1400/04/10-12:18

حمله طالبان در هرات دفع شد

فرماندار هرات در غرب افغانستان، اعلام کرد حمله چهارشنبه شب طالبان در شهرستان غوریان ولایت هرات، به کمک نیروهای امنیتی این کشور دفع شده است.

به گزارش دولت بهار به نقل از پایگاه خبری « طلوع » افغانستان، « عبدول صبور غنی »  فرماندار هرات اعلام کرد حمله طالبان توسط نیروهای امنیتی افغان که متشکل از سربازانی از ایالت های غربی بودند، دفع شد. وی در ادامه افزود صدها نیروی مسلح طالبان در این حمله شرکت داشتند و در خلال درگیری های شب گذشته ۲۰ نفر از آنان کشته شدند. 

غنی همچنین گفت نیروهای امنیتی افغان یک ماشین بمبگذاری شده انتحاری این گروه را پیش از اجرای عملیات منهدم کردند. 

مقامات امنیتی محلی نیز اعلام کردند بیش از ۲۰ نفر از افراد طالبان در این درگیری ها کشته و ده ها نفر زخمی شدند. 

برپایه این گزارش مقامات محلی هنوز درباره تلفات جانی  نیروهای دولتی اظهار نظری نکردند. 

طالبان نیز هیچگونه اظهار نظری درباره این حملات نکرده است. 

منابع دولتی همچنین گفته اند ، نیروهای دولتی افغان روز گذشته بار دیگر کنترل شهرستان« شینواری » در « پاروان » را بدست گرفتند. 

این منابع در عین حال افزودند: نیروهای امنیتی چندین شهرستان از جمله « آله سای » در  کاپیسا  ، « کلدر » در بلخ  ، « فیروزنخچیر » در  سمنگان  و « گیلان » در غزنی را ترک کردند. 

وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد نیروهای تقویتی و کمکی به ایالت غزنی گسیل شده است تا طالبان را به عقب برانند و نیروهای امنیتی قرار است محاصره شهرستان« حصارک » در ننگرهار را بشکنند. 

بنا به ادعای طالبان، در خلال ۲ ماه گذشته، دولت افغانستان کنترل ۱۰۰ منطقه را در سراسر کشور از دست داده است. با این وجود دولت افغانستان گفته است طی چندین روز گذشته کنترل ۱۰ منطقه را از طالبان پس گرفته است. 

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب