1400/01/01-19:48

نیروهای عربستان بیش از ۲۶۶ هزار بار مردم یمن را بمباران کردند

سخنگوی نیروهای مسلح و کمیته های مردمی یمن تعداد کل حملات هوایی که توسط نیروهای ائتلاف متجاوز به سرکردگی عربستان علیه مردم این کشور انجام شده است را ۲۶۶ هزار و ۵۱۰ مورد اعلام کرد و افزود: از ابتدای سال جاری میلادی حدود یک هزار حمله به یمن انجام شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انصارالله یمن، سرتیپ یحیی سریع امروز ( یکشنبه ) در کنفرانس خبری با اشاره به اینکه بیشتر این حملات شهروندان یمنی، روستاها ، خانه ها ، شهرها ، جاده ها ، مساجد ، اماکن خصوصی و عمومی را هدف قرار داد و منجر به کشته و زخمی شدن ده ها هزار یمنی شد، اظهار داشت: ائتلاف متجاوز که بیش از هفده کشور در آن شرکت داشتند در زمانی که نیروهای مسلح یمن برای مقابله با حمله خارجی در آمادگی نظامی نبودند، تجاوزات خود را علیه یمن از زمین، دریا و هوا آغاز کردند.

وی با اشاره به اینکه آمادگی بیشتر واحدهای نظامی بیش از ۲۵ درصد نبود، افزود: به لطف خدا و یاری او توانستیم با متجاوزان در زمانی که همه آنها بر سر اشغال یمن طی چند روز شرط می بستند ، مقابله کنیم و ما اکنون در اینجا در آستانه هفتمین سال پایداری و مقاومت هستیم و از کشور و مردم خود دفاع می کنیم و بر ادامه راه آزادی و استقلال خود پافشاری می کنیم.

عملیات نیروی موشکی

سخنگوی ارتش و کمیته های مردمی یمن با با بیان اینکه نیروی موشکی تحت هدایت انصارالله با یاری خدا بیش از یک هزار و ۳۴۸ عملیات را انجام داده و در این عملیات ها یک هزار و ۳۴۸ موشک بالستیک شلیک کرده است ، افزود: ۴۹۹ فروند از این موشک ها تاسیسات نظامی و حیاتی متعلق به دشمن سعودی و نیروهای وابسته به امارات را هدف قرار گرفته است.

وی افزود: در میان این فعالیت ها، نیروی موشکی یمن ۸۴۹ موشک بالستیک به محل تجمع، تاسیسات ، مقرها و مراکز دشمن و مزدوران وابسته به آن در داخل خاک یمن شلیک کرد و از این تعداد طی دو ماه گذشته ، ۵۴ موشک به سمت اهداف نظامی سعودی شلیک شد.

عملیات نظامی پهپادی

سرتیپ یحیی سریع در این کنفرانس مطبوعاتی خاطرنشان کرد که نیروی هوایی پهپادی یمن با یاری خدا بیش از ۱۲ هزار و ۶۲۳ عملیات انجام داد که یک هزار و ۱۳۰ مورد آن تهاجمی بود.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب