1400/04/20-14:34

انتقاد کشاورزان به قطعی ۵ تا ۶ ساعته برق در طول روز

یک مقام مسئول گفت: با توجه به شرایط خشکسالی، قطعی برق‌های اخیر منجر به افت ۳۰ تا ۴۰ درصدی تولید در بخش کشاورزی شده است.

به گزارش دولت بهار، سلمان قدرتی عضو شورای مرکزی نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تاثیر قطعی برق در بخش کشاورزی اظهار کرد: بنابر مصوبه ستاد احیا، امسال برای چاه‌های کشاورزی ۳۳ درصد و اراضی پشت سدها ۴۰ درصد کاهش مصرف اعمال کردند. همچنین بنابر این مصوبه ۴ ساعت قطعی برق هم صورت می‌گیرد.

او افزود: در بخش کشاورزی روزانه ۵ تا ۶ ساعت قطعی برق داریم که ۴ ساعت آن مربوط به مصوبه ستاد احیاست که افزایش قطعی برق در کنار خشکسالی منجر به ایجاد بحران در بخش کشاورزی می‌شود.

قدرتی ادامه داد: با توجه به شرایط اقلیمی و بحران خشکسالی، امسال بالای ۷۵ درصد اراضی دیم برداشت نمی‎شود و ۲۵ درصدی که هم برداشت می‎شود، ارزش اقتصادی ندارد.

افت ۳۰ تا ۴۰ درصدی تولید محصولات کشاورزی ناشی از قطع برق

این مقام‌مسئول از کاهش۳۰ تا ۴۰ درصدی تولید ناشی از قطعی برق خبر داد و گفت: با توجه به تنش‌های گرمایی و آبی، قطعی برق در افت تولید جو و کاه تاثیر بسزایی داشت که این امر منجر به کمبود عرضه و نگرانی دامداران نسبت به تامین نهاده مورد نیاز شده است.

عضو نظام صنفی کشاورزی با اشاره به تاثیر قطعی برق در آسیب به چاه‌های کشاورزی بیان کرد: نوسانات برق منجر به آسیب موتور برق و فیوز وسایل برقی می‌شود که به دلیل افزایش چندبرابری قیمت‌ها، تولید دیگر صرفه اقتصادی ندارد؛ چرا که کشاورز درآمد کافی برای خرید ندارد.

قدرتی در پایان تصریح کرد: مسئولان ذی ربط به جای ساماندهی چاه‌های غیرمجاز، برق بخش کشاورزی را برای مدت طولانی قطع می‌کنند که این امر امنیت غذایی کشور را به علت افت محسوس تولید به مخاطره می‌اندازد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب