1400/04/12-09:36

۹۱ درصد کودکان غزه دچار ضربه‌های روحی هستند

۹۱ درصد کودکان غزه دچار ضربه‌های روحی هستند

دیده بان حقوق بشر اروپا -مدیترانه بامداد شنبه در گزارشی نوشت: ۹۱ درصد از کودکان نوار غزه پس از حمله اخیر رژیم صهیونیستی به این باریکه از ضربه‌های روحی رنج می‌برند.

به گزارش دولت بهار به نقل از خبرگزاری "آناتولی" ترکیه، این دیده بان اعلام کرد:پس از گذشت یک ماه از پایان حمله نظامی اسرائیل به نوار غزه،  از هر ۱۰ کودکان ساکن نوار غزه، ۹ نفر دچار ضربه‌ روحی هستند.

در گزارش این دیده‌بان آمده است: نیروهای اسرائیلی در این جنگ حملات زیادی علیه مناطق مسکونی پرجمعیت در نوار غزه داشته‌اند که ۷۵ درصد ساکنان آن را کودکان و زنان تشکیل میدادند.

در این گزارش آمده است: در حملات اسرائیلی به غزه ۶۶ کودک کشته شد و دستکم ۴۷۰ تن دیگر نیز زخمی شد که از این تعداد شماری دچار معلولیت دائمی شدند.

در این گزارش آمده است: ۲۴۱ کودک نیز پدر، مادر یا والدین خود را از دست دادند، ۵ هزار و ۴۰۰ کودک دیگر نیز منازلشان کاملا تخریب شد یا محل زندگی‌شان دچار آسیب جدی شد و ۴۲ هزار تن دیگر نیز منازل آنان به صورت جزیی آسیب دید.

اسرائیل به مدت ۱۱ روز  بین روزهای (۱۰ تا ۲۱ ماه می گذشته/ ۲۰ تا ۳۱ اردیبهشت) نوار غزه را هدف حملات همه جانبه قرار داد که در جریان آن حدود ۲۵۶ فلسطینی شهید و بیش از ۲ هزار نفر دیگر زخمی شدند.

به دنبال این اقدام، گروه‌های مختلف فلسطینی، شهرهای سرزمین‌های اشغالی را هدف هزاران موشک قرار دادند که در تاریخ نامشروع اسرائیل بی‌سابقه بوده است.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب