1399/12/19-11:49

دکتر احمدی‌نژاد در دیدار با مردم گلستان: حل مشکلات خارجی در گرو حل مشکلات داخلی است

دکتر احمدی‌نژاد در دیدار با مردم گلستان: حل مشکلات خارجی در گرو حل مشکلات داخلی است

دکتر محمود احمدی‌نژاد در دیدار با جمعی از مردم انقلابی استان گلستان که روز یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ در تهران برگزار شد، از انقلاب و ملّت ایران به عنوان دو پدیده بسیار مظلوم یاد کرد و گفت: انقلاب زیباترین رویدادی بود که اتفاق افتاد زیرا همه اینطور استشمام می‌کردیم که آحاد ملّت دارای یک هدف مشترک هستند، دلسوز و دوستدار یکدیگرند و بر پایه محبت، احترام و برادری و فداکاری برای نیل به آزادی، استقلال و ساختن ایران تلاش می‌کنند.

به گزارش دولت بهار، دکتر احمدی‌نژاد هدف از انقلاب را اصلاح وضع ایران و جهان توصیف کرد و گفت: قصد ملّت ایران از انقلاب این بود که ایران و جهان اصلاح شود و ظلم، فساد، خودبرتربینی، تبعیض، فقر، جهل و عقب‌افتادگی از بین برود، به احدی ظلم نشود، همه در ثروت ملی مشارکت داده شوند، رئیس و مرئوس یکی باشند و بالا و پایینی در کار نباشد.

خادم ملّت ایران از تبدیل شدن مسابقه خدمت به مسابقه قدرت ابراز تأسف کرد و گفت: پس از گذشت مدتی از انقلاب، کار به دست کسانی افتاد که ریل آن را عوض کردند تا خودشان پست‌ها و مصادر امور کشور را در دست داشته باشند.

ایشان افزودند: وقتی ریل عوض می‌شود، عدّه‌ای پول‌های کلان خرج می‌کنند تا خودشان را به صندلی‌های سبز بهارستان برسانند. بدون تردید از این روند، نتیجه مورد انتظار انقلاب بیرون نخواهد آمد. هر چه بکاریم همان را برداشت خواهیم کرد.

استاد دانشگاه علم و صنعت حل مشکلات کشور را در بازگشت به مسیر انقلاب امکانپذیر دانست و گفت: باید اهداف‌مان را به درستی بازتعریف کنیم. متأسفانه شیطان تغییر مسیر را برای تصمیم‌گیران کشور، یک کار سخت و گاهی غیر ممکن تعریف می‌کند تا آنها را از تلاش برای این منظور منصرف سازد، اما من معتقدم که از خط تولید ناسالم محصول معیوب بیرون می‌آید و رفع عیوب خطّ تولید نیز یک کار سخت و نشدنی نیست.

ایشان در ادامه سخنانش از کسانی که با دادن امتیاز به دشمنان ملت ایران، برای نرم کردن دل آنان تلاش می‌کنند، انتقاد کرد و افزود: پس از چهار دهه از پیروزی انقلاب، کسانی در مصادر امور کشور پیدا شده‌اند که با عدول از حقوق و منافع ملت ایران، مصمم هستند تا برای به دست آوردن دل قدرت‌های سیری‌ناپذیر دنیا، به آنها امتیازات پی در پی بدهند.

دکتر احمدی‌نژاد، افزود: متأسفانه به همان نسبت که در داخل کشور از مسیر انقلاب خارج شده‌ایم،  در سطح بین‌الملل نیز سیاست‌هایمان تغییر کرده است و این در حالی است که سیاست‌های ایران در عرصه‌های داخلی و خارجی نباید با هم تفاوتی داشته باشند زیرا سرو کار ما با انسان است که در هر نقطه‌ای از کره خاکی دارای حقوق یکسانی هستند.

ایشان تصریح کرد: اصل بر این است که ملّت ایران در جهت‌گیری‌های داخلی و خارجی خود مدافع آرمان‌ها و ارزش‌های یکسان باشد و با دوست و دشمن به صورت عادلانه و منصفانه رفتار کند. اگر ما با دخالت دیگران در امور خودمان مخالفیم به طور اصولی و بدیهی باید با دخالت در امور دیگران هم مخالف باشیم. هر چه برای اینجا بد است برای دیگران و کل جهان هم بد است و هر چه برای دیگران خوب است ما باید آن را از دیگران برای خودمان مطالبه کنیم.

خادم ملّت ایران صدور انقلاب را منوط به پیاده کردن صحیح و دقیق ارزش‌ها در داخل کشور دانست و گفت: اگر موفق به اجرای ارزش‌ها و آرمان‌های بلند ملّت ایران در داخل کشور شدیم، آن وقت می‌توانیم به دیگران بگوییم که اینها متعلّق به شما هم هست. راه گم شده و همه با هم باید به مسیر صحیح انقلاب برگردیم و هیچکس هم دیگری را متهم و مقصّر جلوه ندهد.

ایشان بی‌اثر کردن تحریم‌ها و نفی سلطه‌گری آمریکا را در بازگشت به ریل انقلاب ممکن دانست و گفت: اگر امروز در دنیا با مشکلاتی مواجه شده ایم به این دلیل است که در داخل مشکلاتی پیدا شده است، بنابراین برای حل مشکلات خارجی اول باید مشکلات خود را در داخل برطرف کنیم. با ایستادن بر مواضع درست، هم در داخل موفق خواهیم بود و  هم در عرصه بین‌الملل حرف‌های زیادی برای گفتن خواهیم داشت.

استاد دانشگاه علم و صنعت بهترین راه را در همکاری به جای دعوا دانست و تصریح کرد که اگر حرف و عمل ما یکی باشد، هیچ قدرتی یارای ایستادگی در برابر ملت ایران را ندارد. زیرا همه ملّت‌ها از ما حمایت خواهند کرد. برای حل مسائل باید سیاست‌های واحدی را دنبال کنیم. باید با همه دنیا صادقانه حرف بزنیم زیرا آنچه می ماند صداقت، پاکی، برادری، عدالت، انسانیت و اخلاق است.

ایشان مطلّع کردن مردم از جزئیات امور کشور از جمله در جنگ تحمیلی به عنوان هنر امام خمینی(ره) یاد کرد و افزود: در کشور ما عدّه‌ای پیدا شده‌اند که به مردم می‌گویند به خانه‌هایتان بروید، شما چکاره هستید در مسائلی مانند هسته‌ای دخالت می‌کنید! آنها از خود ضعف، ترس و ناتوانی نشان می‌دهند و آن را به حساب مردم می‌گذارند در حالی که ملت بزرگ و شجاع ایران هیچ وقت مهاجم نبوده و به روی دیگران چنگ نیانداخته است اما در مقابل مهاجمان هم کوتاه نیامده است.

دکتر احمدی نژاد در پایان سخنانش با تمجید از مردم استان گلستان، آنان را مردمانی مومن ،سخت کوش، آرمان‌گرا، همدل ، مهربان و میهمان‌نواز توصیف کرد که با تلاش و کوشش شبانه‌روزی بخش مهمی از نیازهای کشور را تأمین می‌کنند و همیشه در خدمت کشور و مفید برای ایران عزیز بوده‌اند.

در این دیدار چند تن از مردم استان گلستان در سخنانی به بیان شرایط سخت پیش روی ملت ایران در نتیجه ناکارآمدی‌های مدیران کشور پرداختند و به عنوان یک مطالبه عمومی از دکتر احمدی‌نژاد خواستند تا برای نجات کشور از شرایط بغرنج کنونی نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ شود.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب