1400/04/09-11:15

نبرد سنگین در مأرب/ تشدید درگیری‌ها در هشت جبهه

بمباران شدید مناطقی از استان مأرب از سوی جنگنده‌های سعودی و تشدید نبرد در جبهه‌های اطراف شهر راهبردی مأرب و شعله ور شدن همزمان هشت جبهه از مهمترین اخبار امنیتی یمن است.

به گزارش المسیره، جنگنده‌های ائتلاف سعودی به شدت مأرب را بمباران کردند.

منابع امنیتی یمنی اعلام کرد که طی ساعات گذشته بیش از 27 بار مناطقی از مأرب از سوی جنگنده‌های ائتلاف سعودی بمباران شده است.

شهید و زخمی شدن 3 یمنی در حملات هوایی ائتلاف سعودی

از سوی دیگر جنگنده‌های ائتلاف حملاتی به الحدیده در غرب یمن و استان حجه انجام دادند.

در بمباران مناطق مسکونی در استان حجه یمن، یک یمنی به شهادت رسید و دو نفر دیگر زخمی شدند و خساراتی هم به بار آمد.

124 مورد نقض آتش بس در الحدیده

این درحالی است که یک منبع وابسته به اتاق عملیات رصد نقض آتش بس در الحدیده یمن از 124 مورد نقض آتش بس از سوی متجاوزان و عوامل آنها در این استان خبر داد.

نبرد سنگین در مأرب

منابع یمنی اعلام کردند که طی روزهای گذشته نبرد میان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با نیروهای ائتلاف و عوامل آنها در جبهه های مختلف مأرب تشدید شده است.

برای اولین بار درگیری‌ها در هشت جبهه در آن واحد تشدید شده است.

همزمان با تشدید درگیری‌ها در جبهه‌های «دشن الحقن»، «الدشوش» و «رغوان» در شمال غرب مأرب، جبهه‌های شرق «الطلعه الحمراء» و اطراف «العطیف» در جبهه غربی طی روزهای گذشته شاهد نبرد سنگین است.

همچنین دامنه درگیری به جنوب مأرب هم کشیده شده است و درگیری در اطراف جبل «البلق القبلی» تا «البلق الاوسط» و «جبل مراد» و «الجویه »و «العبدیه» جریان دارد.

این در حالی است که منابع قبیله‌ای به گسترش دامنه درگیری از مرکز «رغوان» در شمال غرب مأرب به جبهه «العلم» خبر دادند.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن عملیات سنگینی علیه مواضع نیروهای «هادی» در نزدیکی «العلم الابیض» انجام دادند و به سوی پایگاه الرویک  پیشروی کردند.

درگیری ها در جبهه‌های «العلم» و «رغوان» جریان دارد.

نیروهای صنعا در جبهه‌های غرب و شمال غرب در حال پیشروی هستند به ویژه در «دشن الحقن» واقع در غرب منطقه «ملبوده» و شمال «الکساره».

دامنه درگیری‌ها به مکان نزدیک منطقه «السویداء» کشیده شده و نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق به پیشروی به سوی منطقه «الدشوش» مشرف به پادگان راهبردی «صحن الجن» شدند

منابع یمنی به هلاکت و زخمی شدن بیش از 85 نفر از نیروهای وابسته به ریاض اشاره کردند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب