1400/04/16-22:54

کنکور امسال ۱۰ تا ۱۵ درصد آسان تر از سال قبل بود

خدایی گفت: کنکور سراسری امسال نسبت به سال گذشته آسان تر بوده است و هرکس می گوید کنکور سخت تر شده، قطعا اشتباه می کند.

به گزارش دولت بهار به نقل از باشگاه خبرنگاران، ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره سخت بودن سوالات کنکور سراسری ناپیوسته امسال گفت: کنکور امسال ۱۰ تا ۱۵ درصد نسبت به سال گذشته آسان‌تر شده است، به طوریکه می‌توان گفت تنها از ۷۱ عنوان درسی امتحان گرفته شده است، تنها تمامی مباحث مذکور در فضای مجازی در یک عنوان درسی وجود دارد و آن نیز درس ریاضی است.

نتایج کنکور ۲ تا ۳ هفته آینده اعلام خواهد شد

او گفت: افرادی که می‌گویند کنکور سخت‌تر شده است، قطعا اشتباه می‌کنند و شاهد ما نتایجی است که ۲ تا ۳ هفته آینده اعلام خواهد شد.

خدایی گفت: تمامی مواردی که در فضای مجازی روزانه مطرح می‌شود درباره ۵ سوال ریاضی کنکور است، در صورتی که در گروه ریاضی ۵۵ سوال ریاضی وجود داشت که از آن‌ها تنها ۵ سوال سخت و نسبتا سخت بوده است.

رئیس سازمان سنجش گفت: مسئولان آموزش و پرورش به جای اینکه در فضای رسانه‌ای بگویند برخی سوالات کنکور سخت بوده است، به طور مشخص به ما اعلام کنند کدام سوال سخت بوده است طبیعتا بگویند چه مواردی هست تا بررسی‌های لازم برای سوالات صورت بگیرد.

او در ادامه اضافه کرد: سال گذشته نیز درس شیمی نسبت به سال گذشته سخت‌تر بوده است، لذا باید نتیجه گرفت سازمان سنجش و سیستم ما به این گونه است که سختی و دشواری برای همه است، زیرا نمرات تراز می‌شود و داوطلبان این نمرات را خواهند دید.

خدایی افزود: سال گذشته یکی از داوطلبان با درصد ریاضی ۶۰، تراز ۱۰ هزار می‌گرفت، امسال با ۵۰ درصد این تراز را می‌گیرد، در نتیجه تراز یک وسیله اندازه گیری برای جبران سختی و آسانی امتحان است، لذا این موضوع جای نگرانی برای داوطلبان سخت کوش نیست این افراد در رتبه خود متوجه این موضوع خواهند شد.

همیشه امتحانات ما نسبت به آموزش و پرورش سخت‌تر است

معاون وزیر علوم تصریح کرد: امتحانات ما با آموزش و پرورش یکی نیست، زیرا ما برای ارتقا داوطلبان امتحان نمی‌گیریم ما می‌خواهیم نمرات ۵ درصد جامعه را از یکدیگر تفکیک کنیم، همیشه امتحانات ما نسبت به آموزش و پرورش سخت‌تر است، زیرا امتخانات آن‌ها عملکردی است امتحان ما رقابتی است. داوطلبان نگران نباشند بحث سختی امتحان برای همه بوده است با تراز این مسائل کاملا جبران خواهد شد.

نامه ای از رئیس سازمان پژوهش به دست ما نرسیده است

خدایی درباره نامه رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به رئیس سازمان سنجش درباره سوالات کنکور و عدم تطابق آزمون با اهداف و دامنه محتوایی کتاب‌های درسی گفت: بنده در آخرین مصاحبه خود اعلام کرده ام تا ساعت ۴ و ۳۰ دقیقه امروز هیچ گونه نامه‌ای از سوی آقای ملکی به دست ما نرسیده است، این نامه در رسانه‌ها دست به دست می‌شود، اما نامه‌ای مبنی بر این موضوع به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال نشده است.

خدایی در واکنش به این سوال که رئیس سازمان پژوهش گفته است در سال های گذشته چنین نامه‌ ای به سازمان سنجش ارسال شده، اما این سازمان به این موج اعتراضات توجهی نداشته و امسال نیز همانند گذشته این اتفاق افتاده است گفت: نظر ایشان کاملا غلط است.

اگر سوالی خارج از کتاب درسی بوده با مستندات به سازمان سنجش اعلام شود

او در پاسخ به اینکه آیا سوالات آزمون نباید استاندارد و بر اساس سرفصل‌های کتاب درسی باشد؟ اضافه کرد: مجددا اعلام می‌کنم اگر سوالی خارج از کتاب درسی بوده این موضوع با مستندات واقعی به سازمان سنجش و آموزش کشور اعلام شود، ما و تیم‌های بررسی مجددا تجدید نظر را به نفع داوطلبان خواهیم کرد، همچنین فردا اطلاعیه‌ای با توضیحات بیشتر برای داوطلبان در سایت سازمان سنجش ارائه خواهیم داد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب