1400/03/29-15:33

متن مصاحبه خبرگزاری جی جی پرس ژاپن با دکتر احمدی نژاد

متن مصاحبه خبرگزاری جی جی پرس ژاپن با دکتر احمدی نژاد

دکتر احمدی نژاد در مصاحبه با خبرگزاری جی جی پرس ژاپن گفت: نظم موجود جهان به پایان راه رسیده است و باید تغییرات اساسی در دنیا ایجاد شود. همه ملت ها باید در اداره جهان در شرایط عادلانه و احترام مشارکت کنند. اینکه یک گروه اقلیتی بر دنیا حاکم باشد این دوره اش تمام شده است.

به گزارش دولت بهار، متن مصاحبه خبرگزاری جی جی پرس ژاپن با دکتر احمدی نژاد بدین شرح است:

جی جی پرس:  برای رهبر و ولی فقیه شدن چه خصوصیاتی لازم است؟

دکتر احمدی نژاد: بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم عجل لوليك الفرج والعافية و النصر واجعلنا من خير انصاره و اعوانه والمستشهدين بين يدیه

من اول یک سلام دارم به شما و همکارانتان و همه کسانی که این گفت و گو را خواهند خواند یا خواهند دید و شنید.

دکتراحمدی نژاد: در قانون اساسی ما به صراحت بیان شده است.

جی جی پرس: به نظر شما چه چیزی هست؟

 دکتر احمدی نژاد: اینجا جای نظر شخصی نیست. در قانون اساسی شرایط را پیش بینی کرده اند. آنچه که در ذهن من هست، این است که رهبری کسی است که به لحاظ برجستگی های انسانی جلوتر از همه مردم هست و راه را برای کمال و پیشرفت انسان ها باز می کند. یعنی از همه در مسیر رشد، کمال، ویژگی های انسانی و اخلاقی جلوتر است.

جی جی پرس:  فکر می کنید که آقای خامنه ای می خواهند که آقای رئیسی جایگزین ایشان شود؟

دکتر احمدی نژاد: گفتم رفتار ایرانی ها پیچیده تر از آن چیزی است که شما در ظاهر می بینید.

جی جی پرس: یک سری اختلافات بین تندروها و اصولگراها هست، فکر می کنید علت آن چیست؟

دکتر احمدی نژاد: این گروهها در متن مردم خیلی نفوذی ندارند. ضمن اینکه ایران هفت هزار سال سابقه دارد و حوادث زیادی را دیده است و همینطور مشکلات فراوان را تجربه کرده است و از این شرایط عبور می کند.

جی جی پرس: برآوردتان از چهار سال پیشِ رو در مورد روابط ایران با کشورهای دیگر چیست؟

دکتر احمدی نژاد: دولت فعلی که در سیاست خارجی بسیار تنبل بود. فکر می کرد فقط باید با آمریکا گفت وگو کند‌. در حالیکه دویست کشور در دنیا هست. می شود با همه ارتباط برقرار کرد. ظرفیت های زیادی در دنیا وجود دارد که می شود از آنها استفاده کرد. البته مشکل با آمریکا باید در مسیر درست حل شود.

جی جی پرس: روابط حسنه با آمریکا، اولویت است؟

دکتر احمدی نژاد: نمی شود گفت اولویت! شما وقتی می گویید الویت، در واقع خود را تسلیم می کنید. رابطه با همه کشورها، از جمله امریکا باید خوب باشد .

جی جی پرس: با آمدن رئیس جمهور جدید فکر می کنید در مسیر درست قرار می گیرد؟

دکتر احمدی نژاد: باید صبر کنید. انتخابات فقط آمدن یک رئیس جمهور نیست. باید ببینیم چه اراده ای در مردم شکل می گیرد. آیا اراده مثبتی در مردم شکل می گیرد؟ اگر این باشد اتفاق های خوبی خواهد افتاد.

جی جی پرس: هشت سال ریاست جمهوری شما را به خاطر داریم. شما یک سری نظرات تندروانه داشتید. از آنها پشیمان نیستید؟

دکتر احمدی نژاد: شما اسم آن را تندروی می گذارید. اگر رئیس جمهوری مثل آقای  بوش، شما را هم هر روز به حمله نظامی تهدید می کرد ، شما چه پاسخی می دادید ؟ شما هم در سطح همان تهدید باید پاسخ دهید. اما اصل بر روابط ، گفت و گو و تعامل است. در همان دوره ما بیشترین روابط را با کشورهای دنیا داشتیم.

 ۱۵۰ رئیس دولت را ما در تهران استقبال کردیم. و خودِ من به ۱۴۵ کشور سفر کردم.ارتباطاتمان زیاد بود.ولی اگر کسی بخواهد به کشور شما تهاجم بکند باید در برابرش قاطعانه مقاومت کنید.البته حرفهایی که من امروز می زنم حرفهای مهمی است اگر عمقش را متوجه شوند، حتما می گویند خیلی تندروانه است. من می گویم نظم موجود جهان به پایان راه رسیده است و باید تغییرات اساسی در دنیا ایجاد شود. همه ملت ها باید در اداره جهان در شرایط عادلانه و احترام مشارکت کنند. اینکه یک گروه اقلیتی بر دنیا حاکم باشد این دوره اش تمام شده است. جهان را دارند اداره می کنند.

جی جی پرس: بابت وقتی که به خبرگزاری ما دادید سپاسگزارم.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب