1400/04/12-18:33

اعتراض دوباره کارگران واحد ترابری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی

امروز کارگران واحد ترابری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی در منطقه عملیاتی پارسیان، آغار و دلان در مقابل ساختمان ستاد مرکزی شرکت نفت و گاز زاگرس جنوبی تجمع کردند.

به گزارش دولت بهار به نقل از ایلنا، امروز (۱۲ تیر ماه) جمعی از کارگران واحد ترابری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی در منطقه عملیاتی پارسیان، آغار و دلان با در دست داشتن انواع پارچه نوشته‌، در مقابل ساختمان ستاد مرکزی شرکت نفت و گار زاگرس جنوبی تجمع کردند.

این کارگران با بیان اینکه مسئولان شرکت نفت گاز زاگرس جنوبی به هیچ کدام از وعده‌های داده شده عمل نکرده‌اند، در تشریح مشکلات خود افزوند: حدود ۴۰۰نفر از رانندگان ماشین‌های بخش ترابری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی در مناطق عملیاتی پارسیان، آغار و دلان هستیم که کارمان طی ۱۰ تا ۱۸ سال گذشته به صورت مستمر جابجایی نیروی کار روی حدود ۲۵۰ حلقه چاه بوده است. اما از روز ۲۹ اسفند ۹۹شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی با خارج کردن اسامی کارگران از سامانه ساپنا (که سامانه اطلاعات پیمانکاران نیروی انسانی در کل صنعت نفت است) قصد اجرای طرح خویش فرمایی را دارد که براساس آن قرارداد همه این کارگران را به حجمی تغییر می‌کند.

آنگونه که کارگران بخش حمل و نقل مناطق عملیاتی پارسیان، آغار و دالان مدعی هستند، در نتیجه خروج آنها از سامانه ساپنا؛ آنها از بسیاری از مزایای شغلی همانند طرح طبقه‌بندی مشاغل و سایر مزایای قانونی و عرفی که همه پرسنل رسمی، قراردادی و سایر نیروهای پیمانکاری دریافت می‌کنند، محروم شده‌اند.

اعتراض دوباره کارگران واحد ترابری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی/ به وعده‌ها عمل نکردند

این کارگران گفتند: در آخرین اجتماعی که در روزهای ۲۳ و ۲۴ فرودین ماه سال جاری در مقابل ساختمان اداری منطقه عملیاتی پارسیان و آغار و دالان برگزارکردیم، مسئولان وعده دادند همه راننده‌ها به سامانه ساپنا متصل می‌شوند که در نتیجه آن همه کارگران به اعتراض صنفی چند روزه خود پایان دادند.

کارگران راننده واحد ترابری شرکت بهره‌برداری نفت وگاز زاگرس جنوبی با بیان اینکه همچنان وضعیت مشخصی نداریم و مسئولان شرکت نفت زاگرس جنوبی به وعده‌ها عمل نکردند، در ادامه با اشاره به نامه فرزین مینو (معاون نیروی انسانی) گفتند: با پیگیری کارگران؛ فرزین مینو (معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزیر نفت) در نامه‌ای با رد طرح خویش فرمایی کارگران واحد ترابری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، تاکید کرده همه کارگران به سامانه ساپنا اضافه شوند. طبق این نامه شرکت نفت گاز زاگرس جنوبی موظف به عقد قرارداد طبق روال گذشته با کارگران است. در عین حال در نامه آقای مینو تاکید شده در صورتی که بیمه راننده‌ها با قید نام کارفرمای شرکت زاگرس جنوبی به تامین اجتماعی ارسال می‌شود، همه کارگران مشمول مزایای طرح طبقه‌بندی مشاغل خواهند بود.

آنگونه که کارگران بخش حمل و نقل مناطق عملیاتی پارسیان، آغار و دلان مدعی هستند، مدیران شرکت نفت وگاز زاگرس جنوبی با بی‌توجهی به نامه معاون وزیر نفت، همچنان بر اجرای طرح خویش فرمایی با راننده‌ها اصرار دارند و قصد ندارند هیچ یک از راننده‌ها را به سامانه ساپنا اضافه کنند. بنابراین رانندگان با قراردادهای حجمی از هیچیک از مزایای قانونی کار بهره‌مند نخواهند شد.

این کارگران گفتند: از کار با پیمانکاران مختلف خسته شده‌ایم؛ ؛ نگران آینده شغلی خود هستیم و از بدعهدی‌ها به ستوه آمده‌ایم! در صورتی که تا یک هفته آینده برنامه مشخصی برای حل مشکلات کارگران واحد ترابری انجام نگیرد به طور کامل کار را متوقف خواهیم کرد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب