1399/12/28-21:41

می‌توان ایران را از طریق حمله نظامی متوقف کرد!

می‌توان ایران را از طریق حمله نظامی متوقف کرد!

در حالی که رژیم صهیونیستی خود با بحران‌های متعدد روبروست، یک مقام سابق این رژیم بار دیگر در بلوفی، ایران را به حمله نظامی تهدید کرد.

به گزارش دولت بهار به نقل از شبکه آر تی، در حالی که رژیم صهیونیستی خود اکنون با بحران‌های متعددی روبروست، عاموس یادلین، رئیس سابق دستگاه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی در اظهاراتی بی اساس مدعی شد می‌توان ایران را از طریق حمله نظامی یا از طریق تغییر نظام متوقف کرد!

عاموس یادلین در مصاحبه با برنامه «نیوزمیکر» در شبکه آر تی، در اظهاراتی بی اساس گفت: فقط می‌توان توافق بهتری در مقایسه با توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ داشت و می‌توان ایران را از طریق اقداماتی مانند اعمال فشار حداکثری متوقف کرد. می‌توان ایران را از طریق حمله نظامی یا از طریق تغییر نظام متوقف کرد؛ نظامی که نابودی اسرائیل را خواستار است. راهبرد‌های زیادی وجود دارد. بر این باورم که پس از برگزاری انتخابات، اسرائیل گفتگو‌ها با آمریکا درباره متوقف کردن ایران را آغاز خواهد کرد؛ زیرا این هدف، هدف مشترک آمریکا و اسرائیل است و همه رؤسای جمهور آمریکا بر این باور بوده اند که ایران نباید تسلیحات هسته‌ای داشته باشد.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه در خصوص راهبرد این رژیم در ترور برخی افراد و شخصیت‌ها از جمله شهید فخری زاده برای رسیدن به اهداف خود، ابراز بی اطلاعی کرد!

او همچنین در تلاش برای سرپوش گذاشتن بحران‌های داخلی رژیم صهیونیستی، مدعی شد هیچ هرج و مرجی در تل آویو وجود ندارد و صرفا مخالفان نخست وزیر به ناتوانی در خصوص مدیریت بحران شیوع ویروس کرونا اعتراض می‌کنند.

او مدعی شد: هرج و مرجی در اسرائیل وجود ندارد. بحران اینجا مانند همه جای جهان شیوع ویروس کرونا است. به اتفاق‌هایی که در اروپا، آمریکا و روسیه روی می‌دهد، نگاه کنید. اسرائیل پس از گذشت یک سال در اوضاع بهتری است، زیرا واکسیناسیون در اسرائیل به حدود ۶۰ درصد از ساکنان رسیده و شیوع این ویروس در حال کاهش است. به همین سبب، هیچ علت عقلانی برای رفتن به سمت جنگ وجود ندارد؛ زیرا جنگ بحران دیگری ایجاد می‌کند و نتانیاهو تلاش می‌کند که بحران را به خوبی مدیریت کند. اما مخالفان وی می‌گویند تو بحران ویروس کرونا را به خوبی مدیریت نکردی. به طوری که شش هزار تن بر اثر ابتلا به این ویروس جان باختند. اتفاق‌هایی که روی می‌دهد، به مدیریت ویروس کرونا مرتبط است و به ایران ارتباطی ندارد. در اسرائیل این توافق وجود دارد که ایران تهدید مهمی است و اسرائیل باید ایران را در سوریه، لبنان و یمن متوقف کند

او همچنین در خصوص اختلافات احتمالی میان اسرائیل و آمریکا درباره فعالیت هسته‌ای ایران مدعی شد: آمریکایی‌ها به ویژه دولت بایدن و دموکرات‌ها بر این باورند که دیپلماسی مفید خواهد بود. اسرائیل از این بابت مطمئن نیست. ما در مراکز خود پیشنهاد می‌کنیم که در خصوص این موضوع با آمریکایی‌ها گفتگو کنیم تا امکان اصلاح توافق تضمین شود. آمریکایی‌ها خواستار امضای توافق طولانی‌تر و قدرتمندتر هستند. ما در اسرائیل اطمینان نداریم که امکان تحقق این موضوع وجود داشته باشد. اما اطمینان داریم که ما و آمریکا راهبرد مشترکی برای متوقف کردن ایرانی‌ها داریم، هرچند اگر از طریق گفتگو‌ها نتوانیم به هدف خود دست یابیم.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب