1400/01/12-13:42

آب و هوای نوروزی در ۱۲ فروردین

امروز در برخی ازنقاط استان‌های لرستان، کرمانشاه، کردستان، ایلام و چهارمحال و بختیاری رگبار باران و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.

به گزارش دولت بهار به نقل از باشگاه خبرنگاران، براساس تحلیل آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی،با ادامه فعالیت سامانه بارشی، امروز در برخی ازنقاط استان‌های لرستان، کرمانشاه، کردستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، زنجان، همدان، مرکزی، قم، قزوین، البرز، تهران، سمنان، نیمه شمالی خوزستان، غرب اصفهان، جنوب اردبیل، و جنوب آذربایجان شرقی و جمعه در لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شمالی خوزستان و مناطقی از ایلام، اصفهان، همدان، مرکزی، قم، تهران، قزوین، سمنان، شمال یزد، جنوب خوزستان، شمال خراسان رضوی رگبار باران گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات البرز بارش برف و باران پیش بینی می‌شود.

آسمان تهران نیمه ابری در برخی ساعات ابری، گاهی بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می‌شود.

شنبه بارش در شمال شرق، دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس جنوبی و البرز و بخش‌هایی از مرکز، شمال غرب و شرق کشور ادامه خواهد داشت.

یکشنبه در بخش‌های از شمال شرق بارش رخ خواهد داد.

همچنین امروز در بخش‌هایی از غرب، شمال غرب و نوار شرقی کشور، جمعه در شمال غرب، غرب، مرکز کشور و دامنه‌های جنوبی البرز، شنبه در بیشتر مناطق کشور به جز شمال غرب و یکشنبه در نیمه شرقی کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی از مناطق نیمه جنوبی، شرق و مرکزی کشور و با خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا همراه خواهد بود.

از امروز تا جمعه در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل دمای هوا بین ۷ تا ۱۰ درجه و در شمال شرق بین ۵ تا ۷ درصد افزایش می‌یابد.

شنبه در نیمه غربی و مرکز کشور دما بین ۵ تا ۸ درجه و یکشنبه در شرق و شمال شرق کشور دما بین ۷ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد.
شنبه تا دوشنبه خلیج فارس و غرب تنگه هرمز و دوشنبه دریای عمان مواج خواهد بود.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب