1399/12/12-20:17

دکتر احمدی‌نژاد در دیدار با جمعی از مردم استان مازندران: مشکلات را گردن مردم می‌اندازند!

دکتر احمدی‌نژاد در دیدار با جمعی از مردم استان مازندران: مشکلات را گردن مردم می‌اندازند!

دکتر احمدی نژاد در دیدار با جمعی از مردم استان مازندران که روز یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ در تهران برگزار شد گفت: خط خبری صدا و سیما بر متوجه کردن مسئولیت همه مشکلات به سمت مردم است. اگر اقتصاد مشکل دارد یا ویروس کرونا آمده است و یا قاچاق کالا وجود دارد، مردم را مقصر می دانند. این در حالی است که کل قدرت و ثروت کشور اعم از تصمیمات، سیاست گذاری ها و ساختارها در دست دولت و نهادهای حکومت متمرکز است و مردم بدون اجازه دولت نمی توانند حتی در خیابان راه بروند و بعد مشکلات را به گردن مردم می اندازند.

به گزارش دولت بهار، دکتر احمدی نژاد در این دیدار، از حق حیات و حق رشد و کمال به عنوان دو حق اساسی انسان یاد کرد و گفت: خداوند متعال همه نیازهای ضروری برای بهره مندی انسان از حيات و همچنین خلاقيت، ابتكار و رشد بی نهایت را فراهم آورده است و برای این منظور به انسان قدرت تفكر، آزادی و حق انتخاب داده است تا در پرتو همه این ها، او بتواند آیینه جلوه گری صفات باری‌تعالی باشد.

وی قدرت تفكر و اختيار را از ویژگی های ممتاز انسان برشمرد و گفت: در سایه اندیشه، اختیار و آزادی است که انسان معنا پیدا می کند و اتفاقا شيطان در همین نقطه خيمه مي زند و با سلب قدرت تفكر از انسان، او را به جای فکر کردن به حقيقت و واقعيت، در خيالات و اوهام رها می کند، تا آنجا که کسی مانند فرعون را دچار توهم ساخته و او مدعی"انا ربکم الاعلی" می شود، این در حالی است که یک پشه قادر است نمرود را از پای در آورد.

خادم ملت ایران افزود: تمام كساني كه در طول تاريخ خود را برتر از ديگران پنداشتند، دچار خيالات شده بودند و به همين دليل با سر به زمين خوردند. خدا انسانها را آزاد خلق كرده است و اینجا نیز شیطان آمده است تا حق انتخاب را از انسان سلب و او را ناقص كند و در مسیر سقوط و قهقرا قرار دهد.

دکتر احمدی نژاد هدف از ارسال پیامبران و صلحا را کمک به انسان برای تشخیص تصمیم درست از نادرست دانست و افزود: بخشي از انسانها مسیر حرکت صحیح را گم می کنند و در یک ریل انحرافی می افتند. به این ترتیب انسان با فراموش کردن خود و مقصدی که باید به سمت آن برود، مرتکب خطاهای بزرگی مانند بي عدالتي، ظلم، استكبار، خودبرتربيني، جنگ، فقر، فساد، دزدي، فساد و چپاول مي شود.

وی از "خود فراموشی" به عنوان عاملی جهت تبدیل تدریجی انسان به شیطان  یاد کرد و گفت: الان هيئت حاكمه پشت صحنه آمريكا، خود شيطان است زیرا بيشترين بمب اتم را دارند و بعد پرچمدار مبارزه با بمب اتم می شوند، بيشترين آدم كشي در طول تاريخ را انجام داده اند و بعد مدعی دفاع از حقوق انسانها هستند، بيشترين حمايت از ديكتاتورهاي تاريخ را انجام مي دهند و خود را طرفدار آزادي و دموكراسي وانمود می سازند. در كشور خودشان پدر ملت را درآورده اند و بعد خود را طرفدار مردم جا می زنند.

استاد دانشگاه علم و صنعت در ادامه سخنانش، دروغگویی را یک صفت زشت و موجب سقوط انسان دانست و گفت: از نشانه های بارز خود فراموشی در انسان، آن است که براي رسيدن به يك صندلي، دروغ بگوید، فریب کاری نماید و حق ديگران را ضایع كند.

وی با تاکید بر اینکه میزان، رای ملت است، گفت: از حقوق اساسی مردم آن است که هر انسان و ملتي بايد بر سرنوشت خویش حاکم باشد اما به تدریج نوکری مردم، به حکومت بر مردم تبدیل شده است در حالی که حکومت و مناصب آن، هیچ اصالتی ندارند بلکه آنچه اصالت دارد ماموریتی است که بر عهده صاحب منصبان حکومت گذاشته شده است. فردی که رئیس است اما نمی خواهد خدمت کند یا عدالتی را برپا و حقی را احقاق نماید، جز طاغوت چیز دیگری نیست.

خادم ملت ایران اداره کشور را مستلزم جاری شدن اراده مردم و اجرای خواست ها و آراء آنان دانست و افزود: جمهوری اسلامی برای این تاسیس شد که انسانها بیشتر و آزادتر فکر کنند و همه بتوانند اراده خود را اعمال نمایند تا در پرتو آن به رشد و کمال و تعالی برسند، اما اشتباه در فهم این حقیقت، سبب می شود که مردم از صحنه کنار بروند و همه چیز در عناصر حکومت خلاصه شود.

دکتر احمدی نژاد کنار رفتن مردم از صحنه را موجب وارد آمدن آسیب های جدی به سیاست ، اقتصاد، فرهنگ، دین و تمامیت ارضی کشور در برابر هجمه بیگانگان دانست و با استناد به فرموده امام خمینی (ره) تاکید کرد که تک تک مردم باید در سیاست دخالت کنند زیرا حق و تکلیف بدیهی آنهاست و خلاف آن نیز چیزی جز حرف شیطان نیست.

وی با انتقاد از متهم کردن مردم و سوق دادن مسئولیت خرابی ها و مشکلات به سوی مردم گفت: خط خبری صدا و سیما بر متوجه کردن مسئولیت همه مشکلات به سمت مردم است. اگر اقتصاد مشکل دارد یا ویروس کرونا آمده است و یا قاچاق کالا وجود دارد، مردم را مقصر می دانند. این در حالی است که کل قدرت و ثروت کشور اعم از تصمیمات، سیاست گذاری ها و ساختارها در دست دولت و نهادهای حکومت متمرکز است و مردم بدون اجازه دولت نمی توانند حتی در خیابان راه بروند و بعد مشکلات را به گردن مردم می اندازند.

استاد دانشگاه علم و صنعت افزود: آیا واقعا مردم مسئول قاچاق هستند؟ آن آقای مسئولی که کارت سوخت را حذف کرد و ده میلیارد دلار به کشور خسارت زد، آیا با او هم به اندازه یک کوله‌بر برخورد می شود؟ آیا سیاست ها و تصمیمات کلان، هیچ نقشی در قاچاق کالا ندارند؟ من بر اساس تجربه، به این باور رسیده ام که قاچاق در سیستم و مقررات ریشه دارد و یک روزی صحبت خواهم کرد که ای مساله از کجاها سرچشمه می گیرد.

وی مردم سیستان و بلوچستان را جزو وفادارترین، اصیل‌ترین و شجاع‌ترین اقوام ایرانی برشمرد و تاکید کرد که مردم این منطقه همیشه از مرزها دفاع کرده اند و اتفاقا جزو محروم ترین ها هم هستند. بی انصافی است که مردم مرزنشین به عنوان مسئول مشکلات اقتصادی معرفی شوند. باید با ملاطفت و مهربانی با آنها برخورد شود.

خادم ملت ایران با تاکید بر ضرورت بازتعریف انسان در ایران تاکید کرد و گفت: راه حل مشکلات در بازگشت به راه انقلاب، انسانیت، عدالت، عزت و برادری است. امروز زمان آن فرارسیده است که بار دیگر انسان و ماموریت او را بازشناسی کنیم و به این پرسش پاسخ بدهیم که چرا انقلاب کردیم و جمهوری اسلامی را برای چه هدفی برپا ساختیم.

دکتر احمدی نژاد در پایان سخنانش با تجلیل از مردم استان مازندران گفت: هرگاه از خطه مازندران سخن به میان می آید، نوعا به ياد طبيعت آنجا مي افتيم اما من به یاد تاريخی از پافشاري مردم بر حقيقت، ارزش هاي الهي و تلاش براي گسترش آنها در ايران و جهان و ياد سختكوشي، مهرباني و مهمان نوازي مردم مازندران مي افتم. مردمي كه هزاران سال، در مقاطع گوناگون تاريخ، پاسدار حق و انسانيت بودند. ياد مردمي مي افتم كه هميشه دنبال رسيدن به سطح بالاتري از حقيقت بودند و با تیزهوشی خود، جزو اولین جماعتی شدند که به دعوت پيامبر خاتم(ص) لبیک گفتند و1400 سال است كه پاي اين پيوند و عهد خودشان ايستاده اند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب