1400/03/14-02:09

نامه جمعی از دانشجویان به رهبر انقلاب درخصوص مطالبه حکم حکومتی

به گزارش دولت بهار، نامه جمعی از دانشجویان به رهبر انقلاب درخصوص مطالبه حکم حکومتی برای حضور کاندیداها در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ بدین شرح است:

محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای حفظه الله

سلام علیکم

پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی دستاوردهای بزرگ و بی بدیلی را برای ایران عزیز به ارمغان آورد که یکی از مهمترین آنها امکان حق تعیین سرنوشت است. امری که می تواند از طریق انتخابات جلوه گر شده و به منصه ظهور برسد.

انتخابات و خصوصا انتخابات ریاست‌جمهوری همواره برای کشور و مردم ایران حائز اهمیت فراوان بوده است. چرا که در پی آن سکان‌دار هدایت قوه اجرایی کشور برای چهار سال تعیین شده و این انتخاب بر سرنوشت آحاد ملت تأثیر مستقیم و بسزایی دارد.

حضرتعالی بارها بر اهمیت مشارکت حداکثری تأکید داشته و مشارکت بالا و حضور مردم در عرصه انتخابات را اولویت اول و ضامن امنیت کشور قلمداد فرموده اید.

اساسا جمهوریت نظام پیوندی ناگسستنی با حضور و همراهی مردم در عرصه های مختلف از جمله حضور همگانی در انتخابات دارد.

لازمهٔ حضور مردم در عرصه های مختلف از جمله انتخابات نیز در گرو آن است که مردم گزینه‌های مدنظر خود را در میان نامزدهای انتخاباتی پیدا کرده و احساس کنند که انتخابات متعلق به خودشان بوده و حضورشان می تواند بر آینده خود و کشورشان تأثیر گذار باشد. اما آنچه که این‌روزها در جامعه ما نمود بسیاری دارد، سرخوردگی بخش‌های زیادی از مردم از دایره بسته و محدود کاندیداهای نهایی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ است.

امروز بخش های زیادی از مردم گزینه مدنظر خود را در میان کاندیداهای نهایی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نمی‌بینند و این امر باعث شده که پیش‌بینی ها از میزان مشارکت در انتخابات پیش‌رو، درصدی نازل و غیر قابل قبول باشد.

جنابعالی در سخنرانی اخیر خود در تاریخ ۶ خرداد ۱۴۰۰ فرمودید: «معنای عدم احراز صلاحیّت این است که شورای نگهبان نتوانسته تشخیص بدهد که این آقا صلاحیّت دارد، نه اینکه تشخیص داده که صلاحیّت ندارد؛ نه، ممکن است صلاحیّت بالایی هم داشته باشد امّا حالا گزارشها، امکانات، آشنایی‌های شورای نگهبان نتوانسته این را تشخیص بدهد؛ بنابراین [عدم احراز صلاحیّت] دلیل بر بی‌صلاحیّتی نیست».

سوال اساسی که این فرمایش حضرتعالی به ذهن متبادر می سازد این است که چرا باید هزینه عدم توانایی اعضای شورای نگهبان در احراز صلاحیت افرادی را که ممکن است صلاحیت بالایی نیز داشته باشند مردم، نظام و انقلاب بپردازند؟

به نظر می رسد برای جبران عدم توانایی مذکور، لازم است اقداماتی صورت پذیرد تا حقوق عامه استیفا شود.

ما جمعی از دانشجویان انقلابی دانشگاه‌های سراسر کشور که دل در گرو آرمان‌های انقلاب اسلامی داریم این روزها به شدت نگران جمهوریت نظام از یک سو و کلیت نظام و کشور از سوی دیگر هستیم.

نمی‌توان برای کشور و نظامی که از همراهی اکثریت مردم محروم است آینده‌ای روشن متصور بود.

قانون اساسی جمهوری اسلامی اختیارات فراوانی را برای رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان ولایت مطلقه امر در نظر گرفته است.

فلذا ما امضاکنندگان این نامه از حضرتعالی درخواست و انتظار داریم که برای جبران آنچه در احراز صلاحیت‌ها رخ داده است به مانند سال ۱۳۸۴ ورود نموده و امکان حضور کاندیداهای سلایق مختلف سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ از جمله دکتر محمود احمدی‌نژاد را فراهم فرمایید. باشد که از این رهگذر آنچه که بر مردم رفته جبران شده و امیدواری به حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو افزایش یابد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب