1400/02/10-00:33

جریمه ۸ میلیون دلاری شرکت آلمانی به بهانه نقض تحریم‌های ایران

یک شرکت نرم‌افزاری آلمان با پرداخت ۸ میلیون دلار به عنوان جریمه بابت ادعاها در خصوص نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران موافقت کرده است.

به گزارش دولت بهار به نقل از فارس، شرکت آلمانی SAP SE با پرداخت چندین میلیون دلار برای حل و فصل ادعاهای آمریکا در خصوص نقض تحریم‌ها علیه ایران موافقت کرده است.

وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد این شرکت نرم‌افزاری با پرداخت ۸ میلیون دلار برای حل و فصل اتهامات مطرح‌شده مبنی بر نقض قوانین فدرال آمریکا با صادر کردن محصولاتش به ایران موافقت کرده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز طبق توافقات حاصل‌شده میان شرکت SAP SE با وزارت‌خانه‌های دادگستری، خزانه‌داری و بازرگانی، دادستان‌های فدرال هم موافقت کرده‌اند اتهامات کیفری مطرح‌شده علیه ایران شرکت را پیگیری نکنند.

چند روز پیش هم گزارش شد یک شرکت مستقر در ایالت «اوکلاهاما» آمریکا با پرداخت ۴۳۵ هزار دلار به وزارت خزانه‌داری این کشور در ارتباط با نقض تحریم‌ها علیه ایران موافقت کرده است.

قبل‌تر از آن، وزارت خزانه‌داری در اسفندماه گذشته اعلام کرد یک شرکت مستقر در ایالت اوهایو را به دلیل آنچه قصور در جلوگیری از بازصادرات محصولاتش به ایران خوانده شده، جریمه کرده است.

در آن زمان گزارش شد «یونی‌کنترل» که شرکت سازنده ابزار آلات کنترل فرایند است با پرداخت جریمه‌ای به مبلغ ۲۱۶۴۶۴ دلار به اتهام نقض تحریم‌ها علیه ایران موافقت کرده است.

این اقدام در شرایطی انجام شده که دولت جدید آمریکا به ریاست «جو بایدن» مدعی شده در تلاش برای پیشبرد مسیر دیپلماسی جهت بازگرداندن آمریکا به برجام است.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب