1400/02/26-11:19

معترضان در ترکیه خواستار اعزام نیروی نظامی به قدس شدند

 معترضان در ترکیه خواستار اعزام نیروی نظامی به قدس شدند

تظاهرکنندگان در ترکیه خواستار اعزام نیروهای نظامی ترکیه به قدس اشغالی برای حمایت از فلسطینی‌ها شدند.

به گزارش دولت بهار به نقل از باشگاه خبرنگاران، هزاران معترض در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در آنکارا برای حمایت از شهروندان فلسطینی گردهم آمده و خواستار اعزام نیرو‌های نظامی ترک به سرزمین‌های اشغالی شدند.

این اعتراض در حالی انجام شد که محدودیت‌های کرونایی در ترکیه تا ۱۷ مه (۲۷ اردیبهشت) ادامه خواهد داشت. معترضان در این راهپیمایی شعار‌هایی همانند «سربازان ترکیه عازم بیت‌المقدس شوید»، «مسلمانان نخوابید، از مساجد خود محافظت کنید» را بیان کردند.

یکی از این افراد در این باره گفت: «ما اقدامات اسرائیل در مسجدالاقصی، بیت‌المقدس و همچنین حملات آن‌ها علیه غیرنظامیان در فلسطین را محکوم می‌دانیم. ما اکنون به نشانه عزاداری آمده‌ایم و انتظار داریم ترکیه در عمل نیز حمایت خود از فلسطینی‌ها را ابراز کرده و تنها به صحبت بسنده نکند.»

روز گذشته «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، اعلام کرد: «آنکارا چشم خود را بر روی جنایاتی که رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان مرتکب می‌شود، نخواهد بست.»

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین از جامعه جهانی خواست تا با تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین مقابله کنند و افزود: «ما در حال انجام اقدامات دیپلماتیک درباره اوضاع در قدس هستیم.»

درگیری‌های فلسطین و رژیم اشغالگر از هشتم ماه مه با تشدید شدید تنش‌ها همراه بوده است. این مسأله پس از آغاز درگیری‌هایی در منطقه «حرم شریف قدس» و محله «شیخ جراح» کلید خورد. این درگیری‌ها پس از آن صورت گرفت که رژیم صهیونیستی اقداماتی را برای اخراج خانواده‌های فلسطینی از خانه‌هایشان به اجرا در آورد.

همچنین ساعتی پیش منابع خبری اعلام کردند رژیم صهیونیستی حملاتی پهپادی به محل استقرار خبرنگاران بین‌المللی انجام داده است. در آن زمان اعلام شد رژیم صهیونیستی برج الجلاء را با ۴ موشک هدف قرار داد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب