1400/04/15-17:48

یادداشت مرتضی تمدن/ یاد باد آن روزگاران!

یادداشت مرتضی تمدن/ یاد باد آن روزگاران!

به یاد داشته باشیم که احمدی نژاد، دکتر مهندس و اهل حساب و کتاب دقیق است و گزارش های دریافتی از راه دور نیز هرگز نمی توانست او را مجاب کند. او نیازها را به خوبی می شناخت و برای تامین آنها نیز برنامه ریزی کرده بود. تولید پنج هزار مگاوات برق در سال محصول همین محاسبات عالمانه بود که به تعبیر آن مفسر روس، در تاریخ دنیا بی نظیر بوده است.

دولت بهار/ مرتضی تمدن: به دنبال برخی قطعی های برق در سال 1387 و بروز اختلال در روند زندگی مردم، دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور وقت، به توضیحات از راه دور و گزارش های ارسالی توسط مسئولان امر اکتفا نکرد.

او با حضور سرزده در وزارت نیرو و با فراخوان کلیه مسئولان ذیربط، اعم از وزیر، معاونین، مدیران کل و مسئولان تصمیم گیر در این وزارتخانه، به مدت چهار ساعت در جریان جزئیات مربوط به پیدایش این پدیده ناهنجار قرار گرفت و از مسئولان امر در این باره بازخواست کرد.

چالش پدید آمده را، او شخصا مدیریت کرد و پس از مدت کوتاهی، مشکل خاموشی و قطع برق رفع شد.

رئیس جمهور وقت، نه در اتاق خود، نه از پشت میز، نه در خنکای باد کولر و نه در زیر روشنایی دفتر کار خود که برق آن قطع نمی شد، بلکه با حضور در متن مشکل و دریافت حس واقعی از آنچه بر مردم می گذرد، برای رفع آن چاره اندیشی کرد.

دکتر احمدی نژاد فقط یک رئیس جمهور گرفتار آمده در میان انبوهی از کارهای اجرایی سطح بالا نبود، بلکه او هرگز موقعیت خود را به عنوان یک شهروند معمولی نیز فراموش نکرد و پیوسته در کنار مردم و همراه و همدل با آنان بود و به خوبی می دانست که مردم با چه مسائل و مشکلاتی مواجه هستند.

یک رئیس جمهور مردمی مسئولیت شناس و مسئولیت پذیر، وقتی از نزدیک با آشفتگی و به هم ریختگی در وضع ترافیک شهر تهران به دلیل قطع برق چراغ راهنمایی مواجه می شود، ، هرگز با بی تفاوتی از کنار آن عبور نمی کند.

دکتر احمدی نژاد، از داخل خودروی خود با بنده که در سمت استاندار تهران مشغول به کار بودم، تماس گرفتند و در باره چرایی اختلال در وضعیت آمد و شد خودروها در سطح شهر توضیح خواستند. اطلاعاتی را که از مسئولان برق استان تهران گرفته بودم، به ایشان ارائه کردم اما بازهم قانع نشدند.

اطلاعات بیشتری را مطالبه کردند و بنده تا به خود بجنبم، مشاهده کردم که خودشان صفر تا صد اطلاعات را پیگیری و برای رفع مشکل نیز ارائه طریق کرده اند.

هر چند دکتر احمدی نژاد، عذرخواهی از مردم را با جان و دل می پذیرفت و از آن رویگردان نبود، اما هرگز به آن اکتفا نکرد. او بیش از هرکس خود را موظف می دانست که مسائل و مشکلات مردم را از نزدیک لمس کند و با آثار واقعی آنها آشنا شود تا تصمیماتش برای رفع آنها دقیقا همان چیزی باشد که مردم انتظار دارند.

به یاد داشته باشیم که او، دکتر مهندس و اهل حساب و کتاب دقیق است و گزارش های دریافتی از راه دور نیز هرگز نمی توانست او را مجاب کند. او نیازها را به خوبی می شناخت و برای تامین آنها نیز برنامه ریزی کرده بود. تولید پنج هزار مگاوات برق در سال محصول همین محاسبات عالمانه بود که به تعبیر آن مفسر روس، در تاریخ دنیا بی نظیر بوده است.

یاد باد آن روزگاران، یاد باد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب