1400/02/26-16:12

جوانفکر: نسبت ناروای ضدیت دکتر احمدی نژاد با ولایت، محصول اتاق های فکر شیطانی است

جوانفکر: نسبت ناروای ضدیت دکتر احمدی نژاد با ولایت، محصول اتاق های فکر شیطانی است

علی اکبر جوانفکر نسبت ناروای ضدیت دکتر احمدی نژاد با ولایت را محصول اتاق های فکر شیطانی دانست و گفت: ولایتمداری را به درستی تعریف نکرده ایم و به نظر می رسد که عمدی در کار است تا مانع از تعریف صحیح و دقیق آن شوند. متاسفانه سطح ولایتمداری را به لقلقه زبان این و آن تنزل داده اند و این امر باعث سوء استفاده های فراوان شده است. هرگامی که در جهت اجرای عدالت، تحقق آزادی به معنای تام و تمام آن، حفظ کرامت انسانها، پیشرفت کشور و خدمت به ملت برداشته شود، خود نماد روشنی از ولایتمداری است و هیچکس را نمی توان در کشور سراغ گرفت که مانند دکتر احمدی نژاد گامهای بلند و بی شماری را در این جهت به پیش برداشته باشد اما با این همه، به کسی که در عمل بیشترین ثمره را برای ولایت و ارتقاء این جایگاه در ایران و جهان داشته است، انگ ضدیت با ولایت زده می شود!

به گزارش دولت بهار، علی اکبر جوانفکر در نشست هم اندیشی با جمعی از حامیان دکتر احمدی نژاد در استان بوشهر، بر ضرورت نخبه گزینی بر مبنای انتخاب مردم تاکید کرد و گفت: در بسیاری از نقاط جهان، کشورها بر اساس یک نظام نخبه گزینی انتخاباتی اداره می شوند و دلیل روشن آن هم این است که برای اداره یک کشور و سرنوشت یک ملت، باید بهترین و دقیق ترین و عالمانه ترین تصمیمات از سوی صاحب منصبان یعنی اندیشمندان، متخصصان، کارشناسان و فرهیختگان منتخب مردم اتخاذ شود اما در ایران، نقش مردم در گزینش نخبگان به میزان زیادی محدود شده است.

وی گفت: ملت ایران با انقلاب سال، ۵۷ یک رژیم سلطنتی سرسپرده و مورد حمایت کامل قدرت های بیگانه را سرنگون کرد اما بعد از انقلاب، هیچ سیستم نخبه گزینی در کشور شکل نگرفت تا صالح ترین و شایسته ترین ها را از میان ملت انتخاب کند و در مصادر امور قرار بدهد، بنابراین بسیاری از افرادی که موفق شدند به پست ها و مسئولیت ها دست یابند، در ظاهر مذهبی تر، در شعار انقلابی تر، در ادعا بالاتر، در تصاحب مناصب قدرت پر اشتهاتر و در همگرایی و همدلی با مردم عقب تر از دیگران بودند.

نفوذ برای تاثیرگذاری بر سیاست ها  تصمیمات!

جوانفکر به سیاست نفوذ عوامل بیگانه در نظام اشاره کرد و افزود: نفوذ به نهادها و ارکان اداره کشور در ایران نسبت به هر نقطه دیگری از جهان ساده تر و راحت تر بود. درست کردن ظاهری با یک پیراهن روی شلوار، ریشی بلند، تسبیحی در دست، ذکری بر لب و استفاده از چند آیه قران کریم در جا و بی جا ، بستر ساز نفوذ بود و در سایه همین نشانه ها، توانستند بهترین داشته های ملت ایران از جمله شهیدان مطهری و بهشتی و رجایی و باهنر و خیل دیگری را از ملت ایران بگیرند.

وی گفت: وقتی دشمن از ترور شخصیت های برجسته کشور راه به جایی نبرد، عوامل نفوذی خود را مامور کرد تا به تاثیرگذاری بر سیاست ها و تصمیمات درسطوح مختلف بپردازند و چنین نیز شد. آنجایی که عاقلانه ترین تصمیم، خاتمه پیروزمندانه جنگ بود، تصمیم به ادامه جنگ گرفته شد و آنجا که باید پولهای ملت صرف به خدمت گرفتن بهترین وکلا برای دفاع از حقوق ملت در دادگاه لاهه می شد، آن را برای اعزام عناصر خاص به انگلیس هزینه کردند تا به اصطلاح درس حقوق بخوانند و امروز در ارکان حساس تصمیم گیری برای سرنوشت کشور قرار بگیرند.

در اختیار گرفتن پست ها و مسئولیت ها به بهانه حفظ نظام!

جوانفکر افزود: کم کم به جایی رسیدیم که حفظ نظام به یک دغدغه اصلی تبدیل شد و اوجب واجبات توصیف گردید لذا به بهانه حفظ نظام، حفظ عناصر داخل نظام بر مصادر امور، به یک اصل تبدیل شد و پست ها و مسئولیت ها به طور مستمر بین این و آن دست به دست گردید و راه بر ورود نخبگان و برجستگان ملت به عرصه تصمیم گیری برای پشرفت کشور مسدود شد و برای آن نیز استنادات کودکانه ای به قانون تبدیل گردید که تا امروز هر کس را خواسته اند تحت عنوان "عدم اعتقاد به اسلام و التزام به نظام اسلامی و ولایت فقیه" به حاشیه رانده اند و همچنان نیز بر همین منوال حکم می رانند.

وی افزود: در 42 سال گذشته، تنها یک نفر و آن هم محمود احمدی نژاد بود که به رغم همه سنگ اندازی ها، تهدیدها و خط و نشان کشیدنها توانست با بهره گرفتن از هوش و استعداد ذاتی اش، خود را از کمند اصحاب قدرت برهاند و با برخورداری از حمایت مردم، در جایگاه ریاست جمهوری قرار بگیرد و منشاء اقدامات بزرگ، ماندگار و بی نظیر برای پیشرفت جامعه و سهیم کردن مردم در ثروت کشور شود، اما کسانی که بر ارکان تصمیم گیری، سیطره داشته و دارند، گفتند که این هشت سال باید از تاریخ ایران حذف گردد و در این سالها نیز شاهد تلاش وسیع و همه جانبه ای برای منزوی کردن ایشان و گروه همکارانش بوده و هستیم.

سئوال های بی پاسخ!

جوانفکر راه نجات را در رشد و تعالی همه آحاد جامعه و ارتقاء تک تک انسانها به درجه بالایی از معرفت و شناخت دانست و گفت:  امروز شرایط تغییر کرده است و مردم ایران به این امر واقف شده اند که برای دستیابی به حقوق خود، باید در صحنه حضور داشته باشند و خواسته های به حق خود را فریاد بزنند و آنها را از مسئولان کشور مطالبه کنند. چرا با این همه ثروت های خدادادی، ملت ما باید در فقر زندگی کند؟ چرا ثروت کشور به دست صاحبان اصلی آن یعنی مردم نمی رسد؟ چرا عده ای خاص، اجازه یافته اند منابع کشور را غارت کنند؟ چرا زندگی راحت از مردم سلب شده است؟ چرا برای جوانان فرصت اشتغال و ازدواج فراهم نمی شود؟ چرا همه تلاش ها معطوف به سخت گرفتن زندگی بر مردم است؟

فهم نادرست و برباد دادن منافع ملی!

وی تخریب روابط خوب همسایگی با کشورهای همجوار و راکد ماندن مناسبات با سایر کشورهای جهان را یک ماموریت دیکته شده از بیرون مرزها توصیف کرد و افزود: نفت تنها کالای استراتژیک ایران است که در جهان خریداران زیادی دارد. دکتر احمدی نژاد در سایه روابط خوب همسایگی با عربستان و تفاهم برای همکاری نزدیک و مشترک، توانست قیمت جهانی نفت را تا حدی منطقی کند و درامد حاصل از فروش نفت را برای پیشرفت کشور و رفاه مردم هزینه نماید اما دولت روحانی که نفت را با بشکه ای ۱۰۵ دلار تحویل گرفته بود، به دلیل فهم نادرست از مناسبات منطقه ای و جهانی، آن را به پایین ترین قیمت تنزل داد تا همه زحمات دولت قبل برای تامین منافع ملی برباد برود.

جوانفکر به حضور موثر و چشمگیر ایران در آمریکای لاتین به عنوان حیاط خلوت آمریکا اشاره کرد و افزود: ما در دولت قبل، انسانی فکر می کردیم، لذا به همکاری با ملت هایی پرداختیم که با وجود داشتن منابع عظیم ثروت، تحت فشار نظام سلطه، عقب نگه داشته شده بودند و هنوز هم هستند، اما کسانی که تمام نگاهشان به برقراری ارتباط با آمریکا و انگلیس معطوف شده است، بر همه تلاش های سازنده و مفید دولت قبل برای توسعه مناسبات با بسیاری از کشورهای جهان از جمله آمریکای لاتین خط بطلان کشیدند و فرصت های بزرگی را از ملت ایران گرفتند!

وضع موجود مهر تایید بر بی صلاحیتی اصحاب قدرت است!

وی با انتقاد از بهینه نبودن تصمیمات مقامات و مسئولان کشور طی هشت سال گذشته گفت: متاسفانه ایران را نخبگان و صاحبان خرد و اندیشه منتخب مردم اداره نمی کنند و در سالهایی که گذشت، شاهد بسیاری از تصمیمات غلط صاحبان قدرت بودیم که به اساس کشور، انقلاب و ملت ایران آسیب های جدی وارد کرده است. وضع موجود، نتیجه اعمال اراده و تصمیم کسانی که است که واجد هیچ صلاحیتی برای اداره کشور نبوده و نیستند. می گویند آقای احمدی نژاد در انتخابات رد صلاحیت خواهد شد، این در حالی است که هزاران دلیل، صلاحیت ایشان را در بالاترین امتیازات اثبات می کند و حتی یک دلیل برای رد صلاحیت خادم ملت ایران وجود ندارد.

جوانفکر وضعیت کشور را نگران کننده توصیف کرد و افزود: همه ما دوست داریم کشورمان در اوج عزت و عظمت و ملت ایران برخوردار از بالاترین سطح رفاه و پیشرفت باشد، اما تا وقتی افراد فاقد صلاحیت بر ارکان تصمیم گیری کشور سیطره داشته باشند، راه به جایی نخواهیم برد زیرا خروجی تصمیمات همواره به زیان ملت تمام خواهد شد.

وی افزود: ایرانیان خارج از کشور، عموما انسانهای شریفی هستند و بسیاری از آنها وطن خود را مانند جان دوست و گرامی می دارند و می خواهند به کشورشان خدمت کنند. آنها مایلند سرمایه های خود را به ایران بیاورند و به پیشرفت و رفاه مردم کمک کنند اما افکار پوسیده یک عده خاص، به آنها انگ جاسوسی و نفوذی بودن می زند و راه را بر آنان و انتقال سرمایه هایشان می بندد. من به شدت منتقد این رویکرد غیرعاقلانه هستم و آن را به زیان منافع ملی می دانم.

همصدایی با شیطان در اتاقهای فکر!

جوانفکر تشکیل اتاق های فکر در ایران را ، اغلب آمیخته با افکار شیطانی دانست و گفت: به تجربه دریافته ام که هرجا اتاق فکری تشکیل شده است، خروجی آن در بسیاری از موارد، تولید افکار ناب و پاک برای رشد و ارتقاء ارزشهای انسانی نبوده است. بدون تردید کسانی که در یک اتاق جمع می شوند تا برای تخریب دیگران، منزوی کردن افراد خاص، آسیب زدن به وجهه و منزلت آنان و از صحنه خارج کردن آنها تولید فکر کنند، جز همصدایی و همراهی با شیطان کار دیگری انجام نداده و نمی دهند.

وی نسبت ناروای ضدیت دکتر احمدی نژاد با ولایت را محصول اتاق های فکر شیطانی دانست و گفت: ولایتمداری را به درستی تعریف نکرده ایم و به نظر می رسد که عمدی در کار است تا مانع از تعریف صحیح و دقیق آن شوند. متاسفانه سطح ولایتمداری را به لقلقه زبان این و آن تنزل داده اند و این امر باعث سوء استفاده های فراوان شده است. هرگامی که در جهت اجرای عدالت، تحقق آزادی به معنای تام و تمام آن، حفظ کرامت انسانها، پیشرفت کشور و خدمت به ملت برداشته شود، خود نماد روشنی از ولایتمداری است و هیچکس را نمی توان در کشور سراغ گرفت که مانند دکتر احمدی نژاد گامهای بلند و بی شماری را در این جهت به پیش برداشته باشد اما با این همه، به کسی که در عمل بیشترین ثمره را برای ولایت و ارتقاء این جایگاه در ایران و جهان داشته است، انگ ضدیت با ولایت زده می شود!

عزت و عظمت، نتیجه دست گیری از برزمین افتادگان است!

وی نگرانی از عدم تایید صلاحیت دکتر احمدی نژاد را بی مورد دانست و گفت: به تجربه دریافته ام که عزت و ذلت انسانها در دست خدای مهربان است و اراده الهی هم همواره بر عزت کسانی قرار دارد که در راه او و برای بلند کردن بر زمین افتادگان و رشد و تعالی انسانها مجاهدت می کنند. آقای احمدی نژاد همواره در تلاش بوده است تا از دیگران و بویژه میلیونها نفر از مردمان فراموش شده این سرزمین دست گیری کند، آیا نصیب چنین فردی جز عزت و عظمت بوده است؟ بارها به ایشان گفته ام که چرا از خودتان دفاع نمی کنید؟ پاسخ داده است که من وظیفه ای برای دفاع از خودم ندارم. من فقط باید انسان مومنی باشم . دفاع از من برعهده خدای مهربان است زیرا او فرموده است که ان الله یدافع عن الذین آمنوا و در این سالها هم دیده ایم که چگونه خدا از او در برابر هجمه های سنگین داخلی و خارجی دفاع کرده است.

وی خواست و مطالبه اصلی دکتر احمدی نژاد را اداره مطلوب کشور دانست و گفت: آقای احمدی نژاد به صراحت گفته است که تضمین می دهد خودش و هیچ کس از نسل او خواستار هیچ پست و مسئولیتی نباشد، منوط بر آنکه کشورش به خوبی اداره شود و مردم ایران در رفاه و آسایش و آرامش زندگی کنند. مطالبه اصلی ما هم رئیس جمهور شدن دکتر احمدی نژاد نیست بلکه اداره مطلوب کشور است که به هزاران دلیل آن را فقط در شخصیت دکتر احمدی نژاد متعین یافته ایم.

جوانفکر در پایان سخنانش گفت: در همه این سالها و در اوج بحرانها، آرامش عجیبی را در آقای احمدی نژاد دیده ام. کسی که در مسیر حق حرکت می کند و به حمایت خدا دل بسته است، چرا باید اضطراب داشته باشد. ما هم به تاسی از ایشان نباید هیچ اضطراب و دغدغه ای داشته باشیم. فقط باید مراقب باشیم که از مسیر حق و عدالت خارج نشویم. دوست دار وخیرخواه همه انسانها در کره خاکی باشیم. خود را برتر از هیچکس ندانیم. برای همه و حتی دشمنانمان دل بسوزانیم و در جهت نجات آنها از سیطره شیطان تلاش کنیم.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب