1400/01/21-20:33

کشته شدن ۶۰۰ نفر در میانمار طی دو ماه اخیر

 کشته شدن ۶۰۰ نفر در میانمار طی دو ماه اخیر

اعتراضات به کودتا در میانمار تاکنون ۶۰۰ تن را به کام مرگ کشانده است.

به گزارش دولت بهار به نقل از سی ان ان، شمار کشته شدگان سرکوب‌های اخیر به دست حاکمان نظامی میانمار، به ششصد نفر رسید.

بر این اساس، با ادمه یافتن کشتار‌ها در میانمار، نگرانی‌های فزاینده‌ای درباره اوضاع جاری در این کشور وجود دارد. حکومت نظامی حاکم بر میانمار به سرکوب معترضانی ادامه می‌دهد که خواهان دموکراسی هستند. این کشور با ۵۵ میلیون نفر جمعیت، در جنوب شرقی آسیا واقع است و در سال ۱۹۴۸ میلادی استقلال خود را به دست آورد، اما برای مدت بیش از پنجاه سال تحت حکومت نظامیان باقی ماند.

نظامیان از دو ماه پیش در این کشور با کودتا بر روی کار آمده اند. ارتش میانمار یکی از بزرگترین ارتش‌های منطقه جنوب شرق آسیا به شمار می‌رود. از زمان کودتای نظامی در میانمار سرکوب‌ها ادامه دارد. بر اساس جدیدترین آمار، در این مدت دست کم ۵۷۰ نفر در میانمار کشته شده اند.

یکی از گروه‌های فعال در زمینه حقوق بشر که از نزدیک تحولات میدانی را در میانمار پایش می‌کند اعلام کرده است بیش از ۶۰۰ نفر در دو ماه گذشته در این کشور کشته شده اند. در میان این کشته شدگان بیش از چهل کودک و نوجوان دیده می‌شود. حدود سه هزار نفر نیز بازداشت شده اند. یکی از مقامات سازمان ملل متحد درباره وقوع حمام خون و حتی جنگ داخلی در این کشور درصورت بهبود نیافتن اوضاع، هشدار داده است.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب