1399/11/30-10:01

تاریخ‌سازی پسرِ بوشهری؛ تعظیم رونالدو و دوستان به طارمی

تاریخ‌سازی پسرِ بوشهری؛ تعظیم رونالدو و دوستان به طارمی

تیم فوتبال پورتو با گلزنی «مهدی طارمی» در دیدار مقابل یوونتوس به برتری دو بر یک دست یافت.

به گزارش دولت بهار به نقل از ایرنا؛ چهارشنبه شب از دور رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، ۲ دیدار برگزار شد و با برتری پورتو و دورتموند به اتمام رسید.

در ورزشگاه «دراگائو»، پورتو پرتغال میزبان تیم پرافتخار یوونتوس بود و در پایان دیداری تماشایی به پیروزی دو بر یک رسید.

بازی در حالی آغاز شد که «مهدی طارمی» که عملکرد درخشانی در این فصل داشته است در ترکیب اصلی قهرمان فوتبال پرتغال قرار داشت.

در همان دقیقه نخست، «طارمی» ستاره فوتبال ایران با سماجت خود از اشتباه «بنتانکور» استفاده کرد و با تکلی جالب موفق شد دروازه یوونتوس را باز کند. این گل در ثانیه ۶۳ به ارمغان آمد و به دومین گل سریع تاریخ مرحله حذفی لیگ قهرمانان تبدیل شد. سریعترین گل تاریخ مرحله حذفی در سال ۲۰۱۳ توسط «دوید آلابا» بازیکن بایرن‌مونیخ و در ثانیه ۲۴ زده شده است.

این نخستین گل مهاجم بوشهری فوتبال ایران در لیگ قهرمانان اروپا بود. پیش از این علی دایی، مهدی مهدوی‌کیا، علی کریمی و سردار آزمون موفق به گلزنی در لیگ قهرمانان اروپا شده بودند.

در دقیقه ۴۰ «مارچسین» دروازه‌بان پورتو با واکنشی تماشایی ضربه آکروباتیک «آدرین ربیو» را مهار کرد.

پورتو نیمه دوم را هم طوفانی آغاز کرد و «موسی مارگا» موفق شد در ثانیه بیستم نیمه دوم، گل دوم میزبان را درون دروازه یوونتوس جای دهد.

در دقیقه ۸۲ یوونتوس واکنش نشان داد و پاس «آدرین ربیو» موجب شد تا «فدریکو کیه‌زا» یکی از گل‌های خورده نماینده ایتالیا را جبران کند.

دو دقیقه پس از آن «آلوارو موراتا» در مصاف تک به تک به «مارچسین» نتوانست گل تساوی را به ارمغان آورد.

در دقیقه ۹۰ طارمی با فراری تماشایی در آستانه تک به تک شدن با دروازه‌بان بود که با خطای واضح «ساندرو» متوقف شد تا داور مدافع میهمان را با کارت زرد جریمه کند.

در نهایت بازی با برتری دو بر یک پورتو به اتمام رسید تا این تیم امید زیادی به دیدار برگشت و کسب مجوز صعود به مرحله بعدی داشته باشد.

در دیگر دیدار همزمان، سه‌ویا از اسپانیا در ورزشگاه «رامون سانچز پیسخوان» شهر سویل میزبان دورتموند آلمان بود که این دیدار با برتری سه بر دو میهمان به پایان رسید.

در این دیدار، «سوسو» برای میزبان گلزنی کرد اما در ادامه «داهود» با شوتی تماشایی کار به تساوی کشاند. سپس «ارلینگ هالند» دو گل متوالی برای دورتموند به ارمغان آورد.

در دقایق پایانی، «لوک دی‌یونگ» دومین گل سه‌ویا را به نام خود نوشت تا از سنگینی شکست تیمش بکاهد.

سه‌شنبه شب نیز، پاری‌سن‌ژرمن فرانسه در نیوکمپ برابر بارسلونای اسپانیا به برتری قاطع چهار بریک دست یافت و لایپزیگ آلمان با دو گل مغلوب لیورپول شد.

چهار دیدار باقی مانده دور رفت مرحله یک‌هشتم نهایی، سه‌شنبه و چهارشنبه هفته آینده برگزار می‌شود.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب