1399/12/24-16:32

چین تا اواسط ۲۰۲۲ حدود ۸۰ درصد جمعیتش را واکسینه می کند

مقامات چین اعلام کردند طبق برنامه‌ریزی انجام شده تا اواسط ۲۰۲۲ بین ۷۰ تا ۸۰ درصد از جمعیت کشورشان را علیه کرونا واکسینه می کنند.

به گزارش دولت بهار به نقل از ایرنا، «گائو فو»  رئیس کمیسیون ملی بهداشت و درمان چین روز یکشنبه در گفت و گو با تلویزیون "سی جی تی ان" (CGTN) گفت: چین در نظر دارد برنامه دارد با چهار واکسن تایید شده ۹۰۰ میلیون تا یک میلیارد نفر را واکسینه کند و امیدواریم بتوانیم در دستیابی به مصونیت گله ای در جهان پیشگام باشیم.

مصونیت گله ای زمانی اتفاق می افتد که بیشتر افراد یک جامعه از طریق واکسیناسیون یا عفونت قبلی در برابر یک بیماری مصونیت داشته باشد.

چین تا پایان فوریه سال جاری میلادی ۵۲.۵ میلیون دوز واکسن کرونا تجویز کرده است این کشور تقریباً ۱۰ برابر بیشتر از آنچه در داخل کشور توزیع کرده، به خارج از کشور صادر کرده است.

چین تاکنون به ۵۳ کشور در حال توسعه واکسن اهدا کرده و همچنان قرار است بر تعداد این کشورها اضافه شود واکسن های ضد کرونا چین همچنین  به ۲۷ کشور دنیا نیز صادر شده است.

علاوه بر آن، قرار است چین در قالب برنامه تسهیل دستیابی به واکسن کرونا (کوواکس) ۱۰ میلیون دوز واکسن را در اختیار کشورهای در حال توسعه جهان قرار دهد.  

چین چهار واکسن ساخت داخل شامل دو مورد از واکسن های شرکت دولتی سینوفارم، یک مورد از سینوواک و یک مورد هم از کانسینو را تایید کرده است این کشور همچنین در حال حاضر دارای ۱۷ واکسن COVID-۱۹ در مرحله آزمایش های بالینی است.

در چین با یک میلیارد و ۴۳۹ میلیون نفر، تاکنون حدود ۹۰ هزار تن به کرونا مبتلا شده اند در این کشور همچنین حدود چهار هزار و ۶۳۰ تن جان باخته اند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب