1400/01/05-21:56

الحوثی: عربستان زیر نظر آمریکا جنگ علیه یمن را آغاز کرد

"عبدالملک بدرالدین الحوثی" رهبر جنبش انصارالله یمن پنجشنبه به مناسبت هفتمین سالگرد حملات همه جانبه ائتلاف به سرکردگی عربستان به یمن و پایداری مردم این کشور، ایستادگی این ملت را ستود و گفت: عربستان زیر نظر آمریکا جنگ علیه یمن را آغاز کرد.

به گزارش دولت بهار به نقل از شبکه خبری "المسیره" یمن که این سخنرانی را پوشش می‌داد، الحوثی افزود: پایداری عنوان بزرگ، جذاب و تجسم عینی ملت یمن از ابتدای جنگ تا امروز بوده است.

رهبر انصارالله یمن تصریح کرد:واشنگتن پشت پرده اصلی و دولت ریاض مجری این جنگ بوده است.

وی روز حمله ائتلاف سعودی به یمن را روز پایداری ملی خواند و افزود: این روز باید به عنوان یک مناسبت مفید مورد توجه قرار گیرد.
الحوثی افزود: خداوند را شکر می‌کنیم چرا که اگر لطف خداوند و یاری او نبود ملت ما قادر به پایداری در  این سال‌ها در برابر امکاناتی که دشمن داشت، نبود.
رهبر انصارالله به مشارکت دیگر کشورها از جمله امارات در جنگ ظالمانه علیه یمن اشاره کرد و افزود: تجاوز به یمن از ۶سال پیش جنایتکارانه و ناجوانمردانه آغاز شد. روابط میان یمن و همسایه بدش براساس توافق‌های سال‌های گذشته و شرایط صلح حاکم بود و یمن مرتکب کاری نشد که امارات و دیگر کشورها بخواهند در جنگ شرکت کنند.
وی با بیان این که ملت یمن آغازگر جنگ نبود، افزود: اگر ائتلاف مسئولیت جنگ را برعهده نمی‌گرفت و اعلام نمی‌شد که چه کشوری آغازگر جنگ بوده است، پاسخ به این سؤال بی‌جواب می ماند و این شاهد و گواهی بر مظلومیت و بی‌گناهی ملت یمن است.
وی گفت، اعلام جنگ از واشنگتن بود اما عربستان، ماهیت مجری جنگ و حامیان آن را هویدا کرد.

وی افزود: عربستان پس از واشنگتن مسؤولیت آغاز جنگ را برعهده گرفت و دولت آمریکا بود که جنگ را هدایت کرد تا مشخص شود که تحت نظر واشنگتن انجام می‌شود. اسرائیل و انگلیس نیز در کنار ارباب خود؛ یعنی آمریکا در حمله به یمن بودند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به نقش رژیم اشغالگر قدس در جنگ علیه یمن پرداخت و تأکید کرد: پیش از تجاوز عربستان به یمن، دشمن صهیونیستی همواره کشورهای دیگر را برای این جنگ تحریک می‌کرد و بنیامین نتانیاهو نیز در مقدم تحریک‌کنندگان علیه انقلاب مردمی یمن قرار داشت.
وی اضافه کرد: دشمن اسرائیلی بدون حرکت به اقدام خصمانه ، ناراحتی خود را ابراز نمی‌کند و اسرائیل، آمریکا و انگلیس برای عدم تقابل مستقیم و پرهیز از تبعات و هزینه‌ها، سعودی‌ها و اماراتی‌ها را مجری طرح‌های خود قرار دادند.
وی افزود: مجری اصلی تجاوز به یمن، عربستان است و امارات نیز این کشور را همراهی می‌کند. بقیه هم مزدور [این دو کشور] هستند.
الحوثی اظهار کرد: ارتباط قوی و محکم و تبعیت عربستان و امارات از آمریکایی‌ها در همه موضوعات منطقه مهمترین عامل ورود آنها به جنگ و قرار گرفتن به عنوان مجری جنگ بود.
رهبر انصارالله تصریح کرد: اعتماد کورکورانه عربستان و امارات به ارزیابی و گزارش‌های اطلاعاتی آمریکایی صهیونیستی در شناخت دشمن و خطرات، سبب شد که تصمیم‌های اشتباهی بگیرند.

رهبر جنبش انصارالله یمن اعلام کرد: عربستان تلاش می‌کند تعریف متقاوتی از جنگ یمن ارائه کند و این گونه وانمود می‌کند که نبرد میان طرف‌های یمن است و مشکل میان آنهاست.
وی دولت مستعفی یمن را خیانتکاران خواند و افزود: آنها تحت امر عربستان هستند و هیچ اختیاری ندارند و خودشان به این موضوع اذعان دارند.
الحوثی تصریح کرد: هر گاه ائتلاف متجاوز به یمن از نظر مسائل اخلاقی در میدان جنگ و  عرصه‌های سیاسی در تنگا قرار می‌گیرد، سازمان ملل به یمنی‌ها رو می‌کند و می‌گوید به کشتار یکدیگر پایان دهید.

الحوثی با اعلام این که " تمام فرودگاه‌ها، بندرها و مراکز حیاتی در استان‌های اشغالی [یمن] در کنترل مستقیم عربستان و امارات قرار دارد" افزود، متجاوزان با تخریب یکهزار و ۴۰۰ باب مسجد و از بین بردن قرآن‌های موجود در این مساجد در مناطق متعدد، به مقدسات توهین کرده‌اند.
وی افزود: علت حمله به مدارس و دانش آموزان چیست وچه ارتباطی میان هدف آموزشی و هدف مشروع وجود دارد؟! آیا این حملات برای متوقف کردن روند آموزش نیست؟

رهبر انصارالله با اشاره به این که حمله مستقیم و عمدی به صدها بیمارستان و مراکز درمانی توجیه‌ناپذیر است، افزود: کشوری که به مراکز خدماتی یک ملت حمله می‌کند، خیرخواه آن کشور و شهروندانش نیست.
وی همه ملت یمن را قربانی حملات ائتلاف دانست و تصریح کرد: کسانی که از این حملات و تخریب کشورمان متضرر شدند، یک حزب و یک قشر معین در یمن نیست، بلکه یک ملت آسیب دیده است.
وی علت حمله ائتلاف ولذت بردن این کشورها از رنج ملت یمن را برای شکستن اراده یمنی‌ها دانست.
الحوثی همچنین به حملات ائتلاف به بازارها اشاره کرد و گفت: این حملات نیز با هدف کشتن شمار بیشتری از مردم و به تعطیلی کشاندن زندگی آنان صورت گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنانش به حملات ائتلاف سعودی به کارخانه‌جات مصالح ساختمانی، مواد غذایی پمپ‌بنزین‌ها اشاره کرد و گفت، این کار با هدف نابودی اقتصاد ملی یمن صورت گرفته است.
الحوثی اضافه کرد: متجاوزان به یمن حتی به مراکز زلزله‌نگاری هم حمله کردند و  استطبل چهارپایان نیز از حملات آنها در امان نماند.
رهبر انصارالله با بیان این که این حجم از جنایت نمی‌تواند تنها اشتباه یا رفتارهای فردی باشد، افزود: با توجه به اینکه نیروهای متجاوز از فناوری‌های پیشرفته برخوردار هستند و مراکزی را که به دنبال هدف قرار دادن آن هستند، به روشنی مشخص است.

وی یکی از خطرناک‌ترین انواع حملات ائتلاف سعودی را تلاش برای متفرق کردن ملت یمن و تقسیم آنان تحت عناوینی نژادپرستانه و فرقه‌گرایانه دانست.
الحوثی در بخش دیگری از سخنان امروز خود به وفاداری مردم یمن به مسأله فلسطین و قدس پرداخت و نوشت، مردم یمن به آرمان بیت الله الحرام و به مسجدالاقصی همچنان وفادار هستند؛ همان مسجد الاقصی که عرب‌ها آن را فروختند و آن را در بده بستان‌های سیاسی به حراج گذاشتند.

الحوثی همچنین به موضوع محاصره کامل یمن اشاره کرد و گفت که این محاصره یکی از شنیع‌ترین و زشت‌ترین اقدامات و جرایمی بود که ائتلاف علیه ملت یمن انجام داده است.
وی در مورد جلوگیری از ورود مواد غذایی و دارو به یمن گفت که ائتلاف همچنین جز در مواردی بسیار نادر و با زحمات فراوان مانع از خروج بیماران یمنی برای درمان می شود.
وی مقابله با متجاوزان را وظیفه دینی، ایمانی و اخلاقی نیروی مقاومت دانست و گفت: برای مقابله با متجاوزان نیازی به اجازه شورای امنیت، سازمان ملل متحد و اتحادیه عبری (عرب) و کشورهای اروپایی و هیچ احدی در دنیا نداریم.
الحوثی تصریح کرد: کسانی که ما را هدف قرار دادند و هزاران تن از ما را کشتند، ما منتظر کسب اجازه نمی‌مانیم که به وظیفه مقدس خود [که دفاع از خویشتن] است، عمل کنیم.
رهبر انصارالله با بیان این که این کشور ظالمانه مورد ظلم و اشغالگری قرار گرفته است و نیروهایی از جای جای جهان برای اشغال این کشور اعزام شده‌اند افزود: ما هیچ توجهی به کسانی نمی کنیم که می‌خواهند دربرابر وحشیگری دشمنان تسلیم شویم.
وی در بخش دیگری از سخنانش به پیشرفت صنایع نظامی یمن اشاره کرد و گفت: در سایه محاصره شدید، آزادیخواهان ملت ما در مسیر ساخت صنایع نظامی از کلاشینکوف گرفته تا موشک‌های بالستیک و بالدار و پهپاد قرار گرفتند که این یک دستاورد راهبردی است.
رهبر انصارالله در مورد حملات هفته‌های اخیر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به عمق خاک عربستان گفت که این حملات، عربستان را اذیت کرده است.
وی گفت: هزاران عملیات نظامی در انواع و تخصص مختلف توسط ارتش و کمیته‌های مردمی با کمک ملت یمن علیه متجاوزان انجام شده است.
الحوثی با هشدار به متجاوزان افزود: تا زمانی که حملات ومحاصره به قوت خود باقی است، ملت ما همچنان با تمام عزم و اراده خود در مقابله با این تجاوزگری‌ها بر خواهند آمد.
وی به ائتلاف توصیه کرد که فورا به حملات خود به یمن پایان داده و محاصره را متوقف کند، چرا که ۶ سال کافی است که شکست و ناکامی آنان در این امر را به اثبات برساند.
الحوثی اظهار کرد، پر واضح است که ائتلاف متجاوز هیچ افق روشنی ندارد و تنها دچار جنایت‌های بیشتر و در نتیجه شکست بیشتر خواهد شد.
الحوثی در خصوص طرح ادعایی عربستان برای صلح در یمن نیز گفت: آماده صلح شرافتمندانه‌ای هستیم که در آن حق ملت یمن در برخوداری از آزادی، استقلال یا حقوق قانونی آنها مورد داد و ستد قرار نگیرد.

وی اظهار کرد: آمریکایی‌ها، مقام‌های عربستان و برخی کشورهای دیگر سعی کردند ما را متقاعد کنند که پرونده بشردوستانه یمن را با توافق نامه‌های نظامی و سیاسی معامله کنیم، اما امکان موافقت با این مسأله وجود ندارد.
الحوثی همچنین از کشورهایی که در مظلومیت ملت یمن در کنار این ملت ایستاده و از آنها حمایت کردند در خط مقدم آن جمهوری اسلامی ایران و نیز مواضع انسانی و مثبت سلطنت نشین عمان قدردانی و تشکر کرد.
رهبر انصارالله همچنین از تمام مسلمانان از جمله سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان که از مردم یمن حمایت کردن، قدردانی کرد.
الحوثی در پایان گفت: ما در هفتمین سال تجاوز، بدون عقب‌نشینی، یأس و ناامیدی به سوی موفقیت‌ها و پیروزی‌های بزرگ‌تر به پیش خواهیم رفت. 

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب