1399/12/24-01:16

رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۰ مشخص شد + جزییات

 رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۰ مشخص شد + جزییات

رقم دستمزد کارگران ساعتی پیش در جلسه شورای عالی کار مشخص شد.

به گزارش دولت بهار، حداقل دستمزد کارگران در سال آینده با افزایش ٣٩ درصدی به ۴ میلیون و ٢٠٠ هزار تومان برای خانواده ٣/٣ نفری رسید.

جزئیات آیتم‌های مزد کارگری

* دستمزد روزانه: ۸۸۵.۱۶۵ ریال
* دستمزد ماهیانه: ۲۶.۵۵۴.۹۲۵ ریال
* پایه سنوات: ۱.۴۰۰.۰۰۰ ریال
* بن: ۶.۰۰۰.۰۰۰ ریال
* مسکن: ۴.۵۰۰.۰۰۰ ریال (باید به تصویب هیات وزیران برسد)

جزییات دستمزد کارگران برای سال ١۴٠٠ از زبان وزیر کار

محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی درباره میزان دستمزد کارگران برای سال ١۴٠٠ در جمع خبرنگاران،اظهار کرد: با توافق نمایندگان کارگری و کارفرمایی به افزایش ٣٩ درصدی برای سال ١۴٠٠ حقوق کارگران رسیدیم.

وی با بیان اینکه برای سایر سطوح مزدی رشد ۲۶ درصد دستمزد و عدد ثبات ۲۴۱ هزار تومان به تایید شورای عالی کار رسید، گفت: در سایر آیتم‌های مزدی شاهد افزایش، نسبت به سال گذشته هستیم البته رقم بن مسکن باید به تصویب هیات وزیران برسد.

شریعتمداری با بیان اینکه سال آینده اتفاقات خوبی برای کارگران خواهد افتاد، اضافه کرد: حداقل دستمزد کارگران برای سال آینده ۲ میلیون و ۶۵۶ هزار تومان می‌شود که با سایر آیتم‌های مزدی به بالای ۴ میلیون تومان خواهد رسید.

نارضایتی جامعه کارگری نسبت به افزایش ۳۹ درصدی دستمزد/ توان چانه زنی بیشتر را نداشتیم

علی خدایی نماینده کارگران در شورای عالی کار در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، درباره افزایش ۳۹ درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۰، اظهار کرد: نرخ تورم در سال گذشته ۳۴.۲ درصد بوده است و دستمزد کارگران ۳۹ درصد افزایش یافت.

نماینده کارگران در شورای عالی کار ادامه داد: به عنوان نماینده کارگران نسبت به رقم مزدی که به تصویب رسید رضایت ندارم چراکه که دستمزد فعلی تعیین شده برای خانواده ۳/۳ نفری مبلغ ۴ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان شده است و درحالی که سبد معیشت خانوار ۶ میلیون و ۸۹۵ هزار تومان تعیین شده بود.

وی افزود: مزد تعیین شده برای کارگران ۶۱ درصد هزینه‌های خانوار را پوشش می‌دهد و فقط ۱ تا ۲ درصد قدرت خرید کارگر نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

خدایی بیان کرد: اگر جامعه کارگری از مزد تعیین شده راضی نباشند حق دارد، اما با توجه به شرایط موجود اقتصادی بیشتر از این توان چانه زنی نداشتیم و به همین رقم رضایت دادیم.

نماینده کارگران در شورای عالی کار خاطرنشان کرد: امیدواریم ۳۸ درصد کمبودی که کارگران در تامین هزینه‌های زندگیشان دارند با سیاست‌های حمایتی دولت جبران شود.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب