1400/03/23-13:22

آشنایی با تیم‌های حاضر در گروه C مسابقات فوتبال یورو ۲۰۲۰

مسابقات فوتبال جام ملت‌های اروپا با حضور ۲۴ تیم از ۲۱ خرداد آغاز شده است.

به گزارش دولت بهار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شانزدهمین دوره از رقابت های جام ملت‌های اروپا (یورو ۲۰۲۰) به دلیل همه گیری ویروس کرونا با یک سال تاخیر از ۲۱ خرداد ماه با حضور ۲۴ تیم در ۶ گروه ۴ تیمی آغاز شده است.

در این گزارش به بررسی و معرفی تیم‌های گروه C‌ می‌پردازیم. این گروه شامل تیم‌های اتریش، هلند، مقدونیه شمالی و اوکراین است.

اتریش

پیش از مسابقات یورو ۲۰۱۶، اتریش به دلیل درخشش در دیدار‌های انتخابی، یکی از شانس‌های کسب عنوان محسوب می‌شد؛ اما این تیم در مرحله گروهی نتوانست حتی به پیروزی دست پیدا کند و سرافکنده به خانه برگشت.

این بار هیچکس درباره آن‌ها صحبت نمی‌کند؛ اگرچه این تیم بهتر و با تجربه‌تر از ۵ سال گذشته است.

این دفعه آن‌ها درخشش خاصی نداشته اند و بازیکنان این تیم ممکن است به شدت ناهماهنگ باشند. همان طور که شکست ۴ بر صفر مقابل دانمارک در انتخابی جام جهانی در ماه مارس این مسئله را نشان داد.

البته پایین بودن سطح انتظارات می‌تواند به نفع این تیم باشد و با توجه به قرعه نسبتاً قابل قبول آن‌ها، این تیم می‌تواند خیلی‌ها را غافلگیر کند.

سرمربی تیم: فرانکو فودا

این سرمربی آلمانی که از سال ۲۰۱۷ هدایت اتریش را در دست گرفته، به عنوان بازیکن و مربی با تیم اشتروم گراتس قهرمان لیگ این کشور شده است.
او علاقه مند به فوتبال هجومی است و با این تفکر تیمش را به میدان می‌فرستد.

ستاره مطرح: داوید آلابا، ستاره سرشناس این تیم است.

تنها فوق ستاره واقعی تیم اتریش، بازیکن فوق العاده و همه فن حریف پس از ۱۳ سال بایرن مونیخ را ترک می‌کند و به رئال مادرید می‌پیوندد.

آلابا به همان اندازه که دفاع چپ، مدافع میانی، هافبک دفاعی و بازیسازی عالی است، در چند وقت اخیر به عنوان یک وینگر چپ برای اتریش مورد استفاده قرار گرفت.

او که اغلب متهم است که در تیم باشگاهی عملکرد بهتری  نسبت به تیم ملی دارد، به ویژه در یورو ۲۰۱۶ ضعیف بود.


پدیده تیم: کریستوف بائوم گارتنر، پدیده جوان اتریشی‌ها است. این بازیکن ۲۱ ساله عضو تیم هوفنهایم آلمان است که یکی از بهترین هافبک‌های فصل گذشته بوندسلیگا محسوب می‌شد.

هلند

پس از ناکامی هلند در راهیابی به مسابقات یورو ۲۰۱۶ و جام جهانی ۲۰۱۸، رونالد کومان (سرمربی سابق تیم ملی هلند) کار بسیار سختی در بازسازی تیم ملی کشورش داشت، اما این مربی با معرفی ستاره‌های جوان و متعدد کار فوق‌العاده‌ای انجام داد و نارنجی پوشان با ارائه فوتبالی بسیار مطمئن به فینال لیگ ملت‌ها راه یافتند و به سادگی به دور نهایی یورو ۲۰۲۰ صعود کردند.

وضعیت آن‌ها پیش از تابستان سال گذشته بسیار عالی بود؛ اما مسابقات جام ملت‌های اروپا به تعویق افتاد، کومان این تیم را ترک کرد و هدایت بارسلونا را در دست گرفت و از سوی دیگر ویرجیل فن دایک، کاپیتان و بازیکن موثر این تیم هم با آسیب دیدگی مسابقات را از دست داد.

در یک سال گذشته نتایج هلند کمتر چشمگیر بوده است و حالا تردید‌هایی درباره کل مجموعه وجود دارد.

سرمربی تیم: فرانک دی بوئر

در حال حاضر فرانک دی بوئر، هدایت تیم ملی هلند را بر عهده دارد. مدافع سابق تیم ملی هلند به عنوان سرمربی با آژاکس ۴ بار به قهرمانی لیگ هلند دست یافته است.

آمدن دی بوئر به جای رونالد کومان خیلی با استقبال مواجه نشد. او اولین مربی هلندی است که ۴ بازی نخست خود را با شکست پشت سر گذاشته است و همچنین مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ را با شکست برابر ترکیه آغاز کرد.

ستاره مطرح: ستاره نام آشنای این تیم فرنکی دی یونگ، بازیکن ۲۴ ساله تیم بارسلونا است.

پدیده: ستاره جوان این تیم هم رایان گراونبرخ است.

این بازیکن ۱۹ ساله با شکستن رکورد کلارنس سیدورف معروف، جوانترین بازیکن آژاکس در رقابت‌های لیگ هلند لقب گرفت.

مقدونیه شمالی

مقدونیه شمالی به صورت طبیعی شانسی برای صعود به رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ نداشت و با ۱۴ امتیاز تیم سوم گروه خود شد.

با این حال در نظر گرفتن مسیری برای صعود ضعیف‌ترین تیم‌های اروپا از طریق مسابقات سطح ۴ لیگ ملت‌ها، رویای ناممکن آن‌ها را ممکن ساخت و مقدونیه شمالی با شکست گرجستان و کوزوو راهی دور نهایی لیگ شد.

آن‌ها پس از برپایی جشن‌های بزرگ ملی، در ماه مارس تاریخ سازی کردند و اولین تیمی شدند که توانسته است در ۲۰ سال اخیر در رقابت‌های انتخابی جام جهانی آلمان را شکست بدهد.

آن نتیجه باورنکردنی به این معنی است که مقدونیه ای‌ها معتقدند که حتی سرنوشت بهتری هم می‌تواند در تابستان برای آن‌ها رقم بخورد.

سرمربی: ایگور آنگلوفسکی

این سرمربی ۴۴ ساله هرگز بیرون از مقدونیه بازی یا کار نکرده و فردی ناشناخته است. او از سال ۲۰۱۵ هدایت تیم ملی را بر عهده دارد.

نکته قابل توجه آن که آنگلوفسکی گفته است در دوران بازی گوران پاندف الگویش بوده و اکنون او به عنوان مربی با پاندف کار می‌کند.

ستاره مطرح: ستاره صاحب نام این تیم گوران پاندف است.

پاندف که مشهورترین ستاره فوتبال مقدونیه است، از سال ۲۰۰۰ به فوتبال ایتالیا آمد و در طی ۲ دهه بازی در این کشور ۱۰۰ گل در سری آ به ثمر رساند.

او سال ۲۰۱۰ با اینتر قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد. این ستاره ۳۷ ساله بازنشستگی خود را به تعویق انداخت تا در انتخابی یورو ۲۰۲۰ شرکت کند.

پدیده: الیف الماس ستاره جوان مقدونیه است.

این ستاره ۲۱ ساله با زدن گل پیروزی بخش مقدونیه برابر آلمان نام خود را در تاریخ فوتبال کشورش جاودانه کرد.

او ۲ سال پیش از فنرباغچه به ناپولی ایتالیا پیوست و در حال حاضر عضو این تیم است.

اوکراین

اوکراین در جام ملت‌های اروپا یورو ۲۰۱۶ نتوانست امتیازی بگیرد، حتی گلی به ثمر برساند و در راه رسیدن به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه نیز ناکام ماند.

پیروزی ۵ بر صفر برابر صربستان در ژوئن سال ۲۰۱۹ یکی از بهترین مسابقات تیم ملی پس از فروپاشی شوروی سابق بود و این تیم توانست یک کشور از هم پاشیده شده توسط جنگ داخلی را با هم متحد کند.

برخی از نتایج این تیم در رقابت‌های لیگ ملت‌ها و مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ ناامیدکننده بوده است، اما هنوز روند مثبتی در این تیم احساس می‌شود. اوکراینی‌ها با روحیه و با اطمینان وارد مسابقات یورو می‌شوند.

سرمربی تیم: آندری شفچنکو

بی شک بزرگترین بازیکن تاریخ اوکراین آندری شفچنکو است، اما انتظار نمی‌رفت که او مربی بزرگی شود.

انتصاب او در سال ۲۰۱۶ با بدبینی و تردید‌هایی همراه بود و برخی انتظار داشتند که پس از ناکامی در مقدماتی جام‌جهانی اخراج شود، اما او ثابت کرد که آن‌ها اشتباه می‌کنند. ستاره سابق آث‌میلان تیم هیجان انگیز درست کرده است که خط دفاعی منظم، اما با اندیشه‌های تهاجمی دارد.

ستاره مطرح: ستاره سرشناس این تیم الکساندر زینچنکو است.

او در سال ۲۰۱۶ به منچسترسیتی پیوست و خلاف انتظار توانسته است تا کنون آن جا بماند و بازی کند. او حالا به بازیکن مهمی برای پپ گواردیولا تبدیل شده است.

پدیده: ستاره جوان این تیم ایلیا زابارنی است.

این بازیکن ۱۸ ساله از ماه سپتامبر و به دنبال بحران مصدومیت در تیم دیناموکیف، به تیم بزرگسالان راه یافته است.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب