1399/12/09-14:03
در دیدار با جمعی از مردم استان آذربایجان غربی؛

دکتر احمدی نژاد: هدف از مسابقه قدرت در سطح جهان، ممانعت از پیشرفت ملت هاست

دکتر احمدی نژاد: هدف از مسابقه قدرت در سطح جهان، ممانعت از پیشرفت ملت هاست

دکتر احمدی نژاد در دیدار با جمعی از مردم استان آذربایجان غربی که روز پنجشنبه ۷ اسفند ۹۹ در تهران برگزار شد، طی سخنانی بر ضرورت هوشیاری جوامع انسانی در برابر رفتار مستکبرین تاکید کرد و آن را لازمه زیست برتر دانست و گفت: هدف از مسابقه قدرت در دنیا، بهتر مدیریت کردن جهان نیست که اگر اینگونه بود اکنون جهان به گلستان تبدیل شده بود. هدف از این مسابقه فساد انگیز، گرفتن فرصت پیشرفت از ملت هاست.

به گزارش دولت بهار،‌ دکتر احمدی نژاد افزود: اگر جامعه ای هوشیار نباشد و ایستادگی نکند، مستکبرین فرش زیر پای مردم را هم می برند زیرا نمی خواهند هیچکس احساس امنیت و عزت کند. آنها به این نتیجه رسیده اند که مدیریت ملت های آزاد، پیشرفته و توانمند، کار سخت و دشواری است، بنابراین برای اداره کردن ملت ها، باید آنها را حقیر، ذلیل، گرسنه، نیازمند و عقب مانده نگه دارند.

خادم ملت ایران ادعاهای نظام سلطه دایر بر تلاش ایران برای ساخت بمب اتم را دادن یک آدرس غلط برای جلوگیری از پیشرفت علمی ایران دانست و افزود: در تمام تاریخ بشر، جنگ ها بر سر قدرت و تصاحب یا حفظ مناصب قدرت بوده است و محصول آن نیز کشتار انسانها و تحمیل ویرانی های سنگین به جامعه بشری بوده است.

دکتر احمدی نژاد از اراده هاي مستحكم مردان و زنان با ايمان به عنوان عامل سازنده تاريخ و پیشرفت جامعه یاد کرد و در ادامه سخنانش به بحث در باره ویژگی های مولای متقیان حضرت علی (ع) پرداخت و گفت: مولای متقیان انسان کامل است و فارغ از هر نژاد، جایگاه اجتماعی، دین و مذهب و قوم و قبیله ای به تمامی بشریت تعلق دارد. ایمان و عبودیت در برابر خداوند متعال، آزادگی، خدمت به خلق، تواضع و فروتنی و عالم به زمان بودن از ویژگی های آن حضرت بود.    

وی با تاسی به فضایل امیرمومنان حضرت علی(ع)، رمز آزادي انسان را عبوديت در برابر خداوند رحمان دانست و افزود: هركس بيشتر بنده خداست در برابر خلق خدا متواضع تر، كوچكتر و خادم تر است و هر كس در برابر خلق خدا گردنكش‌تر و مستكبرتر باشد، در پيشگاه الهي ذليل‌تر، حقيرتر و بدبخت‌تر و در بين مردم منفورتر است و تکلیف چنین كسي نیز از قبل معلوم شده است.

خادم ملت ایران بر اهمیت نقش علم و معرفت در پی ریزی زندگی متعالی برای انسان تاکید کرد و افزود: بدون علم فتح هیچ قله ای امکانپذیر نیست و نمی توان مشکلات بشری را حل کرد. انسان برای رسیدن به کمال و خلق هر نوع ارزشی، نيازمند دانش است. همه چيز در سايه علم امکانپذیر است و علي (ع) هم دروازه علم خداست. به علوم اولين و آخرين احاطه دارد و امروز فرزندان امیرالمومنین پایه گذار بسياري از علوم رایج دنيا هستند.

دکتر احمدی نژاد مولای متقیان را مظهر عشق خدا به انسان ها توصیف کرد و گفت: خدا عشق مطلق، لطف مطلق و محبت مطلق است و عشق او به انسان ها نیز بي پايان و بي نهايت است و حضرت علی(ع) مظهر عشق خداست تا آنجا که حتی به دشمنش نیز محبت دارد.

وی از عدالت به عنوان ویژگی دیگر امیرالمومنین حضرت علی(ع) یاد کرد و افزود: اگر در جامعه عدالت حاكم نشود، هیچ ارزشي توليد نخواهد شد، هیچ امنيتي بوجود نخواهد آمد و حقیقت انسانی طلوع نخواهد کرد. تمام بدبختي ها و مشکلات بشر منبعث از زير پا گذاشتن عدالت و گسترش ظلم و تبعيض است.

خادم ملت ایران، ادعای کمبود ثروت یا محدودیت منابع را ناشی از جهل دانست و گفت: کم نیستند افرادی که در مسند مديریت و مسئولیت و وزارت قرار دارند اما حوزه ماموريت خود را به درستی نمی شناسند. ثروت در کشور ما بسیار فراوان است اما این ثروت یا در انحصار قرار دارد و به صورت تبعيض آمیز و ناعادلانه توزیع می شود و یا در احتکار است و از آن بهره ای برده نمی شود.

وی واژه حکومت به معنای تحکم و سیطره بر مردم را مذموم دانست و افزود: نظام مدیریتی مطلوب ما امامت است زیرا امام، انسانها را در مسير كمال، عدالت، عشق و انسانيت، رشد می دهد و به تعالی می رساند. اينكه عده ای قلیل خود را برتر از دیگران بپندارند و مردم را از اندیشیدن و دخالت در امور خویش بازدارند، برامده از حکومت ها و طاغوت هاست و هیچ نسبتی با نظام مبتنی بر امامت ندارد.

دکتر احمدی نژاد بر ضرورت تطابق مسئولیت ها با تخصص و توانمندی افراد تاکید کرد و گفت: بخش مهمي از مشكلات جامعه به خاطر اين است كه مناصب، در اختيار كساني است كه شايستگي انجام آن را ندارند. در مناصب اجتماعي، كسي كه نمي تواند كاري را به درستی انجام دهد، نباید آن را بپذيرد زیرا ظلم به خود و جامعه است. اين همه مسابقه و رقابت، براي تصرف صندلي هاي مناصب گوناگون حكومت گذاشته شده است.

وی افزود: رقابت بر سر کسب قدرت به اینجا می رسد که فردی تا دو روز قبل در باره موضوعي كه مربوط به زندگي همه مردم است قاطعانه می گوید قرار نيست انجام بشود اما يكباره و در نیمه شب آن را اعلام مي كنند و بعد هم با خنده مدعی می شوند که در جريان آن تصمیم نبوده اند! اگر شما در جريان نيستيد، پس چكاره هستيد؟ وقتي شما هيچ نقشي در زندگي و شغل و اقتصاد و فرهنگ مردم نداريد، چرا اينقدر اصرار داريد آنجا را حفظ كنيد؟

خادم ملت ایران با تاکید بر به ستوه آمدن بدنه اجتماعي کشورهای جهان از وضعيت طاغوتي و ظلم و تبعيض و تحميل در دنيا گفت: ملت ايران پيشگام همه ملت های جهان است و زور هيچكس به توده‌هاي مردم نمي رسد. هيچ قدرتي توان مقابله با قدرت ملت‌ها را ندارد. خدا هم وعده اش را داده است و مي گويد اگر ملت ها بخواهند من آن ها را یاری مي‌دهم و خودم هم مديريت مي كنم. " ان الله لايغير ما بقوم حتي يغيروا ما بانفسهم " اگر انسانها دايره مطالبات شان را عوض كنند و بخواهند، خدا هم آن را عطا می کند.

وی آینده درخشان را متعلق به ملت ایران دانست و افزود: ما خواستار جنگ و دعوا با هیچکس نیستیم بلکه می خواهیم عدالت اجرا شود، ملت آزاد باشد و خودش تصمیم بگیرد و بر سرنوشتش اعمال حاکمیت کند. ملت ایران برای همین مطالبات انقلاب کرد و هیچ کس نمی تواند با آنها مقابله کند.

دکتر احمدی نژاد خود را خادم و کوچک مردم و مدافع حقوق ملت ایران نامید و در پایان سخنانش ضمن گرامیداشت یاد شهدای استان آذربایجان، از مرحوم حاج آقای حسنی امام جمعه فقید ارومیه به نیکی یاد کرد و گفت: من آقای حسنی را خیلی دوست داشتم زیرا حرف حق و آنچه را که حق تشخیص می داد، با شجاعت اعلام می کرد. بدون تردید آنچه نظام را تضعیف می کند، خود ظلم و فساد است و بیان آن ها نه فقط به تضعیف نظام منجر نمی شود بلکه با ممانعت از ارتکاب آنها ، به تقویت نظام نیز منجر می شود. آن مرحوم در حیات با برکت خود با صراحت، قاطعیت و شجاعت حرف حق را می زد و در عین حال انسانی بسیار مهربان و عاطفی بود.

پیش از سخنان دکتر احمدی نژاد، چند تن از حاضران با ایراد سخنان کوتاهی از ایشان خواستند تا ضمن ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 ، اهتمام خویش را مصروف سامان بخشیدن به وضعیت آشفته کشور در ابعاد مختلف نماید.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب