1399/12/14-14:56

مقام یمنی: اکثر مناطق استان مأرب آزاد شده است

معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن روز پنجشنبه در گفت‌وگو با شبکه سی ان ان آمریکا گفت که اکثر مناطق استان مأرب یمن از اشغال ائتلاف سعودی و نیروهای وابسته به آن آزاد شده است.

به گزارش دولت بهار به نقل از سی ان ان، حسین العزی گفت: ۱۰ منطقه از ۱۴ منطقه استان مأرب یمن اکنون در کنترل نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن است.

وی افزود: تنها دو منطقه از جمله مرکز شهر مأرب در کنترل نیروهای عبد ربه منصور هادی رییس جمهور مستعفی، فراری و وابسته به سعودی است و در دو منطقه نیز درگیری ها ادامه دارد و در جریان است.

پیش تر کارشناسان مسائل نظامی و راهبردی یمن گفته بودند: مأرب از چهار جهت در محاصره است و موضوع آزادسازی این شهر از نظر ما پایان یافته است.

پیشروی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور به سمت استان اشغال شده مأرب همچنان ادامه دارد و این نیروها روز گذشته توانستند در نبردهایی که در حال حاضر در گذرگاه شرقی این استان در جریان است به پیروزی‌های بزرگی دست یابند.

منابع محلی در استانداری مارب گفتند که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی ساعات گذشته نبردهای شدیدی را با نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان انجام دادند و توانستند از شمال به سمت شرق شهر مأرب پیشروی کنند.

پیشروی‌های نیروهای انصارالله برای آزادسازی شهر مارب از هفته گذشته آغاز شده است و شکست‌های سنگین نیروهای متجاوز موجب شد تا مقام‌های دولت مستعفی یمن از ریاض درخواست نیرو کنند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب