1399/12/03-20:51

آماده‎ایم در مورد بازگرداندن محدودیت‎های هسته‎ای با ایران مذاکره کنیم!

آماده‎ایم در مورد بازگرداندن محدودیت‎های هسته‎ای با ایران مذاکره کنیم!

مشاور امنیت ملی آمریکا شامگاه یکشنبه در مصاحبه‌ای مدعی شد که دیپلماسی بهترین مسیر برای بازگرداندن محدودیت‌های برنامه هسته‌ای ایران است.

به گزارش دولت بهار به نقل از فارس، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی دولت آمریکا شامگاه یکشنبه (به وقت تهران) گفت که واشنگتن ارتباط با تهران درباره محکومان آمریکایی که در زندان‌های ایران به سر می‌برند را آغاز کرده و به آن ادامه خواهد داد و بازگرداندن این محکومان را یکی از اولویت‌های مهم دولت جدید آمریکا توصیف کرد.

وی که با برنامه «Face The Nation»‌ شبکه سی‌بی ‌اس مصاحبه می‌کرد، گفت: «جو بایدن می‌خواهد مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شود و معتقد است که دیپلماسی بهترین مسیر برای رسیدن به آن است و بنابراین وی آماده است که به میز مذاکره برود و با ایرانی‌ها درباره بازگرداندن محدودیت‌های برنامه هسته‌ای گفت‌وگو کند.»

مشاور امنیت ملی آمریکا در ادامه این مصاحبه گفت: «این پیشنهاد هنوز پابرجاست چون ما معتقدیم که دیپلماسی بهترین مسیر است. ایران هنوز (به این پیشنهاد) پاسخ نداده است.  چیزی که اتفاق می‌افتد این است که در حال حاضر ایران و نه آمریکا از نظر دیپلماتیک منزوی شده است.» 

سالیوان در بخش‌های دیگری از مصاحبه خود به موضوع همه‌گیری ویروس کرونا پرداخت و گفت که سازمان جهانی بهداشت باید تحقیقات شفافی را درباره شیوع ویروس کرونا انجام دهد.

وی در ادامه مدعی شد: «چین به طور کامل درباره ویروس کرونا شفاف عمل نکرده است.»

مشاور امنیت ملی آمریکا در بخش دیگری از این مصاحبه به حملات سایبری به موسسات آمریکایی در واپسین روزهای دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا اشاره کرد و گفت از نهادهای اطلاعاتی خواسته شده تا درباره این حملات سایبری تحقیق فراگیری انجام شود.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب