1400/04/12-21:14

۲۰۰ شركت آمريكايي هدف حمله سايبري قرار گرفتند

يك شركت امنيت سايبري تائيد كرده كه ۲۰۰ شركت آمريكايي هدف حمله سايبري قرار گرفته اند.

به گزارش خبرگزاري فرانسه، شركت امنيت سايبري «هانترس لبز» تاييد كرد كه در حدود ۲۰۰ شركت آمريكايي هدف حمله سايبري يك «باج افزار» قرار گرفتند.

بر اساس اعلام اين شركت، در اين حمله سايبري نرم افزار «وي اس اي» شركت كاسيا (Kaseya) كه خدمات فناوري اطلاعات و امنيت به كسب و كارهاي كوچك و متوسط ارائه مي‌كند، هدف حمله قرار گرفت.

شركت كاسيا هم در بيانيه‌اي از كليه كساني كه از نرم افزار «وي اس اي» اين شركت استفاده مي‌كنند، خواسته تا اطلاع ثانوي سرورهايشان را خاموش كنند.

ماه گذشته نيز يك گروه هكر به شبكه كامپيوتري شركت «كلونيال» كه بزرگ‌ترين خط لوله انتقال سوخت در آمريكا است حمله كرد. تحت تاثير اين حمله كه با استفاده از باج افزار صورت گرفت انتقال بنزين و گازوئيل در بخش‌هاي گسترده‌اي از مناطق شرقي آمريكا مختل شد.

شركت «كلونيال» در نهايت براي حل اين مشكل ناگزير شد حدود پنج ميليون دلار در قالب رمز ارز به باج‌گيران بپردازد.

در حملات سايبري كه با استفاده از باج‌افزار انجام مي‌گيرد هكرها به شبكه كامپيوتري قرباني نفوذ كرده و با پياده كردن يك سيستم رمزنويسي‌شده در اين شبكه مانع ادامه فعاليت آن مي‌شوند. تبهكاران در ازاي كليد اين نرم‌افزار رمزنويسي‌شده اقدام به باج‌خواهي مي‌كنند.

آمريكا در ماه‌هاي اخير شاهد دو حمله سايبري ديگر نيز بوده است؛ اولي نفوذ هكرها به شبكه كامپيوتري چندين نهاد دولتي با استفاده از نرم‌افزار روزآمد شده «سولار ويندز» بود. مورد دوم هم رخنه در تعدادي از سرورهاي هدايت‌كننده ايميل‌هاي شركت «مايكروسافت» بود.

بر اساس ادعاي مقامات آمريكايي، حمله سايبري با «سولار ويندز» به هكرهاي تحت حمايت روسيه نسبت داده شده است اما اخلال در سرورهاي مايكروسافت احتمالاً توسط يك كارزار جاسوسي سايبري چيني صورت گرفته است.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب