1399/12/01-20:56

دکتر احمدی‌نژاد در دیدار مردم استان فارس: بالاترین سرمایه زندگی من عشق به مردم ایران است

دکتر احمدی‌نژاد در دیدار مردم استان فارس: بالاترین سرمایه زندگی من عشق به مردم ایران است

دکتر محمود احمدی‌نژاد در دیدار با جمعی از مردم انقلابی استان فارس که روز پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ در تهران برگزار شد، طی سخنانی عوامل مؤثر در به وجود آمدن وضع نابسامان امروز کشور را برشمرد و گفت: محدود کردن اختیار یا آزادی دیگران از یک سو و فراموش کردن عشق به مردم و بی‌تفاوت ماندن نسبت به رنج و محنت آنان از سوی دیگر، موجب شده است مدیریت کشور در اداره امور جامعه، اعتلای ملت و حفظ کرامت مردم موفق نباشد.

به گزارش دولت بهار، خادم ملّت ایران بر ضرورت سپردن امور زندگی مردم به خود آنان تأکید کرد و افزود: ۶۰ سال است که می‌گویند پول نفت در اختیار دولت باشد زیرا بهتر از مردم خرج می‌کند، در حالی که تمام دزدی‌ها و فسادها از همین جا اتفاق افتاده است. این سازمان عریض و طویل اداری و کم بازده از پول نفت درست شده است، در حالی که اگر مأموریت‌های این سازمان به مردم سپرده شود، کارها با بازدهی بیشتر و هزینه کمتر انجام خواهد شد.

ایشان کاستن از اختیارات مردم و افزودن به اختیار نهادهای دولتی و حکومتی را کاری خطا توصیف کرد و افزود: پیامبران الهی آمده‌اند تا انسان‌ها را از بند غل و زنجیرها آزاد کنند. اگر انسان‌ها آزاد باشند، جلوی ظلم و فساد در دنیا گرفته خواهد شد. همه فسادها از طرف کسانی صورت گرفته است که مردم را اسیر خویش کردند و آزادی را هم به انحصار خود در آوردند.
 
دکتر احمدی‌نژاد این ادّعا را که آزادی موجب به فساد کشیده شدن مردم خواهد شد، یک دروغ بزرگ تاریخ و از ایده‌های شیطان دانست و گفت: مشکل این نیست که اگر مردم آزاد باشند فساد می‌کنند بلکه مشکل این است که مردم از اوّل تاریخ تا کنون آزاد نبوده‌اند. راه رشد مردم از انتخاب و تصمیم‌گیری آزاد عبور می‌کند امّا در طول تاریخ، همیشه یک عدّه قلیل آزاد و اکثریت مردم نیز اسیر بوده‌اند.
 
خادم ملّت ایران بروز فساد را نتیجه آزاد نبودن مردم برای انتخاب و تصمیم‌گیری دانست و افزود: در عدّه‌ای در مراکز قدرت جهانی پیدا شده‌اند که دستشان را در جیب مردم می‌کنند اما مردم قادر نیستند دستشان را به جیب آنها نزدیک نمایند، آنها مردم را می‌زنند اما مردم نمی‌توانند به آنها پاسخ متقابل بدهند.

ایشان با بیان اینکه خود برترپنداری، نتیجه ساقط شدن از ارزش‌های انسانی است، گفت: اگر کسی برای خودش شأن انسانی قائل باشد، حاضر نمی‌شود شأن انسانی را از دیگران سلب کند. مستکبرین عالم که دارند دیگران را تحقیر می‌کنند، در واقع از جایگاه انسانی خود سقوط کرده‌اند.
 
دکتر احمدی‌نژاد تلاش برای تسلّط بر دیگران از طریق در اختیار گرفتن مسئولیت‌ها را تقبیح کرد و گفت: پست‌ها و صندلی‌ها برای این است که انسان‌تر بشویم، نه اینکه بر دیگران تسلّط پیدا کنیم. بعضی‌ها می‌گویند همه باید مثل ما بیاندیشند، در حالی که خداوند متعال تک تک انسان‌ها را متفاوت از یکدیگر خلق کرده است و این تفاوت‌ها نیز رمز تکامل انسان است زیرا موجب ارتباط و تعامل انسان‌ها با هم و کامل کردن یکدیگر می‌شود.
 
خادم ملّت ایران از عشق به انسان‌ها به عنوان خمیر مایه تولیدات فرهنگی مردم استان فارس یاد کرد و گفت: حافظ و سعدی سند جوشش ادبیات غنی فارسی در این استان محسوب می‌شوند. از ابتدا تا انتهای دیوان حافظ، عشق به انسان و انسان کامل موج می‌زند و هزاران سال باید تلاش شود تا انسان‌هایی مانند حافظ یا سعدی از جامعه بشری سر برآورند.
 
ایشان استان فارس را مظهر عشق و انسان دوستی و نماد تاریخ و تمدن و فرهنگ ایران دانست و در پایان سخنانش با بیان اینکه بالاترین سرمایه زندگی وی عشق به مردم ایران است گفت: از خداوند متعال خواسته‌ام تا این عشق را هرگز از من نگیرد و از آن نیز کم نکند.
 
پیش از سخنان دکتر احمدی‌نژاد، چند تن از دیدار کنندگان با ایراد سخنانی، وضعیت کشور را بسیار نگران‌کننده توصیف کردند و مصرّانه از وی خواستند تا در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب