1400/04/09-17:39

دست‌کم 233 نفر قربانی موج گرمای بی‌سابقه در غرب کانادا شدند

جدیدترین آمار منتشر شده حاکی از آن است که در پی موج گرمای بی‌سابقه در غرب کانادا، دست‌کم 233 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش دولت بهار، پلیس کانادا اعلام کرد که حدود ۲۳۳ نفر ظرف چهار روز بر اثر موج بی‌سابقه گرما در استان «بریتیش کلمبیا» کانادا جان خود را از دست داده‌اند که اغلب این قربانیان از ساکنان غرب کانادا به ویژه شهر «ونکوور» با ۱۳۴ قربانی بودند.

شبکه روسی «راشاتودی» در این خصوص گزارش کرد، افزایش مرگ و میر در بریتیش کلمبیای کانادا در حالی گزارش شده است که غرب کانادا با موجب بی‌سابقه گرما مواجه شده است و دهها نفر قربانی گرمای شدید هوا شده‌اند.

طبق این گزارش، از روز جمعه هفته گذشته، موجی از گرمان استان‌های غربی کانادا را دربرگرفته است و در نتیجه شمار تماس‌های تلفنی با خدمات اورژانس و پلیس در خصوص مرگ و میرهای ناشی از گرما افزایش یافته است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در ونکوور، پلیس ۶۵ مرگ ناگهانی بین جمعه گذشته تا بعدازظهر روز گذشته (سه شنبه) را گزارش کرده است. تنها در یک روز سه‌شنبه، حدود ۲۰ مرگ ناگهانی بعد از ظهر گزارش شد که تقریباً پنج برابر بیشتر از آمار روزانه‌ مرگ و میر است که در روزهای عادی گزارش می‌شود.

در «سوری» دومین شهر بزرگ بریتیش کلمبیا نیز، در مجموع ۲۸ نفر از روز دوشنبه تا سه‌شنبه بعدازظهر بر اثر گرمای شدید جان خود را از دست دادند.

در «برنابی»،‌پلیس از روز دوشنبه تا روز گذشته، مرگ دست‌کم ۲۵ نفر را بر اثر گرمای شدید گزارش کرد.

از طرف دیگر، شبکه یورونیوز به نقل از مقام‌های محلی گزارش کرد که علت مرگ اکثر این افراد، گرمازدگی شدید ناشی از بالا رفتن بی‌سابقه دمای هوا بوده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که روز گذشته، سازمان هواشناسی کانادا، دمای هوا در غرب این کشور را ۴۹.۵ درجه ثبت کرده‌اند که در روز سه‌شنبه یک رکورد جدید در این کشور محسوب می‌شده است.

گرما هوا در غرب کانادا به اندازه‌ای بی‌سابقه بوده است که «جان هورگان» نخست‌وزیر استان بریتیش کلمبیا در غرب کانادا طی یک کنفرانس خبری گفت که این داغ‌ترین هفته‌ای بوده است که بریتیش کلمبیا تاکنون تجربه کرده است.

دمای هوا به طور معمول آن طور که گزارش‌ها نشان می‌دهد در فصل جاری حدود 21 درجه در ونکوور ثبت می‌شود.

شبکه بی بی سی نیز گزارش کرد که پلیس در بریتیش کلمبیا گفته که از روز دوشنبه، تعداد مأموران پلیسی که در واکنش به مرگ ناگهانی اعزام شده‌اند، افزایش یافته است و بیشتر قربانیان را افراد سالمند تشکیل می‌دادند.

طبق این گزارش، سازمان های دولتی کانادا در خصوص دمای بالا در استان‌های بریتیش کلمبیا و آلبرتا و همچنین بخش‌هایی از ساسکاچوان، سرزمین های شمال غربی و بخشی از یوکان هشدار داده اند.

«دیوید فیلیپس» هواشناس ارشد در سازمان محیط زیست کانادا ضمن ابراز تعجب از گرمای بی‌سابقه در غرب این کشور گفت: «اغلب شاهد هجوم سرما و کولاک هستیم اما به ندرت در خصوص این چنین گرمایی حرف می‌زنیم و شهر دبی از چیزی که هم‌اکنون شاهد آن هستیم، خنک‌تر است».

گزارش‌ها همچنین حاکی از آن است که موج گرما همچنین تأثیرات منفی بر شهرهای پورتلند و سیاتل آمریکا گذاشته است و دمای هوا در این مناطق از زمان ۱۹۴۰ تاکنون رکورد جدیدی را ثبت کرده است.

طبق این گزارش، روز گذشته، دمای هوای پورتلند در ایالت اورگن به ۴۶.۱ درجه سانتیگراد و دمای سیاتل به ۴۲.۲ درجه سانتیگراد رسید.

طبق این گزارش، شدت گرما موجب آب شدن کابل‌های برق در آمریکا می‌شود و روز یکشنبه هفته جاری همین امر موجب تعطیلی خدمات قطار برقی شهر شد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب