1399/12/28-20:18

انفجار در کابل 4 کشته و 9 زخمی برجای گذاشت

به گفته پلیس کابل، بامداد امروز یک خودروی حامل کارمندان دولتی در این شهر هدف انفجار مین قرار گرفت و در نتیجه آن 4 تن جان باختند.

به گزارش دولت بهار به نقل از فارس، فرماندهی پلیس کابل می‌گوید که در نتیجه انفجار مین در ناحیه هفدهم شهر کابل، چهار نفر کشته شدند.

فردوس فرامرز، سخنگوی فرماندهی پلیس کابل به روزنامه اطلاعات روز گفت که این رویداد حوالی ساعت ۷:۲۰ صبح امروز (پنج‌شنبه، ۲۸ اسفند) در منطقه «کوتل خیرخانه»، ناحیه هفدهم شهر کابل رخ داده است.

فرامرز افزود که کشته‌شدگان شامل سه مرد و یک زن هستند. همچنین به گفته او، در این انفجار 9 نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

وی تأکید کرد که این رویداد ناشی از انفجار مین بوده و یک خودروی نوع «کاستر» حامل کارمندان نهادهای مختلف دولتی را هدف قرار داده است.

از سویی دیگر نیز، نصرالله نصرت ناصری، سخنگوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نیز تأیید کرد که دست‌کم ۱۵ کارمند این وزارت در این انفجار کشته و یا زخمی شده‌اند.

ناصری افزود که سرنشینان این خودرو از کارمندان نهادهای مختلف دولتی بوده‌اند. به گفته‌ او، آنان این خودرو را به کرایه گرفته بودند.

تاکنون شخص و یا گروهی مسئولیت این انفجار را به عهده نگرفته است.

سه روز پیش نیز یک خودروی نوع «کاستر» حامل کارمندان وزارت‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات، علوم، آموزش و پرورش و فرهنگ در منطقه «دهن باغ» ناحیه‌ دوم شهر کابل هدف انفجار مین قرار گرفت.

در این انفجار، چهار نفر کشته و ۱۵ نفر دیگر زخمی شدند.

همچنین یک روز قبل از این انفجار در دهن باغ، دو خودروی نوع تونس در منطقه پل سوخته ناحیه ششم و منطقه سرکاریز ناحیه سوم هدف انفجار مین مقناطیسی قرار گرفت.

در این دو انفجار دست‌کم پنج نفر کشته و ۱۶ نفر دیگر زخمی شدند.

در چند ماه گذشته شهر کابل شاهد انفجارهای مرگباری بوده است. مسئولیت بیشتر این انفجارها را شخص و یا گروهی به عهده نگرفته است، اما دولت افغانستان همواره گروه طالبان را مسئول این رویدادها خوانده‌ است.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب