1399/12/20-11:35

دکتر احمدی‌نژاد در دیدار با مردم استان اصفهان: مردم نگران آینده انقلاب و کشور هستند!

 دکتر احمدی‌نژاد در دیدار با مردم استان اصفهان: مردم نگران آینده انقلاب و  کشور هستند!

دکتر محمود احمدی‌نژاد عصر روز سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ در دیدار با جمعی از مردم استان اصفهان که در تهران برگزار شد، با اشاره به نارضایتی و نگرانی فزاینده مردم از نحوه اداره کشور گفت: ملّت ایران همه موجودیت خود را پای کار انقلاب آورد و اینک پس از چهل سال مقاومت، تحمّل سختی‌ها و تقدیم صد هزار شهید، نگران آینده انقلاب است و از وضعیت کشور نیز به شدت اظهار نارضایتی می‌کند.

به گزارش دولت بهار، دکتر احمدی نژاد به آسیب‌های روحی وارده به ملّت ایران اشاره کردند و گفتند: بعضی‌ها خیال می‌کنند که مردم فقط نگران اقتصاد هستند. بله وضع اقتصاد امروز خراب است و ارکان آن فروپاشیده است و مردم تحت فشار خیلی زیادی قرار دارند اما بدتر از فشار اقتصادی، فشار روانی است که مردم ایران را آزار می‌دهد. این در حالی است که حتی اشراف سیاسی و اقتصادی هم نگران آینده خودشان هستند زیرا قادر به پیش بینی آینده خود نیستند.

خادم ملّت ایران به بیان برخی از علل پیدایش وضع موجود پرداخت و گفت: یکی از مهمترین علًت‌های وضع موجود، فراموشی اهداف و آرمان‌های انقلاب از سوی کسانی است که در رأس کارها قرار گرفتند و علّت دیگر نیز کنار گذاشتن مردم از اداره امور کشور است.

ایشان مهمترین هدف انقلاب را حاکم کردن مردم بر سرنوشت خویش دانست و گفت: هدف این بود که مملکت دست مردم بیفتد و آنها صاحب ثروت، دولت، مملکت، سیاست و حکومت بشوند. تصمیم بگیرند و نظر خود را به اجرا درآورند اما اینک عدّه‌ای پیدا شده‌اند که با حذف تدریجی مردم از صحنه، به آنها می‌گویند ما بهتر می‌فهمیم و به شما چه ربطی دارد.

استاد دانشگاه علم و صنعت افزود: کشور و انقلاب را مردم حفظ می‌کنند و اقتصاد، فرهنگ و سیاست را هم همین مردم سامان می‌دهند امّا این عدّه قلیل، متوجه نیستند که وقتی مردم را از روند تأثیرگذاری بر اداره امور کشور کنار می‌گذارند، در واقع دارند پشت خودشان را خالی می‌کنند و کشور را آسیب پذیر می‌سازند.

ایشان مردم را صاحبان واقعی ثروت عظیم طبیعی کشور دانستند و افزودند: از ابتدای دهه هفتاد، دو باند چپ و راست در کشور شکل گرفت و به تدریج اسم خود را اصلاح‌طلب و اصولگرا گذاشتند و امروز به جایی رسیده‌اند که همه آنها با هم در شمال تهران زندگی می‌کنند و وضع‌شان هم خوب است اما بنده عضو هیچ یک از این دو گروه نیستم و به هیچ کدام نیز گرایشی ندارم.

دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به اولویت نداشتن منافع کشور برای این دو جریان سیاسی گفت: وقتی در دولت بودم، اینها خواستار دریافت رایگان بخش‌های پالایشگاهی برخی کارخانجات در حال واگذاری بودند و می‌گفتند که برای حفظ انقلاب باید به هر دو جناح مقداری از این کارخانجات داده شود درحالی که بنده همواره معتقد بوده و هستم برای حفظ انقلاب باید هر آنچه را که تا کنون و به ناحق در اختیار گرفته‌اند، بازپس دهند.

ایشان مطالبات مردم را مبتنی بر عدالت خواهی، توحید، انسانیت و صداقت دانستند و گفتند: هر مشکلی هست باید به مردم گفته شود و حتی اگر قادر به انجام وظایف خود نیز نیستند، باز هم باید واقعیت‌ها را به مردم بگویند، نه اینکه یک قرارداد ترکمن‌چای ببندند و بخواهند آن را به نشانه پیروزی به ملّت عرضه کنند! ایران مرکز تمدّن است و ملّت همه جزئیات را می‌فهمد.

خادم ملّت ایران تصریح کرد: ملّت مؤمن ایران نجیب‌ترین، با صفاترین، با وفاترین و فداکارترین ملّت‌های دنیاست و هر کس تصمیمی بگیرد که برآمده از اراده ملّت نباشد، مشروعیت ندارد و از اعتبار ساقط است.

ایشان مخالفت ملّت ایران با سیاست‌های سلطه‌طلبانه هیأت حاکمه پشت صحنه در آمریکا را مورد تأکید قرار داد و گفت: ما نه با ملت آمریکا بلکه با سیاست‌های مستکبرانه هیأت حاکمه این کشور مخالفیم. اگر دو ملّت ایران و آمریکا با هم ارتباط داشتند، دولت آمریکا امکان تحریم ظالمانه ایران را نداشت. اگر دولت‌ها با هم دعوا دارند، نباید جلوی ملّت‌ها را بگیرند زیرا این ملّت‌ها هستند که ضرر می‌کنند و سرمایه‌داران جهانی نیز از آن بهره‌مند می‌شوند.

استاد دانشگاه علم و صنعت، دفاع مقتدرانه از حقوق ملّت و ایستادگی در برابر زورگویی مستکبران را منجر به تسلیم دشمنان دانست و گفت: اگر شرایطی پدید آمد که دولت آمریکا به زورگویی و تجاوز به حقوق ملّت ایران و زیاده‌طلبی و چپاول‌گری خاتمه داد، ما با او کاری نداریم و همچنین باید منصف باشیم و ضعف‌ها، اشکالات، بی عرضگی‌ها، قدرت طلبی‌ها، خودخواهی‌ها و لجاجت‌های خودی را به گردن آمریکا نیندازیم.

ایشان افزودند: چه اشکالی دارد که هر سال ده میلیون آمریکایی و اروپایی برای گردشگری به ایران بیایند؟ تعداد زیادی شغل درست می‌شود امّا راه را بسته‌اند زیرا همه دنیا را جاسوس تلقی می‌کنند. آنها ملّت ایران را هم همینطور می‌بینند و می‌گویند همه مجرمند مگر آنکه خلافش برای ما اثبات شود. این در حالی است که در قانون اساسی ما اصل بر برائت است.

دکتر احمدی نژاد در پایان سخنانش به تبیین ویژگی‌های ممتاز مردم استان اصفهان پرداخت و افزود: هنر، زیبایی و عقیده در تار و پود زندگی مردم پاک، دلسوز، انقلابی و میهمان‌نواز استان اصفهان در هم تنیده شده است و به لحاظ کار و تلاش و فعالیت نیز استان اصفهان در همه بخش‌ها شامل کشاورزی، صنعت، گردشگری، دانشگاه و مراکز علمی، بازار، تجارت، دامداری و فعالیت‌های اساسی نمونه است.

چند تن از حاضران در این دیدار با ایراد سخنانی به تشریح وضعیت تأسّف‌بار کشور از جنبه‌های مختلف پرداختند و از دکتر احمدی‌نژاد مصرّانه خواستند تا برای نجات مردم از وضعیت بغرنج کنونی، آستین همت بالا بزند و به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ ثبت نام کند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب