1400/02/26-20:17

اعمال قانون!

به گزارش دولت بهار، علی اکبر جوانفکر در کانال تلگرامی خود نوشت:

سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرده است که برگزاری انتخابات امن از اولویت هاست و هرگونه تجمع قبل از آغاز رسمی تبلیغات انتخاباتی ممنوع است و بر اساس قانون برخورد می شود.

از فرمانده محترم نیروی انتظامی درخواست می شود، مشخص کنند که کدام قانون چنین اجازه ای را به نیروی انتظامی داده است تا به بهانه برگزاری انتخابات، از هرگونه تجمعی جلوگیری نماید!

برگزاری تجمعات، یک حق قانونی به رسمیت شناخته شده در قانون اساسی است و امنیت انتخابات نیز منوط به جلوگیری از تجمعات مردمی نیست.

اجتماعات مردمی فرصتی برای شناخت بهتر و عمیق تر مردم از نظرات و دیدگاههای افرادی است که ممکن است در معرض انتخاب مردم قرار بگیرند و نام آن هم فعالیت انتخاباتی نیست زیرا هنوز اسامی افراد تایید صلاحیت شده، اعلام نشده است.

فعالیت انتخاباتی پس از اعلام رسمی اسامی نامزدها توسط وزارت کشور آغاز می شود و فعالیت های قبل از آن موعد نیز جنبه انتخاباتی ندارد.

ماده 66 قانون انتخابات تاکید کرده است که فعالیتهای انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری رسماً از تاریخ اعلام اسامی آنان به وسیله وزارت کشور آغاز و تا 24 ساعت قبل از شروع‌اخذ رأی خاتمه می‌پذیرد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب