1400/04/07-19:49

چرا پس از توهین به رییس جمهور ایران جلسه را ترک نکردید؟!

چرا پس از توهین به رییس جمهور ایران جلسه را ترک نکردید؟!

چگونه می توان پذیرفت که مقاماتی مانند آقایان متکی، لاريجاني و ولایتی به نمایندگی از طرف ایران با روسای جمهور برخی کشورهای اروپایی ملاقات کنند و در آن ملاقات ها به رئیس جمهور وقت ایران توهین شود و آنها بدون هیچگونه اعتراضی، صرفا شنونده این سخنان باشند و برخلاف پروتکل های رسمی، جلسه را ترک نکنند؟!

دولت بهار/ علی اکبر جوانفکر: رئیس جمهور، دومین مقام رسمی کشور است، مسئولیت اجرای قانون اساسی و ریاست قوه مجریه را برعهده دارد و هریک از وزیران باید در قبال وظایف خاص خویش در برابر او پاسخگو باشند.

انتخاب وزرا و معرفى آنها به مجلس، جهت كسب رای اعتماد، از اختيارات قانونى رئيس جمهور است اما برخي از روساى جمهور، انتخاب وزراى امور خارجه، کشور، اطلاعات و فرهنگ و ارشاد اسلامی را منوط به استعلام از  رهبر انقلاب كردند كه اين امر، موجب برزو توهماتى برای برخى از آنان شده است.

كسب نظر رهبرى، رادع مسئولیت های قانونی وزرای مزبور در قبال رئیس جمهور نیست و آنها موظفند همانند سایر وزرا نسبت به وظایفی که برعهده دارند، به رئیس جمهور پاسخگو باشند.

آقای منوچهر متکی وزیر برکنار شده امور خارجه در دولت دهم، روز جمعه گذشته، در برنامه دستخط شبکه 5 سیما، سخنانی را بر زبان آورد که از دور زدن دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور وقت و نادیده گرفتن دستورات و نظرات ایشان ازسوی افرادی مانند خود آقای متکی و آقایان علی لاریجانی دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی و ولایتی، مشاور رهبری حکایت دارد.

این جهت گیری غلط، حتی در اظهارات آقاي محمدجواد ظریف رئیس وقت نمایندگی ایران نیز خود را نشان داد که ملاقات دکتر احمدی نژاد با برخی نمایندگان کنگره آمریکا را منوط به کسب موافقت از رهبری دانسته بود.

اینکه برخی از وزیران یا صاحب منصبان، با منتسب کردن خود به رهبری، رئیس جمهور را پشت سر بگذارند و به دور از چشم و اطلاع او که منتخب ملت است، برای سرنوشت کشور تصمیماتی بگیرند ، بسیار تاسف بار است اما تاسف بارتر آن است که رسانه ملی به قصد تخریب دکتر احمدی نژاد، تریبون باز خود را بارها در اختیار افرادی از این دست قرار می دهد تا یک روند غلط و غیرقابل دفاع را برای افکار عمومی توجیه پذیر نمایند و آن را نشانه ای از "ولایتمداری" آنها وانمود سازد!

اين رفتار مشمئز کننده رسانه ملی، اگر خیانت به کشور، قانون اساسی و زیرپا گذاشتن اصول اخلاقی نیست، پس چیست؟

چگونه می توان پذیرفت که مقاماتی مانند آقایان متکی، لاريجاني  و ولایتی به نمایندگی از طرف ایران با روسای جمهور برخی کشورهای اروپایی ملاقات کنند و در آن ملاقات ها به رئیس جمهور وقت ایران توهین شود و آنها بدون هیچگونه اعتراضی، صرفا شنونده این سخنان باشند و برخلاف پروتکل های رسمی، جلسه را ترک نکنند؟!

چنین رفتارهایی از سوی اینگونه مقامات را چه باید نامید؟ خدمت یا خیانت!؟

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب