1400/03/21-01:23
در بخش دوم گفتگو با محمدرضا تقوی‌فرد؛

دکتر احمدی‌نژاد: براي اولين بار است كه بطور آشكار، يك اكثريتی از مردم، از صحنه تصميم گيري كشور كنار گذاشته مي شوند، من اين را يك انحراف بزرگ از انقلاب مي دانم + فیلم

دکتر احمدی‌نژاد: براي اولين بار است كه بطور آشكار، يك اكثريتی از مردم، از صحنه تصميم گيري كشور كنار گذاشته مي شوند، من اين را يك انحراف بزرگ از انقلاب مي دانم + فیلم

دکتر احمدی نژاد گفت: براي اولين بار است كه بطور آشكار، يك اكثريتي از مردم، دارند از صحنه تصميم گيري كشور كنار گذاشته مي شوند. من اين را يك انحراف بزرگ از انقلاب مي دانم. ما انقلاب کردیم كه مردم باشند، دست مردم باشد، مردم صاحب اختيار باشند، نظام و انقلاب جز مردم چيزي نيست، من مي دانم كه بعد از آن چه اتفاقي مي افتد، براي من مثل روز روشن است كه يك دولت ضعيف بيايد، مشكلات موجود ضربدر ده مي شود.

به گزارش دولت بهار، دکتر احمدی نژاد روز پنجشبنه بیستم خرداد ماه در گفت و گو با آقای محمدرضا تقوی فرد به چند پرسش کلیدی و مهم در باره انتخابات پاسخ داد.

متن بخش دوم این گفتگو به شرح زیر است:

محمدرضا تقوي فرد: شما در روز ثبت نام و بعد از آن چندين بار ديگر تاكيد فرموديد كه اگر شوراي نگهبان صلاحيت شما را احراز نكند و رد صلاحيت كند، پاي صندوق راي نمي رويد و راي نمي دهيد. من مي خواهم بدانم اينكه شما پاي صندوق راي نمي رويد، يك رفتار كنشي هست يا رفتار واكنشي؟ يعني رفتن يا نرفتن شما چه تاثيري دارد؟ شما از اين كارتان منظور خاصي داريد، يعني اتفاق خاصي در ذهن شما هست؟

دكتر احمدي نژاد: بله. ما در سال هاي 92 و 96 هم رد شديم ولي رفتيم و راي داديم. اما اين بار دو اتفاق دارد مي افتد كه بسيار مهم است. اول اينكه مردم از من خواستند براي ثبت نام بروم و كانديدا شوم، اين بسيار مهم است. ميليون ها نفر از سراسر كشور، با پيام، طومار، با مراجعه، با فرياد زدن، با اصرار، حتي برخي با خانواده به اینجا مي آمدند و با گريه به من مي گفتند ما را رها كنید و بخاطر اين بچه ها برويد و ثبت نام كنيد. من از طرف آنها رفتم و ثبت نام كردم. تمام نظرسنجي هاي معتبر هم نشان مي داد كه يك اقبال گسترده حداكثري، با فاصله بسيار زياد با نفر دوم، نسبت به اين خادم وجود دارد.

من ديدم براي اولين بار است كه بطور آشكار، يك اكثريتي از مردم، دارند از صحنه تصميم گيري كشور كنار گذاشته مي شوند. من اين را يك انحراف بزرگ از انقلاب مي دانم. يك زماني انتخابات مجلس هست، چهار نفر می روند و چهار نفر هم مي آيند، البته همان هم غلط است ولي تاثيرش در كل كشور اين نيست كه اكثريت را كنار گذاشتند ولي الان يك اكثريتي از ملت دارند كنار گذاشته مي شوند در حالیکه ما انقلاب کردیم كه مردم باشند، دست مردم باشد، مردم صاحب اختيار باشند اما خيلي راحت كنار گذاشتند!

نظام و انقلاب جز مردم چيزي نيست، شما جز مردم، اختياري نداريد، حق نداريد اكثريت مردم را کنار بگذارید. اين يك انحراف بزرگ است كه مردم را كنار بگذارند و من مي دانم كه بعد از آن چه اتفاقي مي افتد، براي من مثل روز روشن است كه يك دولت ضعيف بيايد، مشكلات موجود ضربدر ده مي شود. گرچه كه دولت فعلي هم جزو ضعيفترين دولت هاي تاريخ بود ولي قبل از آن يك دولت قوي بود كه ذخيره كرد و آنها 8 سال ذخيره را خوردند، ذخيره را مصرف كردند و حالا به انتهاي آن رسيده است. اگر باز يك دولت ضعيف بيايد، وضع مردم و فشار بر مردم ده ها برابر مي شود و اين نظام اجتماعي ما را از هم مي پاشد و خطرات بزرگ برای کشور ايجاد مي كند. نظام اقتصادي از هم مي پاشد و اين دولت ضعيف بايد وارد مذاكرات شود و جز دادن امتيازات بزرگ، كاري نمي تواند بكند.

از آن طرف هم مي بينم كشور ظرفيت هاي عظيم اقتصادي و انساني دارد و علي رغم اينكه دارند سرزمين سوخته تحويل مي دهند، با چند كار مي شود شرایط را کاملا عوض کرد و رضایت مردم را جلب کرد، نشاط ایجاد کرد، کشور را سرزنده کرد، می شود از دادن امتیازات بزرگ به بیگانگان جلوگیری کرد، می شود به سرعت کشور را آباد کرد، فقر را برطرف کرد. من می بینم دارد ظلم بزرگی به ملت، انقلاب و به جمهوری اسلامی که محصول فداکاری مردم است، اتفاق می افتد.

در چنین شرایطی چگونه من به این ظلم رضایت بدهم؟ من یک نفر هستم، همان جا هم اعلام کردم. البته فقط من نیستم، خیلی ها را بدون هیچ حساب و کتابی رد کردند و یکی آمده که ده برابر از فردی که رد شده، ضعیف تر است اما این تایید و او رد شده است. هیچ سابقه مدیریتی ندارد، تایید شده و دیگری که سابقه دارد، رد شده است و من دارم حرف مردم را می زنم. الان اکثریت مردم نمی دانند موضوع چیست؟ چگونه اتفاق می افتد؟ چه کسی انجام می دهد؟ به چه دلیل؟ و برداشت ها منفی است. به شما بگویم اکثریت مردم تلقی شان این است که قرار است یک نفر به آنها تحمیل شود و من این را ظلم و برخلاف روند انقلاب می دانم.

به عنوان یک فرد، کاری از دستم برنمی آید ولی برای ثبت در تاریخ، برای اینکه معلوم شود بالاخره مردم موافق این روندها و تصمیم گیری ها نیستند. من به عنوان یک فرد اعلام کردم، باز هم اعلام می کنم که در تاریخ بماند که احمدی نژاد به این ظلم رضایت نداد، آن را تایید نکرد و در انتخابات شرکت نکرد. این را قاطع گفتم، باز هم می گویم؛ یک نفر هستم و حق دارم، رای هم حق ماست.

من کنار گذاشتن مردم، تحمیل دولت ضعیف و امتیاز دادن به بیگانه را از گناهان بزرگ می دانم، عظیم تر از بسیاری از گناهان کبیره فردی می دانم. یعنی یک ملت و یک انقلاب را بر باد دادن، گناه عظیمی است. من یک نفر هستم، تاریخ بداند، خدا می داند، مردم بدانند، منِ احمدی نژاد در این ظلم شریک نیستم و هرگز رای نخواهم داد و از هیچ احدی هم حمایت نخواهم کرد. دوستان من هستند ولی من از هیچکدام حمایت نخواهم کرد چراکه آن اولی را زیر سوال می برد و من آن را ظلم به مردم و انقلاب و آغاز فرآیندهای بسیار خطرناک علیه ملت، انقلاب و نظام می دانم به همین دلیل رای نخواهم داد. مگر اینکه تصمیمشان را عوض کنند و مسیر را تغییر دهند. من این را قاطع اعلام می کنم و حق خودم هست. حالا برخی می گویند ما داریم از مشارکت حمایت می کنیم، وقتی 70 درصد مردم کنار گذاشته می شوند، ما داریم از حق آنها و حق مشارکت 70 درصد دفاع می کنیم. من یک نفر هستم، شخص من، هرگز رای نخواهم داد.

 

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب