1399/12/02-17:44

یادداشت علی اکبر جوانفکر/ حدادی که حد خویش نمی دانست!

یادداشت علی اکبر جوانفکر/ حدادی که حد خویش نمی دانست!

عموم نظرسنجی های صورت گرفته بر این حقیقت صحه گذاشته است که دکتر احمدی نژاد در میان همه کسانی که ممکن است نامزد انتخابات ریاست جمهوری شوند، بالاترین رای را در میان ملت ایران دارد، بنابراین اظهارات سخیف آقای حداد عادل، به روشنی گویای تلاش هدفمند وی برای دلسرد کردن مردم از انتخابات بوده است و این نیز دقیقا همان کاری است که دشمن می پسندد و رهبری نیز نسبت به آن هشدار داده اند.

دولت بهار/ علی اکبر جوانفکر: آقای حداد عادل: " آمدن احمدی نژاد در انتخابات را شما اصلا در نظر نگیرید. یعنی تکلیف روشن است. زیاد تحت تاثیر موضعگیری ها و فضای مجازی و حرف زدن‌ها نباشید. چنین اتفاقی نخواهد افتاد. دفعه قبل نیفتاد، حالا که 4 سال هم گذشته است، دیگر بدتر هم شده است. این دفعه دلایل بیشتر است و اصلا فکرش را نکنید! "

صحبت های فوق از سوی کسی مطرح شده است که در سابقه شغلی اش عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام، ریاست فرهنگستان زبان و ادب فارسی، عضو شورای انقلاب فرهنگی و عضو سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، پنجمین رئیس مجلس شورای اسلامی، چهار دوره نمایندگی مجلس، ریاست شورای ائتلاف اصولگرایان و.. وجود دارد.

گمان نگارنده بر این است که سخنان آشفته، در هم ریخته و غیرمسئولانه فوق در تراز هیچیک از مسئولیت هایی که آقای حداد عادل تا کنون برعهده داشته یا دارد نیست، لذا باید مشخص شود که سخنان مزبور از چه موضعی بیان شده است؟  

به یاد آوردم که وی در برنامه تلویزیونی "خندوانه" ، با هزینه از نسبت خویشاوندی اش با رهبری گفته بود: " از من پرسیده اند که تو چه کاره ای و من پاسخ داده ام که پدر بزرگ نوه های مقام معظم رهبری هستم ".

پیداست که آقای حداد عادل، نسبت خانوادگی اش با رهبر انقلاب را بالاترین کار یا شغل برای خود دانسته است!

اگر فرض بنده درست باشد که ایشان قصد داشته است از چنین موضع و جایگاهی برای دیگران تعیین تکلیف کند، معنایش این است که او برای مقاصد سیاسی خود، هم دارد از رهبری هزینه می کند که اقدامی غیراخلاقی و ضد ملی است و هم بر اثر نداشتن بینش سیاسی، به ایفای نقش دشمن در برابر ملت ایران مبادرت ورزیده است.

دلیل روشن این سخن بنده آن است که رهبر انقلاب چند ساعت قبل از افاضات آقای حداد عادل گفته بودند: " دلسرد کردن مردم از حضور در انتخابات کار دشمن است ".

عموم نظرسنجی های صورت گرفته بر این حقیقت صحه گذاشته است که دکتر احمدی نژاد در میان همه کسانی که ممکن است نامزد انتخابات ریاست جمهوری شوند، بالاترین رای را در میان ملت ایران دارد، بنابراین اظهارات سخیف آقای حداد عادل، به روشنی گویای تلاش هدفمند وی برای دلسرد کردن مردم از انتخابات بوده است و این نیز دقیقا همان کاری است که دشمن می پسندد و رهبری نیز نسبت به آن هشدار داده اند.

یک نکته مهم در سخنان روز چهارشنبه رهبری به اهمیت پرشور بودن و به عبارتی بالا بودن میزان مشارکت مردم در انتخابات مربوط می شد که ایشان آن را علاج دردهای مزمن کشور و کمک به آینده ملت ایران توصیف کردند.

بر همگان کاملا مبرهن است که دکتر احمدی نژاد از ظرفیتی استثنایی برای بالا بردن میزان مشارکت مردم در انتخابات پیش رو برخوردار است، بنابراین سخنان آقای حداد عادل را باید در ضدیت آشکار با منویات رهبر انقلاب تعبیر و تفسیر کرد.

یک نکته مهم دیگر در سخنان رهبری متوجه انتخاب اصلح یعنی شخصیّت مناسب در انتخابات ریاست جمهوری بود که ایشان در تبیین آن گفتند: " حقیقتا یک نیروی کارآمد، با ایمان، پرانگیزه و علاقه مند به کار، انتخاب شود ".

این درحالی است که مردم ایران با استناد به کارنامه ممتاز و درخشان عملکرد دولت های نهم و دهم، دکتر احمدی نژاد را از جهت ویژگی های ضروری برای ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰، در بالاترین تراز، ارزیابی کرده اند و از این جهت نیز آقای حداد عادل با اظهارات عجیب و غریبش در برابر خواست رهبری، قد علم کرده است!

سمت و سوی سخنان آقای حداد عادل در باره دکتر احمدی نژاد همچنین بیانگر ضدیت با رهنمودهای بنیانگذار جمهوری اسلامی است که گفته اند: " میزان رای ملت است" . اگر احترام به خواست و نظر مردم برای کسی اصالت داشته باشد، حتما سخنان متکبرانه آقای حداد عادل علیه دکتر احمدی نژاد را تقبیح و آن را محکوم می کند، مگر مانند بسیاری از اصلاح طلبان و اصولگرایان باشد که با کف و سوت و هورا برای آقای حداد عادل، نشان دادند برای خواست و نظر مردم هیچ ارزشی قائل نیستند.

اظهارات آقای حداد عادل علیه دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور سابق ایران، حاوی چند نکته غلط است و بنده تلاش کرده ام تا آنها را تبیین کنم:

الف: دکتر احمدی نژاد هشت سال رئیس جمهور این کشور بوده اند و اکنون نیز نظرسنجی ها نشان می دهد که ایشان دارای بالاترین میزان محبوبیت در کشور هستند، بنابراین بدیهی ترین انتظار از کسی که ریاست فرهنگستان زبان و ادب فارسی را برعهده دارد، آن است که وقتی نامی از یک انسان و به طریق اولی شخصیتی مانند دکتر احمدی نژاد بر زبان می آورد، همراه با ادب و احترام به شخصیت او باشد.

ب: آقای حداد عادل گفته است: " تکلیف روشن است! "  اصولا اساس اعتراضات دکتر احمدی نژاد معطوف به همین خودبرتر پنداری ها و مالک کشور و سرنوشت مردم دانستن های عده ای خاص مانند آقای حداد عادل استوار است. اگر کسی با ادبیات سیاسی امروز دنیا آشنایی داشته باشد می داند که اینگونه سخن گفتن، مسیر قهقرا و سقوط را نشان می دهد.

ج: آقای حداد عادل چه جایگاهی در کشور دارد که به خود حق داده است از طرف ملت ایران برای آینده این کشور تصمیم بگیرد؟ ایشان با برخورداری از چه پشتوانه ای تصور کرده است که می تواند مانع از حضور دکتر احمدی نژاد در عرصه انتخابات شود؟

د: آقای حداد عادل گفته است که او (دکتر احمدی نژاد) از ۴ سال گذشته هم بدتر شده است! وی باید پاسخ دهد که کار بدِ ۴ سال قبل رئیس جمهور سابق چه بوده است که الان بدتر شده است؟ تا آنجا که بنده  به خاطر دارم دکتر احمدی نژاد ۴ سال قبل مدافع حقوق مردم بود و امروز هم قاطع تر از گذشته از اهمیت و ضرورت حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش دفاع می کند.

ه: در سال ۱۳۹۵ رهبر انقلاب به دکتر احمدی نژاد توصیه کردند که به جهت دوقطبی شدن کشور در انتخابات شرکت نکند، اندکی بعد آقای هاشمی رفسنجانی به عنوان یک عنصر موثر در این دوقطبی سازی، به جهان باقی شتافت و دلیلی بر عدم شرکت دکتر احمدی نژاد در انتخابات وجود نداشت و امروز که دو جریان اصلاح طلب و اصولگرا به دلیل حمایت از برجام نافرجام و بر سرکار آوردن دولت شکست خورده آقای حسن روحانی آردهای خود را ریخته و الک هایشان را آویخته اند، حضور یک شخصیت مردمی، انقلابی و امتحان داده مانند دکتر احمدی نژاد در عرصه انتخابات ریاست جمهوری، برای مردم از نان شب‌شان نیز مهمتر شده است.

و: آقای حداد عادل به مردم گفته است که " اصلا فکرش را نکنید! " این همان ادبیاتی است که در ادامه به دیکتاتوری در کشور منجر خواهد شد. اتفاقا انتخابات، موسم اندیشیدن و به همه چیز فکر کردن است. مردم می خواهند در باره سرنوشت خود تصمیم بگیرند و به وضع ناهنجاری که امروز برایشان رقم خورده است پایان دهند. از جمله می خواهند بدانند چرا همه جریانهای سیاسی و طالبان قدرت در برابر دکتر احمدی نژاد صف آراسته اند؟ مگر او چه می گوید که اینچنین با او دشمنی می کنند؟

ز: آقای حداد عادل گفته است که " تکلیف روشن است! " ایشان حق دارند برای خودشان و معدود رفقایشان که خود را مالک کشور و ثروت ملی می دانند و برای مردم هیچ حقی قائل نیستند، تعیین تکلیف کنند. امروز مردم با چشمانی باز در صحنه حضور دارند و با تکلیف خود نیز به خوبی آشنا هستند و البته تکلیف افرادی مانند آقای حداد عادل را نیز روشن خواهند کرد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب