1399/12/21-11:22

سیم‌خاردارهای دور کنگره، من را یاد کابل می‌اندازد

رهبر جمهوری‌خواهان سنای آمریکا با ادعای اینکه تهدید جدی علیه کنگره وجود ندارد، مدعی شد حجم زیاد سیم‌خاردارهای اطراف محوطه این ساختمان، او را یاد سفرش به کابل می‌اندازد.

به گزارش دولت بهار به نقل ازفارس، علی‌رغم انتشار گزارش‌های امنیتی مبنی بر احتمال وقوع حمله مجدد به ساختمان کنگره آمریکا، سناتور «میچ مک‌کانل» رهبر جمهوری‌خواهان مجلس سنا از افزایش تدابیر امنیتی اطراف این مجموعه انتقاد کرد.

مک‌کانل شامگاه چهارشنبه طی نشست خبری بعد از جلسه سنا، با ادعای اینکه در حال حاضر تهدید جدی علیه کنگره آمریکا وجود ندارد، گفت این سطح از تدابیر امنیتی در اطراف این مجموعه باعث ناراحتی او شده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی در اظهاراتی که بیشتر رنگ‌وبوی توهین داشت تا انتقاد، مدعی شد: «این همه سیم‌خاردار در اطراف مجموعه [کنگره]، من را به یاد آخرین سفرم به کابل می‌اندازد».

بعد از حمله حامیان خشمگین «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به ساختمان کنگره این کشور در تاریخ ششم ژانویه، تدابیر امنیتی در این مجموعه به‌شدت افزایش یافته و برای نمونه، تمام محوطه آن با حصارهای متحرک و سیم‌خاردارهایی روی آن محافظت شده است.

همچنین ۵۲۰۰ نیروی گارد ملی آمریکا از آن زمان تاکنون در ساختمان و محوطه کنگره حضور داشته و گشت‌زنی می‌کردند. با اینکه قرار بود مأموریت آنها در روز جمعه پایان یابد اما وزارت دفاع آمریکا ضمن کاهش تعداد نیروهای گارد ملی مستقر در کنگره به ۲۳۰۰ نفر، مأموریت آنها را تمدید کرد.

به نوشته رویترز، مک‌کانل در ادامه صحبت‌های خود افزود: «من همین امروز بررسی کردم. هیچ تهدید جدی علیه کنگره وجود ندارد. به‌نظرم ما بیش از حد واکنش نشان داده‌ایم. من از اینکه اعضای حوزه انتخابیه‌ام نمی‌توانند به کنگره بیایند، بسیار ناراضی هستم ».

پیش از این نیز، جلسه رأی‌گیری روز پنجشنبه کنگره آمریکا برای رسیدگی به پرونده قتل یک سیاهپوست، به دلیل تهدیدهای احتمالی از سوی گروه‌های شبه‌نظامی، لغو شده بود.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب