1400/01/14-15:52

۴۵ تروریست الشباب در درگیریها کشته شدند

ارتش سومالی اعلام کرد که ۴۵ تن از تروریستهای گروه «الشباب» در جریان حملات امروز (شنبه) این گروه به دو پایگاه نظامی در این کشور کشته شدند.

به گزارش دولت بهار به نقل از خبرگزاری «آناتولی»، ژنرال «محمد تهلیل» فرمانده نیروهای پیاده نظام ارتش سومالی گفت که نیروهای دولتی از قبل درباره دو حمله امروز اطلاعاتی داشتند و مانع از انجام آن شدند.

وی افزود که نیروهای دولتی ضربات بزرگی را به صفوف جنگجویان الشباب وارد کردند و ۴۵ تن از آنها را کشته و ده‌ها تن دیگر را نیز زخمی کردند.

این مقام نظامی سومالی، توضیح بیشتری درباره جزئیات حملات امروز الشباب و تلفات احتمالی در صفوف نیروهای دولتی ارائه نکرد.

پیش از این یک مقام محلی به آناتولی گفته بود که نیروهای الشباب دو حمله انتحاری علیه دو پایگاه نظامی در شهرک «بریری» و شهر «اوطیغلی» در سومالی انجام داده‌اند.

بر اساس این گزارش، گروه الشباب نیز در بیانیه‌ای مدعی شد که پس از درگیری با نیروهای دولتی و کشتن تعدادی از آنها، کنترل پایگاه نظامی «بریری» را در دست گرفته است. 

گروه الشباب که در سال ۲۰۰۴ تاسیس شد، وابسته به شبکه «القاعده» است و طی سال‌های اخیر دست به اقدامات خرابکارانه و تروریستی در سومالی زده است.

این گروه در فهرست گروه‌های تروریستی ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، کانادا، استرالیا و امارات قرار دارد.

الشباب در گذشته بخش‌هایی از مرکز و جنوب سومالی را در کنترل خود داشت، اما در سال ۲۰۱۵ میلادی شهرهای بزرگ را از دست داده و تنها چند منطقه روستایی را در این کشور در اشغال خود دارد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب