگاه سوم «التوحید» در سفارت آمریکا واقع در منطقه سبز بغداد برای دومین روز متوالی خبر داد و اعلام کرد که هنوز دلیل روشن شدن آژیر در سفارت آمریکا مشخص نیست.

لحظاتی پس از انتشار این خبر، اعلام شد که سامانه پدافندی  C-RAM در سفارت آمریکا اقدام به شلیک هوایی گلوله‌های ۲۰ میلیمتری در نزدیکی منطقه «الکراده» کرده است.

بنا بر این گزارش این شلیک گلوله‌های سامانه C-RAM برای بار دوم و سوم نیز در آسمان سفارت آمریکا در بغداد انجام شد و حالتی از ترسی و وحشت میان ساکنان مجتمع‌های مسکونی در القادسیه، الکراده، الجادریه و ساکنان منطقه سبز به دلیل شنیده شدن صدای چندین انفجار ایجاد کرد.

پیشتر نیز سفارت آمریکا در بغداد اقدام به تست سامانه دفاعی خود در منطقه سبز کرده بود که اعتراض طیف‌‌ها و گروه‌های سیاسی مختلف عراق را به همراه داشت  زیرا آزمایش سامانه دفاعی آمریکا در منطقه مسکونی بغداد اقدامی تحریک‌آمیز و مخالف قوانین بین‌المللی است.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب