1399/12/04-14:50

یادداشت علی اکبر جوانفکر درباره اظهارات حداد عادل/ دایره جن و ملک!

یادداشت علی اکبر جوانفکر درباره اظهارات حداد عادل/ دایره جن و ملک!

اگر میزان رای ملت است که هست، همگان بی هیچ عذر و بهانه ای باید در برابر انتخاب مردم چه خوب یا بد سر تسلیم فرود آورند سر تسلیم فرود آورند و از سلب آزادی و محدود کردن دایره انتخاب آنها بپرهیزند و الا نتیجه همان خواهد شد که دکتر احمدی نژاد خطاب به حداد گفت: 'من از دایره جن و ملک بیرونم' ، یا آن پیرمرد روستایی که به وزیر کشاورزی دولت روحانی گفت: 'خودتان می دانید و مملکت تان!'

دولت بهار/ علی اکبر جوانفکر: اظهارات غیرمتعارف و عجیب و غریب آقای حداد عادل رئیس شورای ائتلاف اصولگرایان علیه دکتر احمدی نژاد خادم ملت ایران، بر انبوه نگرانی ها و دغدغه هایی که در هشت سال گذشته گریبانگیر مردم ایران شده است، افزود و واکنش های گوناگونی را در جامعه بوجود آورد.

هر کس از جمله آقای حداد آزاد است تا به هر نحو که مایل است، نظرات و دیدگاههای خود را در جامعه نشر دهد و از این منظر کسی نمی تواند به او تعرضی داشته باشد اما نسنجیده بودن سخنان وی ، نگرانی های مردم به استیصال رسیده را از دو جهت تشدید کرد.

اول آنکه او به صورتی قیم مآبانه علیه کسی سخن گفت که بنا به مجموعه نظرسنجی های صورت گرفته در کشور، بالاترین میزان مقبولیت و محبوبیت در جامعه را به خود اختصاص داده است و بیش از 80 درصد مردم ایران او را فرد مطلوب خود برای جایگاه ریاست جمهوری در انتخابات سال آینده دانسته اند.

یکایک ایرانیان احساس کردند که سخنان غیرمسئولانه آقای حداد ، ساحت و شان و شخصیت آنان را نشانه رفته است زیرا از موضعی مالکانه ، خودبرتر بینانه و قلدر مآبانه با مردمی که قرار است برای انتخاب آزادانه رئیس جمهور خود به پای صندوق های رای بروند، مواجه شده و اتفاقا دستش را در میان همه افراد محتمل برای نامزدی ریاست جمهوری، روی فردی گذاشته است که تنها نقطه امید مردم برای خارج ساختن کشور از وضعیت اسفبار موجود، محسوب می شود.

هشت سال است که هر دو جریان اصلاح طلب و اصولگرا در ائتلافی پیدا و پنهان، دولتی را بر سر کار آورده اند که با سیاست های نابخردانه خود در عرصه داخلی و خارجی، نه فقط آینده بسیاری از فرزندان این سرزمین را نابود ساخته بلکه باعث شده است تا آبرو و حیثیت ملت ایران که ثمره مجاهدت های بسیاری بوده است در منطقه و جهان به طور جدی آسیب ببنیند!

دوم آنکه مردم ایران به عنوان صاحبان اصلی همه امور کشور، انقلاب و نظام تصمیم گرفته اند تا شرایط را به نفع خویش و در جهت نجات انقلاب از سیطره نااهلان و قرار دادن آن در ریل اصلی خود و همچنین به نتیجه رساندن آرمانهای بزرگی که همواره خواستار آن بوده اند، تغییر دهند و برای این منظور کسی را مدنظر خویش قرار داده اند که دارای کارنامه ای از عملکردهای پرافتخار و درخشان است و رویکردها و دیدگاههایش نیز مورد قبول و احترام آنان واقع شده است.

آقای حداد عادل با اظهارات ضدمردمی خود، دقیقا روی همان نقطه ای انگشت گذاشت که هم رهبر انقلاب ضرورت پرهیز از آن را متذکر شده بودند و هم امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بارها و به صراحت بر آن تاکید و تصریح کرده اند.

رهبر انقلاب در سخنان روز چهارشنبه هفته گذشته به صراحت گفتند که دلسرد کردن مردم نسبت به شرکت در انتخابات کار دشمن است و آقای حداد نیز حرفی را زد که از جهات مختلف کار دشمن تلقی شد زیرا هم بیانگر تلاش وی برای مهندسی انتخابات بود، هم خود را در جایگاه حاکمیت و شورای نگهبان قرار داد و تصمیمات آن را در موضوع صلاحیت نامزدها به چالش کشید و هم میزان مشارکت گسترده مردم در انتخابات پیش رو را زیر سوال برد.

امام خمینی (ره) خطاب به صاحب منصبان و ذی نفوذان در کشور فرموده اند: میزان رای ملت است. اینها باید رأی بدهند. بهانه‌ها را کنار بگذارید؛ از خدا بترسید؛ با ملت شوخی نکنید؛ رأی مردم را هیچ حساب نکنید؛ مردم را به حساب بیاورید! (جلد هشت صحیفه نور صفحه 173)  

اگر میزان رای ملت است که هست، همگان بی هیچ عذر و بهانه ای باید در برابر انتخاب مردم چه خوب یا بد سر تسلیم فرود آورند سر تسلیم فرود آورند و از سلب آزادی و محدود کردن دایره انتخاب آنها بپرهیزند و الا نتیجه همان خواهد شد که دکتر احمدی نژاد خطاب به حداد گفت:  "من از دایره جن و ملک بیرونم" ، یا آن پیرمرد روستایی که به وزیر کشاورزی دولت روحانی گفت: "خودتان می دانید و مملکت تان!"

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب