1399/12/26-11:11

دکتر احمدی نژاد در دیدار با فعّالین تشکّل‌ها: اشتباهات صورت گرفته را باید شجاعانه بپذیریم!

دکتر احمدی نژاد در دیدار با فعّالین تشکّل‌ها: اشتباهات صورت گرفته را باید شجاعانه بپذیریم!

دکتر محمود احمدی‌نژاد در دیدار با جمعی از فعّالین تشکّل‌های سیاسی و اجتماعی سراسر کشور که روز یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ در تهران برگزار شد، از فراموش کردن آرمان‌ها و مبانی انقلاب، اصالت پیدا کردن قالب و چارچوب نظام و از یاد بردن محتوای آن و منفعت‌طلبی به عنوان سه علّت اصلی در پیدایش وضع موجود یاد کرد و گفت: خیر و صلاح کشور و نظام در این است که به جای مقاومت در برابر ملّت، بابت اشتباهات خود عذرخواهی کنیم و با همکاری مردم نسبت به اصلاح آنها اقدام نماییم.

به گزارش دولت بهار، دکتر احمدی نژاد به عواقب ناشی از فراموش کردن آرمان‌ها و مبانی انقلاب اشاره کردند و افزودند: وقتی نمی‌دانیم کجا می‌خواهیم برویم، دیگر انتخاب راه معنا ندارد زیرا دچار سرگشتگی می‌شویم و هر کس به یک طرف می‌کشد و هیچ جهت واحدی بوجود نمی‌آید تا دریابیم که چه میزان پیشرفت کرده‌ایم.

خادم ملّت ایران یکی از اهداف اصلی انقلاب را آزاد شدن از همه قیود و هرگونه تحمیل دانست و گفت: ملّت ایران آزادانه و با انتخاب خودش دست به انقلاب زد و پای آن هم ایستاد. تحقق ارزش‌های الهی، انقلابی، دینی و انسانی جز با انتخاب آزاد مردم ممکن نیست زیرا تا مردم نخواهند و پای ارزش‌ها نایستند، هیچ ارزشی به مرحله عمل در نخواهد آمد.

استاد دانشگاه علم و صنعت در ادامه سخنانش از شریک شدن مردم در اداره امور جامعه، تعیین سرنوشت کشور و بهره‌مندی از ثروت طبیعی به عنوان یکی از آرمان‌های انقلاب یاد کرد و افزود: قرار بود همه مردم در جریان مسائل کشور باشند تا بتوانند در تصمیماتی که برای سرنوشت کشور گرفته می‌شود، مشارکت کنند اما به جایی رسیده‌ایم که ملّت ایران چندین سال است همه تبعات تلخ ناشی از انعقاد یک قرارداد را تحمل می‌کند اما هنوز نمی‌داند که در آن چه چیزی نوشته شده است!

ایشان رقابت بر سر کسب مناصب قدرت از رهگذر تخریب دیگران را نتیجه اصالت دادن به "قالب" به جای "محتوا" دانستند و گفتند: قرار بود جمهوری اسلامی ایران، جمهوری اخلاق باشد که هر کس به آن نگاه کند شیفته‌اش شود، امّا عدّه‌ای پیدا شدند که به "قالب" اصالت دادند، در حالی که آنچه اهمیت دارد "محتوا و جهت‌گیری‌های" نظام و حکومت است. بقای یک حکومت منوط به اجرای عدالت است و اگر عدالت وجود نداشته باشد، هزاران لشکر هم داشته باشیم، مؤثّر واقع نخواهد شد.

دکتر احمدی‌نژاد از کسانی که ولایت را در برابر عدالت قرار می‌دهند، انتقاد کرد و گفت: ولایت از جنس عدالت است. ملت ایران ولایت را انتخاب کرده است تا عدالت، آزادی، عزت و ارزش‌ها وجود داشته باشد اما وقتی قالب اصل می‌شود، از معیارهای الهی و انسانی فاصله می‌گیریم و منفعت اشخاص جای آن را می‌گیرد، نباید انتظار داشته باشیم خروجی کارها، متناسب با اصل انقلاب باشد.

ایشان بر اهمیت مطالبه یکسان عدالت برای همه انسان‌ها و ملت‌ها تاکید کردند و افزودند: لازمه تشکیل جبهه جهانی مستضعفین، عدالت‌طلبان، آزادی‌خواهان و انسانیت، کرامت انسانی و توحید، آن است که هرچه برای خودمان می‌پسندیم برای دیگران هم همان را بخواهیم و اگر برای خودمان نمی‌پسندیم آن را برای دیگران نیز نخواهیم.

خادم ملّت ایران انتخاب حق را نتیجه بدیهی آزاد شدن انسان‌ها از همه قید و بندها برشمرد و گفت: کسانی که خودشان اسیر بداخلاقی‌ها و خودپرستی‌ها شده‌اند، قادر به فراهم آوردن اسباب رشد و کمال جامعه نیستند. لذا برای آنکه تن به اصلاح وضع موجود ندهند، جامعه را به خراب شدن متهم می‌کنند، این در حالی است که اکثریت قاطع انسان‌های کره زمین خداپرست، عدالت‌خواه و صلح‌طلب هستند و انسانی فکر می‌کنند.

ایشان پذیرش شجاعانه اشتباهات را به مسئولان کشور گوشزد کردند و گفتند: باید با شجاعت بپذیریم که مسیرهایی را اشتباه رفته‌ایم و ریل را غلط انتخاب کرده‌ایم. رهبری گفته‌اند که ما در جاهایی اشتباه کرده‌ایم اما عدّه‌ای می‌گویند که چنین چیزی محال است و ایشان شکسته‌نفسی کرده‌اند!

استاد دانشگاه علم و صنعت بر ضرورت تلاش برای اصلاح اشتباهات تأکید کرد وگفت: بعضی‌ها خیال می‌کنند که در موضع دفاع از جمهوری اسلامی قرار دارند اما در واقع برای نابودی آن تلاش می‌کنند. با یک فراخوان می‌توان از مردم برای پی بردن به اشتباهات صورت گرفته در زمینه‌های مختلف کمک گرفت. در اقتصاد تصمیم اشتباه گرفتیم، در سیاست، گزینش‌ها، عزل و نصب‌ها و جهت‌گیری‌ها اشتباه کرده‌ایم و باید به مسیری که خدا و انقلاب تعیین کرده است، بازگردیم.

 ایشان از وضعیت اقتصاد کشور و سیاست خارجی انتقاد کرد و گفت: دعوای ما با آمریکا در حال حاضر جنبه مکتبی ندارد. هدف ما در سیاست خارجی باید مبتنی بر دعوت همه دنیا و حتّی رئیس‌جمهور آمریکا به توحید و عدالت باشد و بر این اساس حق نداریم اشکالاتی که خودمان مقصّر به وجود آمدن آنها هستیم، به گردن آمریکا بیندازیم.

دکتر احمدی‌نژاد در بخش پایانی سخنانش بر اصالت مطالب رایج در میان مردم تأکید کرد و گفت: یک زمانی گفته می‌شد که بچه‌های فلان آقا خریدهای خود را از لندن انجام می‌دهند و ما باور نمی‌کردیم و می‌گفتیم این حرف‌های ضدّ انقلاب است. اینکه عناصر داخل حکومت بتوانند از لندن خرید کنند ولی مردم قادر به خرید از سر کوچه خودشان نباشند، خیلی بد است و الّا چه اشکالی دارد که همه مردم ایران در رفاه باشند و هر جایی که خواستند بروند خرید کنند. ما باید به مردم سیرو فی الارض را توصیه کنیم تا بروند دنیا را بگردند، با ملّت‌ها ارتباط برقرار کنند و به رشد و کمال برسند.

در این دیدار چند تن از فعالان تشکّل‌های سیاسی و اجتماعی سراسر کشور در سخنانی به نمایندگی از این تشکّل‌ها گزارش‌هایی از وضعیت و مشکلات جامعه و مردم ارائه نمودند و با بیان شرایط سخت پیش روی ملّت ایران در نتیجه ناکارآمدی‌های مدیران کشور، به عنوان یک مطالبه عمومی مصرّانه از خادم ملت ایران دکتر محمود احمدی‌نژاد خواستند تا جهت کمک به حل مشکلات کشور و مردم و نجات کشور از شرایط بغرنج کنونی، در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰، خود را در معرض انتخاب مردم قرار دهد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب