1399/12/25-22:36

اعتراض دکتر احمدی‌نژاد به نسل کشی مردم اویغور در استان سین کیانگ چین + فیلم

 اعتراض دکتر احمدی‌نژاد به نسل کشی مردم اویغور در استان سین کیانگ چین + فیلم

دکتر محمود احمدی‌نژاد عصر امروز دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ در بخشی از سخنان خود در دیدار با جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور، نسل‌کشی مردم اویغور در چین را کاری غلط و محکوم توصیف کرد و سکوت دولت ایران در قبال این اقدامات جنایت‌کارانه را مورد سؤال قرار داد.

به گزارش دولت بهار، متن سخنان دکتر احمدی نژاد بدین شرح است:

وقتی نگاه، از نگاه انسانی بیرون رفت و تبدیل به نگاه قدرتمدار شد، ارزش های انسانی و حقوق انسانی هم گزینشی می شود. تحت فشار گذاشتن مردم غلط و محکوم است، هر کجای عالم که باشد. جنگ براه انداختن، محکوم و غلط است، هر کجای عالم که باشد. نسل کشی، زشت‌ترین کاری است که یک عده می توانند انجام دهند. الان در قلب آسیا، بخاطر قدرت، در اویغور دارند نسل کشی می کنند. زنان و بچه ها را می برند و بلاهایی سر آنان می آورند که نسلشان را قطع کنند. انسان از بازگویی این مطالب شرم می کند.

تصور می کنند ابدی هستند و در این عالم حساب‌کشی نمی شوند. به شما بگویم که از تمام ظلم هایی که در طول تاریخ شده است، حساب‌کشی می شود. دست خودشان را باز دیدند، آنها انسان هستند. هر یک نفر، یک جهان است. به چه حقی می خواهید نسلشان را قطع کنید؟ به چه حقی تجاوز می کنید؟ به چه حقی مسموم می کنید؟

نه اینکه فکر کنید چون آنها مسلمان هستند من دارم دفاع می کنم.، آنها هم انسان هستند. بحث، بحث انسانی است. تعجب می کنم از کشور خودمان که چرا سکوت کرده اند. ما که ادعای مسلمانی داریم، ادعای مبارزه با ظلم و استکبار را داریم. چه چیزی در ازای این سکوت دریافت شده است!؟ که آنجا به این شکل دارند ظلم و جنایت می کنند و اینجا همه سکوت کرده اند. چرا تذکر نمی دهید و اعتراض نمی کنید؟ فرقی نمی کند کجای دنیا باشد. چه رابطه ای هست!؟

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب