1400/04/06-12:18

فیصل مقداد: کمک‌های بشردوستانه به تروریست‌ها می‌رسد

وزیر امور خارجه سوریه در مصاحبه با روسیا الیوم برخی از کشور‌های غربی را به همکاری با تروریست‌ها متهم کرد.

به گزارش دولت بهار به نقل از باشگاه خبرنگاران، «فیصل مقداد»، وزیر امور خارجه سوریه در مصاحبه با شبکه روسیا الیوم تأکید کرد هدف اصلی غرب، انتقال کمک‌های بشردوستانه به گروه‌های تروریستی مانند «جبهه النصره»، «داعش» و «الخوذ البیضا» است.

مقداد افزود: آمریکا اگر صادق است چرا کمک‌ها را از دمشق وارد نمی‌کند و از طریق مرز سوریه و ترکیه و مرز‌های شمالی، آن‌ها را وارد خاک سوریه می‌کند! درصورتی که آمریکا نیز صداقت خود را نشان دهد دمشق حاضر است خود این کمک‌ها را وارد کند.

وزیر امور خارجه سوریه تأکید کرد: آمریکا هیچ اهمیتی به زندگی مردم سوریه نمی‌دهد و شاهد آن تحریم‌های ظالمانه‌ای است که بر علیه مردم سوریه انجام داده است و قصد لغو آن را ندارد.

او اضافه کرد: حضور نظامیان آمریکا در سوریه غیرقانونی است و طبق قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل مجاز به این کار نیست و آن‌ها سریعاً باید خاک سوریه را ترک کنند.

مقداد در خصوص نشست مشترک «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه و «جو بایدن»، همتای آمریکایی‌اش گفت: برنامه‌ای که بایدن آورده بود موفقیت‌آمیز نبود چراکه طرف آمریکایی در هیچ کدام از مسائل امنیتی مانند مسئله سوریه صادق نیست.

پیش‌تر «بسام صباغ»، نماینده دائم سوریه در سازمان‌های بین‌المللی اعلام کرد برخی از کشور‌های عضو شورای امنیت از این شورا برای سیاسی کردن کمک‌های بشردوستانه استفاده می‌کنند و از این طریق قصد دارند به سوریه ضربه بزنند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب