1400/01/09-16:19

کره شمالی سازمان ملل را به برخورد ناعادلانه متهم کرد

کره شمالی روز دوشنبه در واکنش به تصویب قطعنامه سازمان ملل علیه آزمایش های موشکی پیونگ یانگ، این سازمان را به برخورد ناعادلانه متهم کرد و نسبت به پیامدهای این نوع اقدامات هشدار داد.

به گزارش دولت بهار به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس ژو چول سو یک مقام بلندپایه وزارت امور خارجه کره شمالی در بیانیه ای که در رسانه ملی این کشور منتشر شد گفت: این موضوع انکار حق حاکمیت ماست و قانونی آشکارا ناعادلانه است که شورای امنیت سازمان ملل متحد براساس قطعنامه های سازمان ملل با کار ما مخالفت می کند و این امر محصول مستقیم سیاست خصمانه آمریکا در برابر کره شمالی است.

وی افزود : کاملا غیر منطقی است که شورای امنیت سازمان ملل فقط با راه اندازی و پرتاب موشک های کره شمالی مخالفت می کند در حالی که در مورد کشورهای دیگر چنین واکنشی ندارد و چنین قانون های ناعادلانه ای عواقبی خواهد داشت .

هفته گذشته کره شمالی  دو موشک بالستیک آزمایش کرد و شورای امنیت سازمان ملل متحد متعاقبا قطعنامه ای جدید علیه این اقدام تصویب کرد.

برخی کارشناسان معتقدند آزمایش های موشکی کره شمالی با هدفِ تحت  فشار گذاشتن  دولت جدید امریکا و جو بایدن رئیس جمهوری این کشور است. 

ناظران اعتقاد دارند در هفته های آتی کره شمالی قادر به انجام آزمایش پرتاب موشک های دور بُرد خواهد بود. در جلسه روز جمعه کمیته نظارت بر تحریم های کره شمالی که تمامی ۱۵ عضو حاضر بودند ، دیپلمات های سازمان ملل با اکثریت قابل توجهی نگرانی خود را از آنچه تخطی های اخیر پیونگ یانگ از قطعنامه های منع استفاده از موشک های بالستیک، خواندند، ابراز کردند و از احتمال برگزاری جلسه ای در این خصوص در هفته جاری خبر دادند . 

کره شمالی در سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ در پی آزمایش های اتمی و موشکی با تحریم هایی سخت از سوی سازمان ملل متحد مواجه شد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب