1399/12/26-09:24

تاملی بر یادداشت یدالله جوانی، معاون سیاسی سپاه

 تاملی بر یادداشت یدالله جوانی، معاون سیاسی سپاه

اساس نظام اسلامی مبتنی بر مردم سالاری دینی است. تحقق این امر الزاماتی از جمله توجه به خواست و امید توده های عظیم مردم عزیز کشورمان دارد. حضور حداکثری که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است، بخصوص با توجه به شرایط و گرفتاری های امروز مردم از جمله عواملی است که امنیت، قدرت، عزت ملی و پیشرفت کشور را تضمین نموده و پشتوانه مسئولان و مدیران کشور در رفع موانع و نابسامانی های جاری و مقابله با زورگویی ها، اعمال فشار و ستمگری مستکبران و صهیونیسم بین الملل خواهد بود، لذا ضرورت دارد، الزامات این حضور حداکثری مورد توجه جدی قرار گیرد.

دولت بهار/ سید مجتبی ثمره هاشمی: اخیرا جناب یدالله جوانی معاون محترم سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادداشتی را در رسانه ها منتشر کرده اند که حاوی مطالبی تعجب آور است.

نکات زیر تاملی بر محتوای این یادداشت است:

۱ - امام بزرگوار ورود قوای مسلح را به مسائل سیاسی که انتخابات مظهر تام آن است ممنوع کرده و بر آن تاکید ورزیده اند، لذا ورود ایشان به این امر چه وجهی دارد و بر کدام قاعده استوار است؟ اگر رویکرد مزبور ادامه یابد ضمن اینکه عدول از وظایف ذاتی و استقلال نیروهای مسلح در رقابت ها و منازعات سیاسی است از یک طرف وحدت و انسجام نیروهای مسلح را مخدوش می کند و از جانب دیگر اعمال آزادانه اراده سیاسی بخشی از مردم را در معرض خطر قرار خواهد داد.

۲ - ایشان با چه ملاکی به اسم روشنگری و بصیرت افزایی در مورد احراز صلاحیت افراد قضاوت و پیشگویی می کنند. آیا این اقدام به مثابه تلاش سیاسی به منظور فضا سازی و اعمال فشار بر نهادهای مربوطه و زمینه سازی برای پشتیبانی از نامزد خاصی در انتخابات پیش رو نیست؟آیا از هشت سال گذشته نباید درس عبرت گرفت؟

۳ - امروز عموم مردم از بی عدالتی، فقر و بی تدبیری در اداره کشور به خصوص در بخش های اقتصادی ، دلبستگی به مستکبران و شیاطین جهانی و برنامه ریزی عده ای برای به تسلیم وادار کردن کشور، پنهانکاری در مذاکرات و تحمیل تعهدات تحقیر آمیز بر کشور ناراحتند. آیا تا کنون در این گونه موارد از طرف آن مسئول بیانیه ای صادر شده است؟

۴ - برپایی عدالت، مهرورزی با مردم، پیشرفت و تعالی کشور، مبارزه با چپاولگران بیت المال و مقابله با مستکبران و صهیونیستم بین الملل، حفظ عزت ملی، بازگشت به ارزشهای الهی و انسانی ، خدمت به مردم، کمک به تمهید مقدمات حاکمیت توحید، برادری و برپایی قسط در سرتاسر جهان که با ظهور انسان کامل حضرت حجت(ع) محقق می شود از شعارهایی است که هشت سال سردست دولت های نهم و دهم بوده است. مگرنه این است که امروز نیز بر همین اهداف و ارزشها باید پافشاری شود؟

۵ - اساس نظام اسلامی مبتنی بر مردم سالاری دینی است. تحقق این امر الزاماتی از جمله توجه به خواست و امید توده های عظیم مردم عزیز کشورمان دارد. حضور حداکثری که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است، بخصوص با توجه به شرایط و گرفتاری های امروز مردم از جمله عواملی است که امنیت، قدرت، عزت ملی و پیشرفت کشور را تضمین نموده و پشتوانه مسئولان و مدیران کشور در رفع موانع و نابسامانی های جاری و مقابله با زورگویی ها، اعمال فشار و ستمگری مستکبران و صهیونیسم بین الملل خواهد بود، لذا ضرورت دارد، الزامات این حضور حداکثری مورد توجه جدی قرار گیرد.

۶ - ایراد تهمت کار سهلی است اما عواقب آن سخت است. با کدام مجوز قانونی و شرعی به همسر دکتر شهید فاطمی که بالای 80 سال سن دارند تهمت جاسوسی زده می شود. در کدام محکمه این اتهام ثابت شده است. در حالی که رهبری معظم انقلاب حتی اعلام مشخصات محکومان را جهت حفظ آبروی خانواده هایشان جایز نمی دانند. چگونه ایراد تهمت آن هم در علن روا داشته شده است؟ این تذهبون؟

۷ - سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش و سایر نیروهای مسلح برآمده از متن مردم، پرچم اقتدار ، فداکاری و عزت کشور محسوب می شوند و در خدمت اهداف انقلاب اسلامی و ایران عزیز به مثابه جند الله و لشکر مهدی موعود(ع) درمسیر کمال و بالندگی جلو می روند. بنابراین هیچکس به خصوص در کسوت نظامی حق ندارد، در مسیر خلاف مصالح کشور و ملت ایران قدم بردارد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب