1400/03/17-12:05

داعش از هلاکت سرکرده بوکوحرام خبر داد

گروه تروریستی داعش اعلام کرد ابوبکر شکائو سرکرده بوکوحرام هنگام منفجر کردن وسیله‌ای انفجاری حوالی روز ۱۸ مه مرده است.

به گزارش دولت بهار به نقل از خبرگزاری رویترز، تروریست‌های موسوم به "گروه داعش در غرب آفریقا" روز یکشنبه در بیانیه‌ای صوتی که نسخه‌ای از آن در اختیار رویترز قرار گرفته است، اعلام کردند ابوبکر شکائو، سرکرده گروه بوکوحرام در نیجریه مرده است.

داعش رقیب بوکوحرام می‌باشد. فردی که گفته می‌شود ابومصعب البرناوی، سرکرده گروه داعش در غرب آفریقاست در این نوار می‌گوید شکائو حوالی ۱۸ مه و بعد از منفجر کردن یک وسیله انفجاری حین تعقیب توسط داعش کشته شد. دو فرد آشنا با البرناوی به رویترز گفتند صدای موجود در این نوار صوتی متعلق به اوست.

گفتنی است چند روز قبل؛ صفحه توئیتر روزنامه آمریکایی وال‌استریت‌ژورنال اعلام کرد: «ابوبکر شکائو»، سرکرده بوکوحرام، که این گروه تروریستی را از یک فرقه تاریک اندیش تندرو به یک نیروی نظامی تبدیل کرد و به واسطه ربودن حدود ۳۰۰ دختر دانش‌آموز در نیجریه به شهرت رسید، جانش را از دست داده است.
براساس گزارش وال‌استریت‌ژونال، او برای اینکه به دست گروه‌های رقیب نیافتد، هنگام مقابله با آنان با استفاده از کمربند انتحاری به زندگی‌اش پایان داده است.

پیشتر؛ «مداوی بن محمد الرشید» استاد مرکز خاورمیانه مدرسه علوم سیاسی و اقتصادی لندن در اظهاراتی درباره فعاليت های گروه‌های تروریستی در آفریقا گفت: "ظهور قارچ گونه گروه‌های تروریستی در آفریقا، چون بوکوحرام در نیجریه و کشور‌های همجوار، با حمایت لجستیکی، مالی و تسلیحاتی مستقیم دولت سعودی امکان پذیر شده است."

گفتنی است؛ دفتر «شیخ ابراهیم زکزاکی» رهبر جنبش اسلامی نیجریه بار‌ها اعلام کرده است که "اعضای گروه بوکوحرام به هیچ وجه نماینده مسلمانان نیستند، این گروه توسط نیرو‌هایی ایجاد شده که تصمیم دارند چهره صلح‌آمیز اسلام را نابود کنند."

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب