1400/04/10-16:36

حمله داعش به نظامیان عراق در کرکوک و تشدید تدابیر امنیتی در بغداد

یگانی از نیروهای ارتش عراق شب گذشته در روستای " حسن شلال" شهرک "داقوق" در جنوب استان کرکوک واقع در شمال عراق از سوی برخی از عناصر گروهک تروریستی داعش مورد حمله قرار گرفت .همزمان به دنبال انفجار روی داده در شهرک صدر در بغداد تدابیر شدید امنیتی اتخاذ شد.

به گزارش دولت بهار به نقل از رسانه های گروهی عراق، نظامیان عراقی شامگاه چهارشنبه در مقابل حمله داعشی ها ایستادگی کردند و با افراد مهاجم درگیر شدند و ساکنان منطقه از ارتش حمایت کرده و در کنار نظامیان با داعشی ها به نبرد برخاستند و همین امر عناصر داعشی را وادار به عقب نشینی کرد بدون آنکه تلفاتی روی دهد.

در  همین حال گزارش شده که نیروی هوایی ارتش عراق هم وارد درگیری شد و اقدام به تعقیب عناصر داعشی کرد و در همین رابطه به دنبال رصد کردن تحرکات عناصر داعشی و پس از عقب نشینی آنان از " وادی الکوز "، مهاجمان را در شهرک داقوق بمباران کردند و نیروهای پلیس فدرال عراق نیز وادی الکوز را زیر آتش گرفتند.

در همین راستا نیروهای عراق شماری از عناصر داعش را در مناطق پراکنده عراق بازداشت کردند . گروهی از واحد اطلاعات نظامی در لشکرهای ۱۰ و ۱۶ و ۱۷ با حمایت و پشتیبانی نیروهای زمینی در مناطق " عانه " و " الکرمه " در استان الانبار و منطقه بادوش در نینوا ۵ تن از تروریست ها را بازداشت کردند.

حملات گروه تروریستی داعش از هنگام تشدید فشارها به نیروهای مقاومت در عراق و بمباران مواضع گروه های الحشدالشعبی از سوی ارتش امریکا که با هدف تضعیف این گروه ها در ماه های اخیر صورت گرفته ، به میزان قابل ملاحظه ای افزایش یافته است.

از سوی دیگر خبرهای رسیده از بغداد هم حاکی است، شمار مجروحان انفجار دیروز (چهارشنبه) شهرک صدر عراق به ۱۵ تن افزایش یافت که اکثر آنان پس از معالجه شدن از بیمارستان مرخص شدند.

واحد مزبور با صدور بیانیه ای خاطرنشان کرد : پس از جمع آوری اطلاعات مشخص شد که حادثه انفجار در بازار "مریدی" شهرک صدر واقع در شرق بغداد در اثر منفجر شدن یک بمب دست ساز کار گذاشته شده در زیر یک گاری چرخ دار روی داده است.

یک افسر نظامی عراقی در گفت وگو با تارنمای خبری العربی الجدید در همین رابطه اظهار داشت: بر اساس دستور صادره حضور نظامیان و نیروهای امنیتی در بازارها و مناطق شلوغ و گذرگاه های بغداد به منظور تامین امنیت مناطق بغداد افزایش یافته است.

وی افزود: همچنین ایست های بازرسی متحرک در شماری از مناطق پایتخت استقرار یافته اند تا هر گونه آمد و شد مشکوکی را زیرنظر بگیرند .

وی توضیح داد: وضعیت امنیتی بغداد هم اکنون با ثبات است و این نیروها تا اطلاع ثانوی در پایتخت مستقر خواهند ماند.

شایان ذکر است نیروهای امنیتی عراق به منظور حفظ امنیت پایتخت به طور فزاینده ای در حال پیشبرد طرح های امنیتی خویش هستند به ویژه با توجه به اینکه انتخابات پارلمانی عراق قرار است در دهم اکتبر ( یکشنبه ۱۸ مهر ) برگزار شود و پیش بینی شده که جهت برهم زدن معادلات از سوی برخی از جریان های سیاسی اقدامات خشونت آمیز در عراق شدت بگیرد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب