1400/04/11-10:55

ترین‌های هفته ۲۵ لیگ برتر فوتبال/ ترابی بهترین بازیکن، مس تیم هفته

 ترین‌های هفته ۲۵ لیگ برتر فوتبال/ ترابی بهترین بازیکن، مس تیم هفته

با پایان مسابقات هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال، ترین‌های هر بخش معرفی شدند.

به گزارش دولت بهار، هفته بیست و پنجم مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران روزهای چهارشنبه و پنجشنبه برگزار شد تا تنها ۵ هفته به پایان رقابت‌ها باقی بماند.

تیم فوتبال پرسپولیس این هفته در یک بازی جذاب با نتیجه ۳ بر یک از سد گل گهر گذشت تا ۵۴ امتیازی شود و همچنان به صدرنشینی ادامه دهد. سپاهان هم موفق شد با یک گل برابر ماشین سازی به پیروزی برسد تا همچنان در تعقیب پرسپولیس باشد. تقابل مجیدی و منصوریان هم دیگر بازی مهم هفته بود که برنده نداشت.

نتایج کامل مسابقات هفته بیست و پنجم لیگ برتر:

پرسپولیس ۳ - گل گهر یک

تراکتور یک - ذوب آهن صفر

سایپا یک - پدیده ۲

آلومینیوم صفر - استقلال صفر

نساجی صفر - پیکان یک

مس رفسنجان ۲ - فولاد یک

نفت مسجدسلیمان یک - نفت آبادان ۲

سپاهان یک - ماشین سازی صفر

بازی هفته (پرسپولیس - گل گهر)

قبل از آغاز هفته هم حدس زدن اینکه بازی پرسپولیس و گل گهر جذاب خواهد شد، کار سختی نبود. امیر قلعه نویی قصد داشت شکست سنگین بازی رفت را جبران کند و یحیی گل محمدی هم به فکر ادامه صدرنشینی در لیگ برتر بود. این دیدار از همان ابتدا جذاب دنبال شد و مهدی ترابی ۲ بار دروازه گل گهر را باز کرد. سپس یونس شاکری یکی از گل‌های خورده را جبران کرد. در واپسین دقایق نیمه دوم هم نوراللهی گل سوم سرخپوشان را زد. گل گهر در نیمه دوم توسط زکی پور تیر دروازه لک را هم به لرزه انداخت، اما توفیقی در گلزنی نداشت.

بازیکن هفته (مهدی ترابی)

پرسپولیس این هفته با حساب ۳ بر یک از سد گل گهر گذشت تا همچنان شانس اول قهرمانی باشد. مهدی ترابی ستاره سرخپوشان که در اواسط فصل از العربی راهی پرسپولیس شد، کیفیت این تیم را در خط حمله بالا برده است. ترابی این هفته مقابل گل گهر ۲ گل زد تا بهترین بازیکن هفته لقب گیرد. او ابتدا از روی نقطه پنالتی دروازه گل گهر را باز کرد و سپس با شوتی استثنائی توپ را به قعر دروازه علیرضا حقیقی فرستاد. هر ۲ شوت ترابی در این مسابقه به گل تبدیل شد. ستاره پرسپولیس همچنین یک پاس کلیدی هم ارسال کرد.

تیم هفته (مس رفسنجان)

در چارچوب هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر تیم مس رفسنجان در دیداری سخت به مصاف فولاد رفت و موفق شد با نتیجه ۲ بر یک حریف خود را مغلوب کند. شاگردان ربیعی در شرایطی که تا دقیقه ۴+۹۰ از حریف عقب بودند در نهایت بازی را بردند. سلیمانی و آوخ به ترتیب در دقایق ۴+۹۰ و ۸+۹۰ برای مس گلزنی کردند تا گل احمدزاده بی اثر شود. مس با این برد بزرگ پس از ۴ شکست متوالی به پیروزی رسید. این تیم همچنین ۳۱ امتیازی شد تا از تیم‌های مدعی سقوط فاصله بگیرد.

مربی هفته (مهدی تارتار)

تیم پیکان در هفته بیست و پنجم لیگ برتر پس از ۶ هفته رنگ برد را دید تا کمی از تیم‌های نزدیک به سقوط فاصله بگیرد. پیکانی‌ها در یک بازی خارج از خانه از سد نساجی گذشتند. نساجی بر خلاف پیکان در هفته‌های گذشته خوب کار کرده بود و شاگردان ساکت الهامی ۳ برد متوالی مقابل مس، فولاد و ماشین سازی کسب کرده بودند. با این وجود تارتار و پیکانی‌‌ها به خوبی حریف را در خانه زمین گیر کردند. آرمان قاسمی از پرتاب اوت دیدنی نادر محمدی نهایت استفاده را برد تا تاکتیک اصلی تارتار و تیمش کارساز باشد. وفاداری تارتار به یک تاکتیک خاص هم می‌تواند جالب باشد زیرا انتقادات زیادی به این مدل بازی پیکان وارد است.

دروازه بان هفته (حسین پورحمیدی)

در دیگر مسابقه هفته بیست و پنجم لیگ برتر، جدال استقلال و آلومینیوم با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید تا علیرضا منصوریان ضمن حفظ رکورد شکست ناپذیری با آلومینیوم، نوار بردهای فرهاد مجیدی را قطع کند. حسین پورحمیدی دروازه بان آلومینیوم در این مسابقه ۳ شوت بازیکنان استقلال را برگشت داد و ۴ خروج موفق داشت تا بهترین بازیکن بازی باشد. اوج هنرنمایی پورحمیدی مقابل شوت قایدی بود که یک گل را خرید. پورحمیدی زمان حضور در استقلال فرصت بازی پیدا نمی‌کرد.

اتفاق هفته (از درگیری کمالوند - رحمتی تا حاشیه‌های داوری)

این هفته در بازی سایپا - پدیده درگیری‌های عجیبی بین اعضای کادرفنی ۲ تیم رخ داد. در صحنه‌ای نیمکت نشینان سایپا به نیمکت تیم مقابل اعتراض کردند که این موضوع منجر شد رحمتی به ناظر بازی اعتراض کند. سپس فراز کمالوند هم وارد ماجرا شد و با رحمتی درگیری لفظی پیدا کرد.

حاشیه‌های داوری هم این هفته بسیار زیاد بود. در دیدار پرسپولیس - گل گهر به گفته کارشناسان یک پنالتی برای گل گهر گرفته نشد تا این تیم از اشکان خورشیدی شکایت کند. در بازی سپاهان - ماشین سازی هم شاگردان نویدکیا ۳ گل زدند که ۲ مورد از آن‌ها به شکل مشکوکی توسط داور مردود اعلام شد. بازی استقلال - آلومینیوم با اعتراض هر ۲ تیم به داوری همراه بود.

* باشگاه خبرنگاران

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب